
بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1404
معرفی و دانلود خلاصه کتاب مدیریت زمان: 21 راهکار برای کنترل زمان | برایان تریسی | سبکتو
کتاب های «بهانه ها را کنار بگذارید»، «مذاکره»، «قدرت موفقیت شخصی»، «قورباغه ات را قورت بده» و «هنر بیان» از دیگر آثار معروف برایان تریسی هستند.
در بخشی از خلاصه کتاب مدیریت زمان: 21 راهکار برای کنترل زمان می خوانیم
اصلی به نام پارِتو
میکروکتاب چیست؟
درباره ی کتاب
درباره ی نویسنده
مقدمه
فصل اول
بخش اول: روانشناسی مدیریت زمان
قانون تحت کنترل داشتن
افکار و احساسات
تصمیم خود را بگیرید
تکنیک های برنامه ریزی شخصی
بخش دوم: مشخص کنید که دقیقا چه ارزش هایی دارید
بخش سوم: به دورنما و ماموریت های زندگی خود فکر کنید
فصل دوم
بخش چهارم: همانطور که به سمت آینده می روید، گاهی به پشت سر خود نگاهی بیندازید
بخش پنجم: برنامه ریزی هایتان را روی کاغذ بیاورید
چگونه برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کنیم؟
بخش ششم: برنامه های خود را روی نمودار مورد بررسی قرار دهید
اهمیت اهداف شفاف در برنامه ریزی
فصل سوم
بخش هفتم: برای کارهایی که انجام می دهید، یک فهرست تهیه کنید
استفاده از روش حروف الفبا «الف- ب- پ- ت- ث»
از اتلاف وقت دوری کنید
واگذار کردن کارها به دیگران
خارج از فهرست، کاری نکنید
فهرست کارهای ممنوعه
بخش هشتم: اولویت های شفاهی خود را تنظیم کنید
اصلی به نام پارِتو
اهمیت تحت فشار قرار گرفتن
قانونی به نام «سه»
بخش نهم: در مسیر خود باقی بمانید
4 کادر مهم در زندگی
فصل چهارم
بخش دهم: به دنبال مشخص کردن نتایج کلیدی باشید
بخش یازدهم: واگذار کردن کارها به دیگران
بخش دوازدهم: تمرکز را جدی بگیرید
فقط یک کار انجام دهید
فصل پنجم
بخش سیزدهم: تعلل ها را کنار بگذارید
ایده هایی برای کاهش تعلل
بخش چهاردهم: زمان را به قطعه های بزرگ تبدیل کنید
پیشنهادهایی برای خلق قطعات زمان
بخش پانزدهم: روی وقفه ها کنترل داشته باشید
فصل ششم
بخش شانزدهم: دسته بندی کارها را فراموش نکنید
بخش هفدهم: تلفن خود را مدیریت کنید
بخش هجدهم: جلسه برگزار کنید
فصل هفتم
بخش نوزدهم: با تندخوانی، یادآوری خود را افزایش دهید
بخش بیستم: به توسعه ی فردی اهمیت بدهید
بخش بیست و یکم: به محیط کاری خود نظم ببخشید
سخن پایانی
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان
منبع: https://www.ketabrah.ir/%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B5%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86/book/60966
برایان تریسی (Brian Tracy) نویسنده و کارشناس موفقیت در کسب وکار، به یکی از مهم ترین دغدغه های بشر، یعنی کنترل زمان پرداخته است. احساس عدم تسلط به زمان و از دست رفتن آن منشأ بسیاری از نگرانی های انسان است. خلاصه کتاب مدیریت زمان (Time Management) با ارائه ی 21 نکته ی مفید کمک می کند تا با پرورش عادات جدید، بهره وری خود را در روز افزایش دهیم.
این کتاب راهنمای خوبی برای مدیران و افراد سازمانی و پرمشغله محسوب می شود.
با برایان تریسی بیشتر آشنا شویم
اهمیتی ندارد که شما در طول هفته یا در طول یک ماه تا چه اندازه کارهای مختلف انجام می دهید، مهم این است که به سه کار مهم که تعیین کننده ی 90 درصد موفقیت تان است، بپردازید. تنها سه مورد از فهرست بلند بالایی که برای خود تهیه کردید، می تواند عامل اصلی موفقیت شما باشد.