فصل اول: بازاریابی دیجیتالی چیست؟
اهداف فصل
مقدمه
تاریخچه بازاریابی دیجیتالی
4P بازاریابی
پنج نیروی رقابتی پورتر
نقشه جایگاهیابی ادراکی یا جایگاهیابی برند
ارزش طول عمر مشتری
بخشبندی بازار
ماتریس گروه مشاوره بوستون (BCG)
خلاصه فصل
چک لیست فصل
منابع جهت مطالعه بیشتر
فهرست منابع
فصل دوم: با راهبرد کسبوکار خود همسو شوید
اهداف فصل
مشتریمحوری
مدل کسبوکار
مدلهای کسبوکار در حال تغییر
راهبرد جهانی
فرهنگ
پرداختها
برند
ارزشها
هویت تصویری
چشمانداز
فرهنگ کسبوکار
تحقیق و مطالعه
شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIها)
خلاصه فصل
چک لیست فصل
منابعی برای مطالعه بیشتر
فهرست منابع
فصل سوم: چالشها و ملاحظات بازاریابی دیجیتالی
اهداف فصل
فناوری
اولویتهای کسبوکار
تأکید بر رفتارهای در حال تغییر مصرفکننده
دستیابی سریع به موفقیت
مقررات
حریم خصوصی و حفاظت از دادهها
مقررات ایمیل
بازاریابی ویروسی و مقررات
کمپینهای موفق در بازاریابی ویروسی
مطالعه موردی اِیر بی اِن بی
خلاصه فصل
فهرست انواع نهادهای تنظیمکنندهی مقررات
چک لیست فصل
منابع جهت مطالعهی بیشتر
فهرست منابع
فصل چهارم: برنامهریزی
اهداف فصل
مقدمه
فرآیند برنامهریزی
برنامهریزی مبتنی بر چشمانداز
بیانیه ماموریت
رویکرد مرحلهای
اهداف کوتاهمدت و راهبردها
راهبردها
برنامههای عملیاتی
کنترلها
منابع انسانی
منابع زمانی
بودجهبندی و پیشبینی
خلاصه فصل
چک لیست فصل
منابع برای مطالعهی بیشتر
فصل پنجم: بهینهسازی موتور جستجو (سئو)
اهداف فصل
تاریخچه سئو
انتخاب راهبرد سئو
سئوی فنی
برچسبهای مهم
ساختار سایت
محتوا
ابزارهای همراه
موقعیت مکانی
جریمهها
ساختار سازمانی و سئو
مطالعه موردی: مانی سوپرمارکت
خلاصه فصل
چک لیست فصل
منابع جهت مطالعهی بیشتر
فهرست منابع
فصل ششم: جستجوی پولی
اهداف فصل
واژههای کلیدی
مقدمه
اصول جستجوی پولی
راهاندازی یک کمپین
کلیدواژههای جستجو
کمپینها و گروههای تبلیغاتی
جستجوی پولی پیشرفته
هوش رقابتی
مدیریت کمپینهای جستجوی پولی- انسان در برابر ربات
خلاصه فصل
چک لیست فصل
منابع برای مطالعهی بیشتر
فصل هفتم: تبلیغات نمایشی
اهداف فصل
واژههای کلیدی
مقدمه
تاریخچه تبلیغات نمایشی
پاپ آپ
پیشرفت تبلیغات نمایشی
تبلیغات برنامهای
درسهای کلیدی
سرورهای تبلیغاتی و اجرای فناوری
انواع تبلیغات نمایشی
برنامهریزی و هدفگیری کمپینهای نمایشی
ارزیابی و مدلسازی اِسنادی کمپین نمایشی
مدلسازی اسنادی
خلاصه فصل
چک لیست فصل
منابع برای مطالعه بیشتر
فهرست منابع
فصل هشتم: رسانههای اجتماعی
اهداف فصل
مقدمه
تاریخچه رسانههای اجتماعی
ضرورت بکارگیری رسانههای اجتماعی
رسانههای اجتماعی و تلفن همراه
خدمات مشتری و مدیریت شهرت
رسانههای اجتماعی و قدرت توصیههای شفاهی
انواع رسانههای اجتماعی
شبکهسازی اجتماعی
بلاگنویسی
اشتراکگذاری محتوا
شبکهسازی حرفهای
تالارهای گفتگو
ارزیابی عملکرد
ایجاد داشبورد رسانههای اجتماعی
خلاصه فصل
چک لیست فصل
فهرست منابع
فصل نهم: تجربه کاربری و تغییر
اهداف فصل
تجربه کاربری
نقشها و مسئولیتها
اهمیت شرایط جدید
