اگر تنها امکان مطالعهی یک کتاب را داشته باشید و اگر تنها یک متخصص و راهنما در جهان وجود داشته باشد که بتوانید به او اعتماد کنید، توصیهی من این است که کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی را مطالعه کنید و از راهنماییهای رابرت بی. سیالدینی برخوردار شوید. (آنجلا داکورث، نویسنده، بنیانگذار و مدیرعامل Character Lab)
تحقیقاتی که در زمینهی اصل تقابل در دانشگاههای ایالتی آریزونا و مونتانا انجام شده است نشان میدهد بمباران رسانههای جمعی از مدلهای غیرواقعی زیبایی شاید به این منجر شود که ما کمتر تحت تأثیر جذابیتهای فیزیکی معشوق خود قرار بگیریم. در جریان یک تحقیق، دانشجویانی که در بدو امر به آنها تصاویری از آگهیهای مجلات نشان داده شده بود، به تصویر فردی از جنس مخالف که دارای زیبایی متوسطی بود، نمره پایینتری دادند. در تحقیقی دیگر، به ساکنان مرد یک خوابگاه دانشجویی، تصویر زنی را نشان دادند و از آنها خواستند به زیبایی او امتیاز بدهند. امتیازهای گروهی که در حال تماشای سریال فرشتگان چارلی عکس را دیده و امتیاز داده بودند، کمتر از گروهی بود که در حین تماشای سریالی دیگر به آن تصویر امتیاز داده بودند. ظاهراً این زیبایی فوقالعادهی بازیگران سریال فرشتگان چارلی بود که باعث شده بود جذابیت این تصویر کمتر به نظر آنها بیاید.
حتماً برای شما هم پیش آمده که برای یک خرید جزئی وارد مغازهای شدهاید اما بدون آنکه حواستان باشد، با انبوهی از کالاهای خریداریشده، مغازه را ترک کردهاید. چه چیزی در رفتار برخی فروشندگان وجود دارد که شما و سایر مشتریان را به خرید کردن تشویق میکند؟ در واقع این قدرت مجابسازی و متقاعد کردن دیگران که در رفتار بعضی از فروشندگان دیده میشود، از کجا سرچشمه میگیرد؟ البته باید توجه داشت تنها فروشندگان نیستند که ممکن است از قدرت متقاعدسازی بالایی برخوردار باشند. تمامی انسانها، در زندگی حرفهای یا شخصی خود میتوانند چنین تواناییهایی را به کار بگیرند و از فواید بیشمار آنها بهرهمند شوند؛ به شرط اینکه مهارتهای مربوط به آنها را در خود تقویت کنند و بایدها و نبایدهایشان را بیاموزند. اگر شما هم میخواهید در روابط اجتماعی خود، بر طرف مقابلتان اثرگذار باشید و با مجاب کردن دیگران در امور مختلف، به اهداف و مقاصد خود برسید، بهتر است هرچه سریعتر مطالعهی کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی (Influence: the psychology of persuasion) را آغاز کنید. رابرت بی. سیالدینی (Robert B. Cialdini)، از متخصصان برجستهی روانشناسی اجتماعی، در این کتاب خواندنی نکتههای کاربردی و مهمی را برایتان تدارک دیده است.
در کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی، یکی از بزرگترین روانشناسان اجتماعی جهان، دانش ویژهی خود را به اشتراک میگذارد. کتابی که به دینامیت شباهت دارد و زندگی شما را دگرگون میکند! لطفاً نهایت بهره را از آموزههای آن ببرید. (ریچارد تالر، برندهی جایزهی نوبل و نویسنده)
رابرت بی سیالدینی در کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی، از اصول علمی و رفتارشناختی مجابسازی و متقاعد کردن دیگران با شما سخن میگوید. همچنین نشان میدهد که چه چیزی باعث میشود بتوان بر قدرت تصمیمگیری و انتخاب فرد یا افراد دیگر تأثیر گذاشت. مطالعهی این کتاب روانشناختی که از آثار پرفروش نیویورک تایمز نیز شناخته شده، به شما کمک میکند روابط اجتماعی بهتر و موفقیت بیشتری را در حوزهی کسبوکارتان رقم بزنید.
دربارهی کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی
کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی مهمترین اثری است که تاکنون در زمینهی علم متقاعدسازی نوشته شده. نمیتوانم کتابی جذابتر و خواندنیتر از آن را در مورد چنین موضوعی، تصور کنم. (آدام گرانت، نویسندهی پرفروش نیویورک تایمز و مجری پادکست TED WorkLife)
اثر حاضر را میتوان در زمرهی کتابهایی قرار داد که بر موضوع روانشناسی اطاعت و پذیرش متمرکز شدهاند. به عبارت دیگر، رابرت بی سیالدینی در این کتاب به دنبال آن است که نشان دهد چه عواملی موجب میشوند یک فرد در تصمیمات خود، مقصود فرد دیگری را بدون آنکه اطلاع داشته باشد، بپذیرد و از او اطاعت کند. مؤلف به این منظور هم از روشهای آزمایشگاهی کمک گرفته و هم روشهای میدانی را به کار برده است تا نتایجی که در نهایت ارائه میکند، در مورد مصادیق واقعی زندگی اجتماعی نیز کاربرد داشته باشند. نویسنده از این طریق، به مخاطبان خود کمک میکند تا در بازاریابی و فروش محصولات خود، همچنین متقاعد کردن رئیس، کارفرما و یا همکارشان عملکرد بهتری داشته باشند و هم به ایشان یاری میرساند تا قربانی قدرت مجابسازی اطرافیانشان، از همسایهها گرفته تا مدیر و رئیس خود، نشوند. چنانچه قصد دارید با جنبههای علمی-روانشناختی متقاعدسازی آشنا شوید، برخی از نکتههای کاربردی آن را در کار و زندگی شخص خود مورد استفاده قرار بدهید و از تأثیرگذاریهای منفی دیگران بپرهیزید، خواندن کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی میتواند بهترین گزینهی پیش رویتان باشد. کتابی که نشر هورمزد آن را با برگردان گیتی قاسمزاده به چاپ رسانده و در اختیارتان قرار داده.
جوایز و افتخارات کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی
- فروش بیش از پنج میلیون نسخه در سراسر جهان
- از پرفروشترین کتابهای نیویورک تایمز
- یکی از دوازده کتاب برتر جهان در حوزهی مدیریت
- و…
نکوداشتهای کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی
-
قیمت نسخه الکترونیک