انتقال قدرت ناگهانی از رسانهها به مصرفکنندگان، میتواند واقعیتهای جدیدی را به دنبال داشته باشد: مشارکت انبوه مصرفکنندگان، انتشار گستردهی نظرات آنها، و جدال رسانههای سنتی با بازاریابی دهانبهدهان.
کتاب بازاریابی دهانبهدهان به همهی بازاریابها توصیه میشود. با کمک این کتاب با یکی از شیوههای کاربردی مارکتینگ و ابزارهایش آشنا خواهید شد.
با اندی سرنویتز بیشتر آشنا شویم
کتاب بازاریابی دهان به دهان نوشتهی اندی سرنویتز، از رویکرد تبلیغاتی متفاوتی صحبت میکند که بدون زحمت و هزینهای زیاد، نتایجی شگفتآور به همراه خواهد داشت. سرنویتز به شما میآموزد که چطور کسبوکارتان را موضوع صحبتهای روزمرهی مردم قرار دهید تا آنها به رایگان بازاریابی شما را بر عهده بگیرند و برایتان تبلیغ کنند. این کتاب که در لیست پرفروشهای نیویورک تایمز بوده، کمک میکند خیلی زود به اعتبار، فروش و سودآوری دست یابید.
دربارهی کتاب بازاریابی دهانبهدهان
نویسنده در کتابش پنج رکن اصلی این مارکتینگ را توضیح میدهد؛ اینکه: سخنگویان محصول شما دقیقاً چه کسانی ممکن است باشند، دربارهی چه موضوعی صحبت خواهند کرد، شما چطور میتوانید به آنها کمک کنید تا پیام را بهتر منتقل کنند، چطور میتوانید به گفتگوی آنها وارد شوید و به آن جهت بدهید و درنهایت، چگونه میتوانید این بحثها را پیگیری و دنبال کنید.
اندی سرنویتز بهخوبی چشمانداز، راهبرد و آموزش عملی را با یکدیگر ترکیب میکند و در این کتاب ارائه میدهد. (جف رمزی، مدیر)
نظرات کوتاه مصرفکنندگان در وبلاگها، بدون هیچ ویرایشی، بیش از رسانههای سنتی مورد توجه قرار میگیرد. بازاریابی دهانبهدهان دیگر نمیگذارد صدای روزنامهنگاری و تبلیغات به خوبی شنیده شود.
آیا شیوهای برای بازاریابی هست که نیاز به بودجهای هنگفت نداشته باشد؟ احتیاجی به بازاریابهای شیکپوش و خوشصحبت و نابغه نباشد؟ لازم نباشد که ساعتها زمان صرف متقاعد کردن مشتری شود؟ شاید دور از ذهن باشد، اما بله، چنین شیوهای برای مارکتینگ وجود دارد. در این شیوه، شما بهعنوان بازاریاب نقش اصلی را نخواهید داشت. درواقع بازاریابها کسان دیگری هستند که دارند برای کسبوکار شما تبلیغ میکنند؛ بازاریابهای شما مردم عادی هستند. در این رویکرد که اصطلاحاً شیوهی دهانبهدهان نامیده میشود، شما تلاش میکنید کسبوکارتان را به میان عموم بکشانید و موضوع بحث شوید. به این شکل خواهید دید که مردم ناخواسته و رایگان برایتان تبلیغ میکنند و باعث اعتبار و سودآوری شما میشوند.
در اینکه بازاریابی دهانبهدهان مهم است تردیدی وجود ندارد. اما حالا وقتش شده که کارکردش را یاد بگیرید و دلیل اهمیتش را درک کنید. میتوانید با این کتاب مسیرتان را آغاز کنید یا ادامه دهید. (باب پیرسون، از مدیران شرکت دِل)
هیچ چیزی قدرتمندتر از یک نوجوان وبلاگنویس نیست.
موفقیت، نتیجهی تبلیغات شما نیست؛ بلکه نتیجهی کالا یا خدمتی است که به مردم عرضه میکنید.
اندی سرنویتز در کتاب بازاریابی دهانبهدهان از مثالها و داستانهای واقعی استفاده میکند تا به مخاطب درک بهتری از موضوع بدهد. کتاب بازاریابی دهانبهدهان بسیار پرفروش بود و موردتوجه و تحسین زیادی قرار گرفت. نشر آموخته این کتاب را با ترجمهی نوشا صفاهانی و مهرداد فروزنده به بازار عرضه کرده است.
افتخارات کتاب بازاریابی دهانبهدهان
- از پرفروشترین کتابهای آمازون
- در لیست پرفروشترین آثار نیویورک تایمز
- در لیست پرفروشهای USA Today Money
نکوداشتهای کتاب بازاریابی دهانبهدهان
-
مشتری راضی، بهترین تبلیغ است.
-
برای هر تصمیمی دربارهی تبلیغات باید به یک نفر توجه کنید و آن فرد کسی نیست جز مشتری. شرکتهای تبلیغاتی، مدیران اجرایی رسانهها و خبرنگاران، دیگر مسؤول تبلیغات شما نیستند. مشتریان واقعی با قدرت ارتباطات واقعی جای خود را در آمیختهی بازاریابی یافتهاند و صدایشان چنان قدرتمند شده که دیگر کسی صدای رسانههای سنتی را نمیشنود. تأثیر صدای مشتری، چندین برابر یک آگهی تبلیغاتی است.
قدرت در دستان مصرفکننده است؛ به آن عادت کنید.
-
مقدمهی ناشر
مقدمهی مترجمان
پیشگفتار ست گودین
مقدمهی نویسنده
دیباچه
یادداشتی برای خوانندگان
بخش اول: «مفاهیم ضروری»
فصل اول: بازاریابی دهانبهدهان چیست؟
فصل دوم: نکات اساسی- شش ایدهی بزرگ
فصل سوم: بیانیهی بازاریابی دهانبهدهان
بخش دوم: چگونه آن را انجام دهیم؟
فصل چهارم: 5T در عمل
فصل پنجم: سخنگویان: چه کسانی با دوستانشان دربارهی شما صحبت میکنند؟
فصل ششم: موضوعات: آنها دربارهی چه موضوعی صحبت خواهند کرد؟
فصل هفتم: ابزارها: چگونه میتوانید به انتقال پیام کمک کنید؟
فصل هشتم: مشارکت: چگونه میتوانید به گفتوگوها بپیوندید؟
فصل نهم: پیگیری: چه افرادی دربارهی شما حرف میزنند؟
و در پایان…
16 روش بازاریابی دهانبهدهان بسیار ساده، ضروری و مطمئن
پسگفتار: 10 نکتهی دیگر از گای کاوازاکی
دربارهی نویسنده