تحقیق در مورد تجربه کاربری
مردمنگاری
تجربه کاربری راهبردی یا انسانی
تحول دیجیتالی
تفکر طراحی
خلاصه فصل
فهرست منابع
فصل دهم: مدیریت ارتباط و حفظ مشتریان
اهداف فصل
تعریف روابط با مشتریان
راهبرد تماس
کمپینهای خاص و یکباره
کمپینهای تکرارشونده
انواع پیام
فروش مکمل و بیشفروشی
تحلیل پیشگویانه
مدلهای تمایل
CRM اجتماعی
تحلیل حساسیت
برنامههای وفاداری
خلاصه فصل
چک لیست فصل
فهرست منابع
فصل یازدهم: شخصیسازی واقعی
اهداف فصل
مفهوم شخصیسازی
تعریف شخصیسازی واقعی
شخصیسازی مبتنی بر تعریف کاربر
شخصیسازی رفتاری
شخصیسازی تاکتیکی
خلاصه فصل
چک لیست فصل
فهرست منابع
فصل دوازدهم: خدمات مشتری
اهداف فصل
اصول خدمات مشتری
شناخت مشتری
رویهها
مشتریان منحصربفرد
کانالهای خدماتی
خدمات مشتری اجتماعی
خلاصه فصل
چک لیست فصل
منابع برای مطالعه بیشتر
فهرست منابع
فصل سیزدهم: راهبرد محتوا
اهداف فصل
مفهوم بازاریابی محتوا
مفهوم محتوا
انتخاب نوع محتوا
دلایل اهمیت بازاریابی محتوا
افراد و فرآیندهای ایجاد محتوا
داده/تحلیل و گروههای هدف
ارزیابی ارزش محتوا
محتوای بینالمللی
خلاصه فصل
چکلیست فصل
منابع بیشتر جهت مطالعه
فهرست منابع
فصل چهاردهم: تحلیل و گزارشدهی
اهداف فصل
چشمانداز داده
پایایی تصمیمات مبتنی بر داده
مفهوم تحلیل
تحلیل مبتنی بر رایانه مرکزی
تحلیل مبتنی بر برچسب
ابزارها و فناوری
تحلیل وب
ایجاد انطباق با راهبرد
تحلیل اجتماعی
ایجاد انطباق با راهبرد
تحلیل سئو
ایجاد انطباق با راهبرد
تجربه کاربری
ایجاد انطباق با راهبرد
مدیریت برچسب
ایجاد انطباق با راهبرد
مدلسازی تخصیص
گزارشدهی
خلاصه فصل
چکلیست فصل
فهرست منابع
فصل پانزدهم: ارائه راهبرد
اهداف فصل
تصمیمگیری
مزایای کانالهای کلیدی
سئو
جستجوی پولی
کانالهای اجتماعی
کانالهای نمایشی
بازاریابی مشارکتی
رایانامه
تلفن همراه
ترکیب کانالها
وبسایت
روندها و چرخهها
نوسانات فصلی
ارزیابی رقبا
قواعد و پیروی از آنها
ساختاربندی پیشنهاد
چارچوب شش اس
خلاصه فصل
چکلیست فصل
سخن پایانی
معرفی و دانلود کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال | سایمون کینگزنورث | انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
مشخصات کتاب الکترونیک
پیش از هرچیز، کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال تلاش دارد تا کسانی را که تازه به دنیای بازاریابی دیجیتال وارد شدهاند، با پیشنیازها، مبانی و تعاریف اولیهی این حوزه آشنا کند. بر همین اساس، فصل اول کتاب با عنوان «بازاریابی دیجیتال چیست؟» راهگشای فصلهای بعدی کتاب و کلید ورود به دنیای شگفتانگیز این دانش است. همچنین در طی مباحث اولیهی کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال، با تاریخچهی مختصری از این دانش آشنا خواهیم شد و با برخی از اصلیترین و پرکاربردترین مدلهای بازاریابی دنیا آشنایی پیدا خواهیم کرد. نویسندهی کتاب، سایمون کینگزنورث، در برابر امواج مسیر بازاریابی دیجیتال نیز همراه مخاطب خواهد بود و به او در شیوهی صحیح رفع چالشها کمک خواهد کرد.
