معرفی و دانلود کتاب بازی نامحدود | سایمون سینک | نشر آموخته

چرایی ام برای نوشتن این کتاب

پیروزی

فصل 1: بازی های محدود و نامحدود

فصل 2: هدف والا

فصل 3: هدف چه هست و چه نیست؟

فصل 4: هدف بان

فصل 5: تعریفی جدید از مسئولیت کسب وکار

فصل 6: اراده و منابع

فصل 7: تیم هایی که اعتماد بر آن ها حاکم است

فصل 8: زوال اخلاقی

فصل 9: حریف شایسته

فصل 10: انعطاف پذیری وجودی

فصل 11: شهامت رهبری کردن

سخن پایانی


منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF/book/69608

سایمون سینک نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی‌ست که تاکنون به بیش از صد شرکت مختلف و همچنین بسیاری از سیاستمداران و شخصیت‌های نظامی آمریکا مشاوره داده است تا به اهداف خود دست یابند. او در دانشگاه سیتی لندن رشته‌ی حقوق خواند اما تحصیلات خود را ادامه نداد و به سوی حرفه‌ی تبلیغات روی آورد. سینک تاکنون پنج کتاب پرفروش نوشته است که عناوین آن‌ها عبارتند از: «رهبران آخر غذا می‌خورند، با چرا شروع کنید، با هم بودن برای بهتر بودن، چرایی خود را پیدا کنید و بازی نامحدود». گفتنی‌ست کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال قرار گرفت. سخنرانی تِد او با عنوان «با چرا شروع کنید» سومین سخنرانی پرطرفدار در وبسایت این پایگاه است. سایمون سینک در حال حاضر استاد روابط راهبردی در دانشگاه کلمبیا است.

در بخشی از کتاب بازی نامحدود می‌خوانیم

به چند دلیل نمی‌توانیم هدف والای واقعی را مطرح کنیم. گاهی اوقات، رهبر رؤیاپرداز و هدف‌محور خیلی اتفاقی هدفی اشتباه را برمی‌گزیند چرا که در پیدا کردن واژگان مناسب برای نشان دادن آینده‌ای که در ذهن دارد دست و پا می‌زند (برای درک بهتر فصل پیش را ببینید). در مواقع دیگر، رهبر از افرادش می‌خواهد که باور کنند هدف‌محورند در حالی که در واقع هیچ چشم‌اندازی ندارد. هدفی بلندپروازانه مانند رفتن به ماه، تمایل به «بهترین بودن» یا اشتباه گرفتن «رشد» با هدف از جمله «اهداف والای تقلبی» مرسوم هستند. همچنین کم نیستند سازمان‌هایی که برنامه‌ی مسئولیت اجتماعی شرکتی‌شان را با هدف والا اشتباه می‌گیرند. هر یک از این اهداف شاید در بازی محدود کارساز باشند یا نباشند، ولی بی‌گمان نمی‌توانند سازمان را برای بقا و شکوفایی در بازی نامحدود رهبری کنند.

– اثری از نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز که چارچوبی جسورانه برای رهبری کسب‌وکار در جامعه‌ی همواره در حال تغییر امروزی ارائه می‌کند. (آمازون)

کتاب بازی نامحدود (The Infinite Game) اثری جالب و خواندنی از سایمون سینک (Simon Sinek) نویسنده‌ی معروف آثار پرفروش در حوزه‌ی مدیریت است که برای نخستین بار در سال 2019 به چاپ رسید. سایمون سینک ایده‌ی اصلی این اثر را از کتابی با عنوان مشابه نوشته‌ی جیمز پی. کارس وام گرفته است. کتاب بازی نامحدود نیز بر اساس تمایز کارس بین دو نوع بازی (بازی محدود و بازی نامحدود) نوشته شده است.

بر اساس نوشته‌های سینک، بازی محدود (مثل فوتبال و شطرنج) قوانین ثابت و پایان مشخصی دارند. در بازی محدود هر بازی آغاز، میانه، پایان و یک برنده نهایی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. در مقابل، بازی نامحدود (مانند سیاست و کسب‌وکار) قوانین ثابت و مشخصی ندارد و هدف از بازی ادامه دادن است نه پیروز شدن در آن. قوانین بازی نامحدود قابل تغییر است و هیچ نقطه‌ی پایان مشخصی ندارد؛ هیچ برنده و بازنده‌ای در بازی نامحدود وجود ندارد و فقط طی کردن مسیر و مراحل پس و پیش مهم است. سینک در کتاب بازی نامحدود ادعا می‌کند اگر رهبران کسب‌وکار طرز فکر نامحدود و بازی نامحدود را در پیش بگیرند، سازمانی قوی‌تر، خلاق‌تر، نوآورتر و انعطاف‌پذیرتر خواهند ساخت.

