قفسهها را از بالا به پایین بررسی کنید. بهترین کالا را با بهترین قیمت در درون قفسهها بیابید. شما هم مانند دیگران اول چیزی را که جلوی چشمتان است میبینید. به همین دلیل کارشناسان بازاریابی فروشگاهها که در رفتارشناسی انسانها هم خبره هستند، به تمایلات دیداری ما توجه دارند، و بر همین اساس برای چیدن قفسهها برنامهریزی میکنند. اگر میخواهید در سوپرمارکتها یا بازارها کالاهایی با بهترین قیمت را از درون قفسهها پیدا کنید، از بالا به پایین قفسهها را خوب نگاه کنید و حتی خم شوید و انتهای قفسهی آخر را با دقت بررسی کنید. کالاهای مارکدار و با قیمت بالاتر و زیباتر را در معرض دید ما میگذارند و کالاهای ارزانتر، بینامونشانتر و عادیتر را جاهایی دور از دسترس قرار میدهند.
استفاده از بن و برگههای تخفیف: دنیای امروز پر از بن و برگههای تخفیف است. ممکن است افراد عاشق این روش برای پسانداز پول باشند یا آن را سخت تلقی کنند. شاید شما با این بنها و افرادی که بیشتر خرید خود را با این دسته از بنها انجام میدهند آشنا یاشید. حتی اگر نخواهم تمام وقتم را در صف گرفتن چنین کالاهایی بگذارنم، باید همیشه در صحنه حضور داشته باشم تا از کالاهای تخفیفدار و کالاهای بنی که ارزش در صف ایستادن را دارند، آگاه شوم.