پیگیری
نکتهی بعدی کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال، شناساندن اهمیت این حوزه در ابعاد مختلف یک سازمان است. نویسنده در این کتاب به ما خواهد آموخت تا از نگاه تکبُعدی به بحث بازاریابی دیجیتال فراتر رویم و اهمیت آن را در زیستساختهای مختلف مجموعهی خود، از جمله بخش روابط عمومی و حتی استخدام و منابع انسانی نیز بازشناسیم. همچنین این کتاب به ما کمک خواهد کرد تا نگاه خود را نسبت به مفهوم «دیجیتال» بهروز نگه داریم و از تعاریف قدیمی این حوزه فراتر رویم. همچنین کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال، همراه ما خواهد بود تا جدا از مفهوم دیجیتال، به خودِ مفهومِ «بازاریابی» نیز به چشم مفهومی بسیار گسترده و روبهرشد بنگریم؛ مفهومی که همواره نیازمند آموزش و مطالعهی مستمر است تا در کنار امکانات دیجیتالی امروز، مجموعه را به بازدهی مناسب برساند؛ به همین جهت نویسندهی کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال، هدف اصلی کتاب خود یعنی یکپارچهسازی دو مفهوم بازاریابی و دیجیتال را پی میگیرد و هرآنچه را که مخاطب در این مسیر نیاز داشته باشد به او میآموزد.
آشنایی
معرفی کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال
رایانامههای آشنایی میتوانند هر چیزی از معرفی تا مجموعهای از محتوای ترغیبکننده، مانند دستورالعملهای “خودآموز” تا پیش نمایشی از محصول یا مجموعه محصولات آتی باشند. این رایانامهها، مشابه با کمپینهای تبلیغاتی میتوانند به مشتری حس پیشنگری دهند. این موضوع به نوبه خود تمایل آنها را برای ارتباط بعدی با شما بیشتر خواهد کرد و مجموعه راهبرد تماستان را قدرتمند میسازد. ارتباطی که مورد انتظار است در مقایسه با ارتباطی که انتظار نمیرود، احتمالاً موفقتر خواهد بود. به عبارت دیگر، در این رایانامهها باید ضرورتاً لینکی برای برقراری تماس با ارسالکننده پیام در نظر گرفته شده باشد.
ارتباط از نوع پیگیری اثربخش، نقطه مقابل ارتباط با هدف آشنایی است. این نوع از پیامها در راهبردهای تماس B2B بسیار رواج دارند. در جایی که مشتری یک تماس تلفنی یا رایانامهای در مورد یک موضوع مشخص دریافت کرده است، پیگیری آن پس از یک دوره زمانی کوتاه میتواند برای خاتمه دادن به یک فروش یا تصاحب لحظه خرید ضروری باشد. در اینجا آنچه که بسیار اهمیت دارد، زمانبندی است. اگر نخستین تماس شما موجب علاقه مشتری شده باشد، اما آنها برای مثال ناچار باشند خودشان به طور مستقل جستجو کرده یا بعد مالی را در نظر گیرند، تماس خیلی زود با آنها میتواند موجب آزار و اذیت قابل ملاحظهای شود. با این وجود، تماس خیلی دیر نیز ممکن است منجر به از دست دادن فرصت شود، زیرا آنها به فعالیت آنلاین خود ادامه میدهند و یک رقیب دیگر میتواند دست به کار شود.
