کتاب ذهنی برای فروش، اثریست از شکارچی فروش آمریکایی، مارک هانتر! این کتاب برای فروشندگانی که از احساس استرس، فرسودگی و ناراحتی به خاطر فروش پایین محصول خود رنج میبرند، نگاشته شده است. برخی از این افراد تصور میکنند مشتریانشان مایل نیستند به صحبتهای آنها گوش بدهند یا اینکه قدرت جذب مخاطبان را ندارند. کتاب حاضر به این دسته از فروشندگان و صاحبان کسبوکار نشان میدهد که تغییرات کوچک در نحوهی عملکرد و نوع نگرش، تا چه حد میتوانند مؤثر باشند.
دربارهی کتاب ذهنی برای فروش
بازاریابی و فروش اهمیت بسیار زیادی در دنیای تجارت امروزی دارد. بازاریابی مشتریان را از محصولات یا خدمات جدید شما آگاه میکند، آنها را درگیر محصول یا خدمات شما کرده و به ایشان در تصمیمگیری برای خرید یاری میرساند. افزون بر این، یک طرح بازاریابی و فروش کارآمد، بخشی مهم از طرح کسبوکار شما برای ایجاد و حفظ تقاضا، ارتباط، شهرت، رقابت و… خواهد بود.
مهم نیست کجا هستم و چه کار میکنم؛ وقتی میشنوم کسی در مورد فروش صحبت میکند، گوشهایم تیز میشوند. اعتراف میکنم که فروش، کار مورد علاقه من است و گمان میکنم برای شما نیز چنین باشد؛ هرچند شاید به اندازه من نسبت به فروش وسواس نداشته باشید. سؤال این است که وقتی کسی در مورد فروش صحبت میکند، چگونه پاسخ میدهید؟ من سراپا گوشم، چون خود را محافظ، مدافع و مروج این صنعت میدانم.
خودِ من در طول سالها، به صدها فروشنده در نقشهای رسمی و غیررسمی آموزش دادهام و هر کدام روی من تأثیر گذاشتهاند.
موفقیت در فروش با نگاه به درون خود آغاز میشود. به این خاطر که فروش یک نوع سبک زندگی است. همانطور که شما ذهنتان را برای فروش ارتقا میدهید، مارک هانتر نیز به شما در مسیر پیشرفت در فروش یاری میرساند. (لری لوین)
مارک هانتر در کتاب ذهنی برای فروش، نکات خود را طی بیستوهشت فصل بیان میدارد. در طی این فصول متوجه خواهید شد در حقیقت ذهن شماست که باعث موفقیتتان میشود. آموزههایی از جمله اینکه اول بفروشید و بعد مذاکره کنید، مشتاق باشید، زمان خود را مدیریت کنید، در فروش بیشتر از کمیت به کیفیت توجه نمایید، اجازه ندهید مشتریان ذهن شما را کنترل کنند، با اهمیت و ارزش «نه شنیدن» آشنا شوید و مواردی از این دست، در اثر حاضر به مخاطبان ارائه خواهد شد.
همه در حال فروش هستند؛ اما بیشتر مردم نمیدانند که برای فروش بهتر محصول خود، دقیقاً باید چه کار کنند. کتاب پیشرو پاسخ این سؤال را به شما ارائه میکند. مارک به همه نشان میدهد که چگونه میتوانند با سیستمها و فرایندهایی اثرگذار، در تبلیغ و معرفی محصولات و خدماتشان بهتر عمل کنند. (ماری سی کِلی، فرماندهی بازنشستهی نیروی دریایی ایالات متحده و مدیرعامل شرکت پروداکتیو لیدرز)
نویسنده برای کامیابی در فروش، نکاتی را یادآوری میکند که شاید کماهمیت بهنظر برسند، اما تأثیر بسیاری دارند. به طور مثال، روز پس از تعطیلی زمان مناسبی برای ارتباط گرفتن با مشتریهای جدید نیست. فرض کنیم شما یک کارشناس فروش تلفنی هستید. شنبه روز اول هفته، بهتر است با مشتریان فعلی خود صحبت کنید یا وقتتان را صرف پیگیری کارهای عقبافتادهی آنها بکنید. به این شکل اوضاع را تحت کنترل خود خواهید گرفت.
از خود بپرسید: «آیا اگر چشماندازهای بهتری نسبت به حرفهام داشته باشم، موفقتر میشوم؟» اگر پاسخ شما مثبت است، باید کتاب ذهنی برای فروش را بخوانید. من که بیش از 25 سال است در حوزهی آموزش فروش فعالیت دارم، این کتاب را یکی از مهمترین آثار در زمینهی بازاریابی میدانم. (جان اسپنس)
کتاب ذهنی برای فروش مناسب چه کسانی است؟
کتاب ذهنی برای فروش (A Mind for Sales) اثریست از مارک هانتر (Mark Hunter) که در آن به مبانی بنیادین و اساسی در یک فروش بینظیر اشاره میکند. نویسنده در اثر حاضر تلاش دارد شما را با مجموعهای از باورهای اساسی آشنا سازد که باعث موفقیت بیشتر در فروش میشوند.
این اثر به بازاریابها، مدیران شرکتها و کسانی که شروع به فعالیت برای یک کسبوکار جدید کردهاند پیشنهاد میشود.
با مارک هانتر بیشتر آشنا شویم
جهان به افرادی که مشکلات را حل میکنند و متمایز و پرتکاپو هستند، نیاز دارد. اینها کسانیاند که فرصتهای متنوعی را برای شکوفایی ایجاد میکنند. کتاب ذهنی برای فروش، شما را به چنین فردی تبدیل خواهد کرد. (جیم کتکارت)
همه ما باید پذیرای کمک به دیگران باشیم، و وقتی میگویم «به دیگران کمک کنید»، منظورم کمک به آنها در تمام مراحل حرفهی فروششان است. من از صحبت کردن با فروشندگان و به اشتراک گذاشتن ایدهها با آنها لذت میبرم. هیچ بحثی وجود ندارد که مرا هیجانزده نکند. چون چیزهایی که من یاد میگیرم، بسیار ارزشمندتر از چیزی است که شخص مقابل دریافت میکند.