این ایمیلها به مخاطبان و مشتریانی که در فهرست ایمیل شما هستند، پیشنهادی میدهد. این پیشنهاد ممکن است یکی از این موارد باشد: محتوای پروموشن، پیشنهاد خاصه مثل یک کاغذ سفید یا وبینار، معرفی برند، عرضهی محصول، اعلام مناسبتها، پیشنهادهای آزمایشی و غیره. ایمیل پروموشن از رایجترین ایمیلهای بازاریابیست و این اصلاً عجیب نیست. چون شصتوشش درصد از مشتریان در نتیجهی دریافت ایمیلِ پیام بازاریابی خرید میکنند، ما از عملکرد این نوع ایمیلها مطمئن شدهایم. ایمیلهای پروموشن ارزشی ارائه کرده و به فرایند فروش کمک میکند. این ایمیلها برای ایجاد مخاطب، ماندگاری، وفاداری، جذابیت، پرورش، فروش و خریدهای گرانتر است. مشکل اینجاست که خیلی از شرکتها برای بازاریابی ایمیلی، فقط از اینها استفاده میکنند. بنابراین فرصتهای برقراری ارتباط با مشتری را که بسیار تأثیرگذار است از دست میدهند.
معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی بازاریابی ایمیلی | راس هنبری | استودیو نوار
فهرست مطالب کتاب صوتی
برای مثال راس هنبری و رایان دیس ایمیلهای واکنشی را به این شکل معرفی میکنند: «این نوع ایمیل در واکنش به کاری که مشتری در خصوص برندتان انجام داده است، ارسال میشود. این ایمیلها میتواند شامل تأیید سفارش، فاکتور، کد تخفیف، اعلان ارسال، تأیید ایجاد حساب کاربری، فایل بلیتهای خریداریشده، یاداور رمز عبور و تأیید انصراف از دنبال کردن باشد.» درواقع در ایمیلهای واکنشی شما با موقعیت خاصتر و مناسبتری روبهرو هستید. در این ایمیلها شما میتوانید مشتریانی که پیش از این، به هر دلیلی مجذوب تبلیغات، شرکت و برند شما شدهاند را به انتخابشان مطمئنتر کنید. طبق بررسیهای انجامگرفته، مشخص شده است که ایمیلهای واکنشی در مقایسه با سایر ایمیلها از جذابیت بیشتری برخوردار هستند؛ چراکه در این مرحله با ارسال چنین واکنشهایی برای مشتریان، میتوانید برند خود را در ذهن آنها تبدیل به هویتی منحصربهفرد کنید.
«رمز موفقیت بازاریابی ایمیلی، ارسال بهموقع ایمیل مناسب است.» راس هنبری (Russ Henneberry) و رایان دیس (Ryan Deiss) در خلاصه کتاب صوتی بازاریابی ایمیلی به ارائهی چنین اصول و تکنیکهایی جهت بازاریابی موفق ایمیلی و اینترنتی میپردازند. این خلاصه کتاب صوتی، در واقع بخشی از کتاب بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing For Dummies) است. در ابتدای خلاصه کتاب صوتی بازاریابی ایمیلی، راس هنبری و رایان دیس، دستهبندی منسجم و دقیقی از انواع ایمیلهای تبلیغاتی و بازاریابی را در اختیار مخاطبان میگذارند. آنها از انواع مختلف ایمیلهای پروموشن، رابطهای، واکنشی، اجتماعی، اتوماتیک و… نام میبرند و در هر بخش از کتاب به معرفی یکی از آنها، نحوهی استفاده، ویژگیها، مزایا و معایبشان میپردازند.
قیمت نسخه صوتی