فهرست مطالب کتاب
در میان دنیای پرتلاطم بازاریابی و امواج خروشان رقابت در بازار، امتیاز اصلی با مجموعهایست که بتواند نیازهای خود را با فناوری روز دنیا و امکانات جدیدی همچون اینترنت و قابلیتهای دیجیتال تطبیق دهد. اگر شما نیز علاقهمندید تا دانش خود در خصوص بازاریابی دیجیتال را افزایش دهید، در اینجا یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم! سایمون کینگزنورث (Simon Kingsnorth) که خود از متخصصین شناختهشدهی حوزهی بازاریابی دیجیتال است، در اثر موفق خود یعنی استراتژی بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing Strategy) به مخاطب خواهد آموخت که چگونه با اصولیترین روش و با استفاده از مدلهای بازاریابی روز دنیا، کسبوکار خود را با این فناوری کاربردی منطبق کند و از امکانات آن بهره ببرد.
قیمت نسخه الکترونیک
منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84/book/64833
چه از علاقهمندان دنیای بازاریابی دیجیتال باشید و چه از فعالان حرفهای آن، کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال، مطالب مفید و کاربردی زیادی برای شما در بر خواهد داشت. سایمون کینگزنورث، نویسندهی موفق و استراتژیست بزرگ دنیای بازاریابی، حاصل سالها تجربهی مستمر و مطالعات علمی و متمرکز خود در این زمینه را در اختیار مخاطب قرار داده و به او میآموزد تا چگونه با استفاده از امکانات دیجیتال، موفقیت در بازاریابی و جذب مشتری خود را به حداکثر برساند.
دربارهی کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال
این کتاب مفید و خواندنی را به صاحبان سرمایه و کسبوکار، و همچنین به فعالان حوزهی بازاریابی پیشنهاد میکنیم.
در بخشی از کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال میخوانیم
کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال، دارای سرفصلهای متنوع و جذاب دیگری است که هرکدام بهگونهای میتوانند در پیشرفت و افزایش راندمان کسبوکار و مجموعههای مختلف مفید باشند؛ شبکههای اجتماعی، کمپینهای تبلیغانی و بودجهبندیها تنها گوشهای از این مطالب جذاب و خواندنی هستند. در نهایت، در پایان هر فصل، نویسنده بخشی را به خلاصه و چکیدهی مطالب اختصاص داده و لیستی از منابع مرتبط را به مخاطب ارائه میدهد تا او را بیش از پیش در مسیر موفقیت کاری و همچنین طراحی استراتژی موفق در بازاریابی خود یاری برساند.
این کتاب اولینبار در سال 2016 منتشر شد و نسخهی فارسی آن با تلاش شرکت چاپ و نشر بازرگانی و ترجمهی خوب نگین سنگری، زینب گودرزی و مژگان کمپانی به دست علاقهمندان رسید.
نکوداشتهای کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال
- یک شروع تمامعیار و عالی برای کارآفرین دیجیتال امروزی. (جاناتان گابای، روانشناس برند)
- یک راهنمای ساختارمند و روشنگر برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال مؤثر و عملی. (دانیل رولز، مدیرعامل و فعال حوزهی بازاریابی دیجیتال)
- یک کتاب عالی برای تازهواردان به دنیای بازاریابی دیجیتال و مرجعی عالی برای افراد با تجربهتر. (سیمون فن از بنیانگذاران Pancentric Digital)
- نویسندهی کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال، اثری با کیفیت قانعکننده تولید کرده است. در این کتاب سایمون و همکارانش دستورالعملهای درخشانی را ارائه کردهاند. دستورالعملهایی که بازاریابان را در تمامی سطوح برای رسیدن به موفقیت توانمند خواهند کرد. (دامیان رایان، نویسندهی حوزهی بازاریابی)