اجازه دهید ببینیم هدف چه هست و چه نیست؟

کتاب بازی نامحدود برای تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه‌ی مدیریت و کسب‌وکار مناسب است. اگر شما هم قصد توسعه‌ی کسب‌وکار خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را بخوانید تا ذهنیت مدیریتی خود را متحول کنید.

با سایمون سینک بیشتر آشنا شویم

شاید از خود بپرسید چطور در یک بازی بی‌پایان می‌توان برنده شد؟ اما سوال درست‌تر این است که از خود بپرسیم چطور بازی کنیم تا در بازی پیشرفت کرده و رو به جلو حرکت کنیم؟ سایمون سینک در کتاب بازی نامحدود چارچوبی برای رهبری کسب‌وکار با ذهنیت نامحدود ارائه می‌دهد. هیچ یک از ما نمی‌توانیم در برابر هیجانات زودگذر ناشی از ارتقاء کسب‌وکار یا برنده شدن در یک رقابت مقاومت کنیم، اما باید در نظر داشته باشیم که لذت دستیابی به این پاداش‌ها به سرعت محو می‌شوند و ماندگار نیستند. پیگیری یک هدف بلندمدت و مشخص که ما را به چشم‌اندازی از دنیای آینده متعهد می‌کند آنقدر جذاب است که بخواهیم هفته به هفته، ماه به ماه و سال به سال در پی تحقق آن باشیم و مسیر پیشرفت را به صورت مداوم ادامه دهیم. هرچند نمی‌توان با قطعیت مشخص کرد آینده‌ی جهان به کدام سمت و سو می‌رود، اما حرکت در این مسیر و تلاش برای رسیدن به یک هدف بلندمدت به کار و زندگی ما معنا می‌بخشد. کتاب بازی نامحدود در پیگیری اهداف بلندمدت به شما کمک خواهد کرد.

نکوداشت‌های کتاب بازی نامحدود

– کتاب بازی نامحدود کتاب راهنمایی برای رهبران کسب وکارهای امروزی است تا به کمک آن در مسیر درستی قرار گیرند و سازمانی ایجاد کنند که برای سالیان سال پایدار و ماندگار باقی بماند. این کتاب به دام‌های بسیاری اشاره می‌کند که رهبران برای رسیدن به دستاوردهای کوتاه‌مدت اسیر آن‌ها می‌شوند و به خوانندگان نشان می‌دهد چطور می‌توانند تمرکز خود را روی فعالیت‌هایی معطوف کنند که منجر به قدرت، ثبات و در عین حال درآمد بیشتر شود. (بلینکیست)

کتاب بازی نامحدود برای چه کسانی مناسب است؟

اینکه هر روزه شرکت‌های بیشتر و بیشتری اهمیت داشتن هدف در دل کسب‌وکارشان را می‌پذیرند نکته‌ی خوبی است. مشکل این است که بسیاری از آن‌ها حرف‌هایی می‌زنند که فقط شبیه هدف والا به نظر می‌رسند. در واقع، ممکن است حتی از زبان مناسب استفاده کنند و برخی ویژگی‌های هدف والا را هم داشته باشند، ولی تا زمانی که هر پنج ویژگی را نداشته باشند، آنچه می‌گویند هدف والا نیست.

معرفی کتاب بازی نامحدود

– آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که بیش از اندازه روی اهداف کوتاه مدت خود متمرکز شده‌اید؟ در این صورت باید کتاب بازی نامحدود سایمون سینک را بخوانید. (فوربز)

دلیل شناسایی این تله‌ها در وهله‌ی نخست این است که به ما هشدار می‌دهند پذیرش هر یک از این‌ اهداف، سازمان را برای مشارکت در بازی نامحدود آماده نمی‌کنند، بلکه سازمان را تا ابد گرفتار طرزفکر محدود می‌کنند. دلیل دوم برای اشاره به این تله‌ها این است که می‌توانیم بفهمیم هدف والا داریم یا نه و در صورت لزوم، فرآیند تعیین هدف والا را از سر بگیریم.

فهرست مطالب کتاب

کتاب بازی نامحدود نوشته‌ی سایمون سینک اثری خواندنی در حوزه‌ی مدیریت کسب‌وکار است که تفاوت بین طرز فکر محدود و نامحدود را توضیح می‌دهد. نویسنده در این اثر جذاب چارچوبی را برای شرکت‌ها ارائه می‌دهد که از طریق آن می‌توانند طرز فکر فعلی خود را تشخیص دهند و در عین حال به آن‌ها کمک می‌کند طرز فکر نامحدود را در شرکت خود پیاده‌سازی کنند.

دربار‌ه‌ی کتاب بازی نامحدود