پیشگفتار
فصل اول: فضای فرهنگ سازمانی
مقدمه
مفاهیم پایه و اساسی فرهنگ
پیشینه تاریخی
کارکردهای فرهنگ
کارکردهای فرهنگ سازمانی
عوامل مؤثر و تأثیرگذار بر فضای فرهنگ سازمانی
فضای فرهنگ ملی
عوامل اصلی و مؤثر برفرهنگ ملی
جمع بندی
فصل دوم: استراتژیهای توانمندسازی
مقدمه
تعاریف توانمندسازی
تاریخچه توانمندسازی
زمینههای توانمندسازی
سطوح توانمندسازی
کلید تواناسازی منابع انسانی
فرایند توانمندسازی
استراتژیهای توانمندسازی
جمع بندی
فصل سوم: مدیر توانمندساز
مقدمه
دیدگاههای مختلف قابلیت توانمندسازی سازمان
رویکردهای توانمندسازی نیروی انسانی
ابعاد کلید توانمندسازی
ابعاد قابلیت توانمندسازی کارکنان از دیدگاههای مختلف
تأثیر محیط روی فرایند مدیریت فرهنگ سازمان
توانمندسازی، اختیار و قدرت
روشهای قابلیت توانمندسازی
ویژگیهای مدیر توانمندساز
ویژگیهای کارمند توانمند
جمع بندی
فصل چهارم: توانمندسازی و سازمان
مقدمه
توانمندسازی کارکنان فروش در سازمانها
عوامل مؤثر بر توانمند سازی کارکنان فروش در سازمان
عوامل درون سازمانی
توانمند سازی و سازمان
مدلهای قابلیت توانمندسازی
ویژگی سازمانهای توانمند
دلایل توانمندسازی در سازمان
الزامات برنامههای توانمندسازی
انواع قابلیت توانمندسازی
ساختار سازمان توانمندساز
جمع بندی
فصل پنجم: فرهنگ توانمندسازی در سازمانها
مقدمه
ریشههای قابلیت توانمندسازی
فرهنگ توانمندسازی در سازمان
ابعاد فرهنگ ملل از نظر هافستد
اهمیت و ضرورت قابلیت توانمندسازی در سازمانها
پیامدها و نتایج قابلیت توانمندسازی
مزایای توانمندسازی
دامها و موانع توانمندسازی
نظرات منتقدین دربارهی توانمندسازی کارکنان
راهکارهای عملی برای قابلیت توانمندسازی
جمعبندی
جمعبندی مطالب
فهرست منابع
معرفی و دانلود کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی | میترا حداد | انتشارات نمای علم
مشخصات کتاب الکترونیک
ازلحاظ اهمیت در پیشبرد اهداف، در رأس گروههای یک مجموعه گروه کارکنان بخش فروش قرار دارند. توانمندسازی فروشندگان و استفاده از حداکثر توانایی آنها سبب به حرکت درآمدن شرکت به سمت پیشرفت و سوددهی شده و بر باقی بخشها اثری مثبت میگذارد. از آنجایی اهداف شرکت در گرو رشد اقتصادی و عرضهی محصول یا خدمات است؛ بیشتر بخشهای مختلف سازمان به طور مستقیم و غیرمستقیم با این بخش در ارتباطند و بعضا حضور برخی از آنها در گرو فروش و عرضهی کالا و خدمات است. ازاینرو توانمندسازی نیروی کار در بخش فروش میتواند سبب پیشرفت کارها و سوددهی بیشتر شود. مسئلهی مهمی که مدیر مجموعه باید با آگاهی کامل به آن توجه کند. اگر به عنوان یکی از مسئولان فروش در یک شرکت و یا موسسه مشغول به کار هستید یا در جایگاه مدیریت مجموعه قصد داری بازدهی و افزایش سرمایه را در حوزهی فعالیت خود بالا ببرید، حتما این کتاب را بخوانید.
در کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی توصیه میشود که مدیر مجموعه پس از ارائهی تعریفهای پایه از فرهنگ سازمانی و شیوههای اثرگذاری بر افراد به توانمندسازی کارکنان سازمان بپردازد. در این کتاب تعریف توانمندسازی عبارت است از شناختن ارزشها و توانایی افراد و سهمی که میتوانند در انجام امور بر عهده بگیرند. به این شکل رهبر یا مدیر یک مجموعه میتواند در تقسیم امور و همچنین پیشبرد اهداف برنامهریزی دقیقی داشته باشد و از حداکثر توانایی افراد استفاده کند. این درک از ویژگیهای کارکنان بخش فروش شامل تمامی تواناییهای مربوط به کار و پیرامون آن میشود.
نیروی فروش یکی از عوامل مهم تمایز سازمانها و شرکتها از یکدیگر هستند. هرچقدر عوامل فروش کارآمدتر باشند توانایی و امکانات شرکت گستردهتر میشود و رشد حرفهای و افزایش سرمایهی سازمان رقم میخورد؛ بنابراین سرمایهگذاری روی نیروی فروش محصول، از مهمترین برنامههای هر شرکت و یا سازمان است. در کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی اثر میترا حداد، راهکارهایی ارائه میشود که با کمک آن میتوان نیروی فروش را به شکل کاملا تخصصی تعلیم داد و در این حوزهی کاری توانمند ساخت.
قیمت نسخه الکترونیک