خلاصه کتاب صوتی متقاعد کردن دیگران، به اهمیت ارزشها و منافع طرف مقابل شما نیز اشاره میکند و توصیه میکند پیام خود را به شکلی بگویید که با این ارزشها و منافع همسو باشد. از این راه، دیدگاه دیگران نیز در نظر گرفته خواهد شد و پیام شما بهتر و متقاعدکنندهتر به گوش مخاطبتان میرسد.
معرفی خلاصه کتاب صوتی متقاعد کردن دیگران
اگر به دنبال این هستید که بتوانید در روابطتان تأثیر بیشتری بر دیگران بگذارید و با کلامتان آنها را متقاعد به انجام کارها کنید، شنیدن این خلاصه کتاب صوتی به شما پیشنهاد میشود.
با دوری کلارک بیشتر آشنا شویم
مهارتهایی که در خلاصه کتاب صوتی متقاعد کردن دیگران آورده شدهاند به شما کمک میکنند بتوانید خود را در دل دیگران جا کنید و از این طریق شانسِ بیشتری در متقاعد کردن آنها داشته باشید. با اینکار میتوانید اعتبار خود را به دیگران نشان دهید و حتی اگر نتوانستید در برخورد اول تصویر خوبی از خود بر جای بگذارید، باز هم نظرات و ایدههایتان را با دیگران در میان بگذارید.
استراتژیهایی که دوری کلارک در خلاصه کتاب صوتی متقاعد کردن دیگران آورده، هم در محیط کار و هم در بین دوستان و آشنایان شما مفید خواهند بود. این خلاصه کتاب توسط نشر صوتی شادن پژواک و به گویندگی حمید سربندی تهیه شده است.
خلاصه کتاب صوتی متقاعد کردن دیگران برای چه کسانی مناسب است؟
دوری کلارک در خلاصه کتاب صوتی متقاعد کردن دیگران، مجموعهای از اصول و استراتژیهای عملی ارائه میدهد که به کمک آنها میتوانید ایدهها و نظرات خود را به راحتی به دیگران بگویید و بدون هیچگونه فریبکاری و دروغی آنها را متقاعد کنید. دوری کلارک که یکی از بهترین متخصصین در حوزهی ارتباطات به شمار میرود، در این خلاصه کتاب صوتی با زبانی ساده، مهارت متقاعد کردن دیگران را آموزش میدهد.
دربارهی خلاصه کتاب صوتی متقاعد کردن دیگران
رابرت شلدینی، محقق بزرگ در زمینهی متقاعد کردن دیگران، میگوید یکی از بهترین راهها برای اینکه آدم قانعکنندهتری بشویم این است که کاری کنیم که طرف مقابل از ما خوشش بیاید. مشخص است که اگر ادب و احترام را رعایت کنید، خیلی تأثیر میگذارد. ولی آیا کاری هست که بتوانیم انجام دهیم تا شانس اینکه شخص در اولین ملاقات از ما خوشش بیاید را بالا ببرد؟ بله، یک راهکار وجود دارد.
محیط کار در جهان امروز، متصلتر و در عین حال کمتر سلسلهمراتبیست. در چنین محیطی که دیگر صرفِ مقام و منصب بالاتر منجر به این نمیشود که بتوانید دیگران را به انجام کاری مجبور کنید، مهارت متقاعد کردن دیگران یکی از مهمترین و پراستفادهترین مهارتها به شمار میرود. برخی فکر میکنند متقاعد کردن دیگران به معنی فریب دادن و گول زدن آنها برای رسیدن به منافع شخصی یا غیرشخصی است. ولی متقاعد کردن دیگران ابداً چنین معنایی ندارد. متقاعد کردن دیگران، به معنی این است که شما مطمئن شوید ایدههای خوبی که دارید توسط دیگران شنیده میشوند. دوری کلارک (Dorie Clark) در خلاصه کتاب صوتی متقاعد کردن دیگران (Persuading Others) به شما آموزش میدهد که چگونه میتوانید این مهارت اساسی را در خود ایجاد کنید و پرورش دهید.
دوری کلارک (متولد 1978) نویسنده و مدرس آمریکاییست که در مدرسهی کسبوکار فوکوآ در دانشگاه دوک به تدریس میپردازد. او مدرک کارشناسی خود در رشتهی فلسفه را از کالج اسمیت و مدرک کارشناسی ارشد خود در رشتهی مطالعات الهیات را از مدرسهی الهیات هاروارد دریافت کرده است و تدریس در دانشگاههای هاروارد، مدرسهی کسبوکار IE مادرید و مدرسهی مدیریت اسکالکووی مسکو را در کارنامهی خود دارد. دوری کلارک با نشریات نیوزویک و بیزینس اینسایدر همکاری داشته و جوایز و افتخارات متعددی را در حوزهی کسبوکار کسب کرده است که از آن جمله میتوان به انتخاب شدن به عنوان یکی از 50 متفکران برجسته در حوزهی کسبوکار توسط مؤسسهی Thinkers50 و کسب عنوان بهترین مربی در حوزهی ارتباطات توسط مؤسسهی مربیان پیشروی جهانی (Leading Global Coaches) اشاره کرد. از آثار مشهور این نویسنده میتوان به کتابهای «بازی بلندمدت: تفکر بلندمدت در دنیایی کوتاهمدت» و «بازآفرینی شما» اشاره کرد.
در بخشی از خلاصه کتاب صوتی متقاعد کردن دیگران میشنویم
یکی از مهمترین نکاتی که دوری کلارک در خلاصه کتاب صوتی متقاعد کردن دیگران به آن میپردازد، اهمیت صداقت و شفافیت با دیگران است. گفتن دلیل نیاز به انجام دادن یک کار، باعث خواهد شد که دیگران زودتر متقاعد شوند و برخورد مناسب را داشته باشند. اینکه فقط خواستههای خود را مطرح کنید و به دنبال این نباشید که توجیهی منطقی و در عین حال صادقانه بیاورید، هیچ کمکی به متقاعد کردن دیگران نخواهد کرد.
وقتی با کسی ملاقات میکنید، تحت هر شرایطی، آنها خیلی سریع شما را داخل دستهی «خودی» یا «غریبه» قرار میدهند. اگر میخواهید از شما خوششان بیاید، باید سریع کاری کنید که شما را داخل دستهی خودی قرار بدهند. روش این کار این است که یک نقطهی اشتراک با آنها پیدا کنید تا امکان این را داشته باشید که دربارهی یک موضوع حرف بزنید و اینطوری آنها میبینند که چه چیزی شما را به هم وصل میکند.
منبع: https://www.ketabrah.ir/%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B5%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86/book/78121