
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404
معرفی و دانلود کتاب راهکارهای حیاتی | جی آبراهام | انتشارات زمان تغییر
فعالیت های جی آبراهام موجب شده تا او به عنوان یک نابغه بازاریابی در یو اس ای تودی، نیویورک تایمز، لس آنجلس تایمز، واشنگتن پست، سانفرانسیسکو کرونیکل، OTC Stock Journal، نشنال آندررایتر و بسیاری از نشریات دیگر مورد تحسین قرار گیرد. کتاب های «نبوغ بازاریابی خود را به کار گیرید»، «شاهرگ ثروت موجود در کسب وکار خود را پیدا کنید»، «راهکارهای حیاتی» از جمله بهترین آثار ترجمه شده ی جی آبراهام به زبان فارسی محسوب می شوند.
جملات برگزیده ی کتاب راهکارهای حیاتی
- استراتژی خود را تغییر دهید تا نتایج خود را تغییر دهید.
- با دیگران به گونه ای رفتار کنید که می خواهند با آن ها رفتار شود.
- در حالی که رقبای شما مشغول تمرکز بر جایگاه باریک خود هستند، به بازارهای جدید نفوذ کنید.
- کسب و کار باید دائماً رشد کند. شما نباید تنها به زنده ماندن قانع باشید، بلکه باید متعهد به شکوفایی باشید.
- هر کاری که مرتبط نیست، توانایی انجامش را ندارید، یا به طور کامل مشتاق انجامش نیستید، باید به شخص دیگری واگذار شود.
در بخشی از کتاب راهکارهای حیاتی می خوانیم
کتاب راهکارهای حیاتی توسط ساسان جعفرنیا و بهاره قاسمی ترجمه و در انتشارات زمان تغییر منتشر شده است.
کتاب راهکارهای حیاتی برای چه کسانی مناسب است؟
جی آبراهام نویسنده و کارآفرین آمریکایی است که در لس آنجلس، کالیفرنیا، زندگی می کند. بنیان گذار و مدیرعامل شرکت آبراهام گروپ، تنها به فکر شرکت خود نیست؛ بلکه او در زمینه ی مشاوره دادن به بیش از ده هزار مشتری در بیش از چهارصد صنعت در سراسر جهان فعالیت کرده و درآمد آن ها را به طرز محسوسی افزایش داده است. این افراد از حق امتیاز کسب و کار گرفته تا صاحبان مشاغل کوچک، اذعان دارند که تلاش ها و ایده های آبراهام منجر به افزایش سود در محدوده ی میلیون ها دلار برای آن ها شده است.
رابرت هارگرو، مربی شغلی، می گوید که ویژگی تعیین کننده بزرگ ترین کارآفرین در قرن بیست ویکم، توانایی او برای همکاری خلاقانه با افراد دیگر است. شما خودتان هرگز تمام مهارت های لازم را کسب نخواهید کرد.
خواندن این اثر به صاحبان کسب وکار و مشاغل و مدیران شرکت ها پیشنهاد می شود.
با جی آبراهام بیشتر آشنا شویم
برخی از تاجران می خواهند خودشان به تنهایی همه کارها را انجام دهند. من به شما می گویم که این کار به ندرت، نتیجه مطلوب را می دهد. شاید این روش در گذشته ایده آل بوده باشد، اما امروزه بی تأثیر است و به قیمت بهره وری، سودآوری و تثبیت موقعیت شما تمام می شود. از سوی دیگر، اهرم قرار دادن دیگران مؤثر است.
ستایش هایی در وصف جی آبراهام
کتاب درست. زمان درست.
مقدمه. شرایط اقتصادی بد؟ چه خبر خوبی!
1. آیا کسب وکار شما گیر کرده است؟
2. آیا شما به خاطر شکست در رقابت گیر کرده اید؟
3. آیا شما به خاطر فروش ناکافی گیر کرده اید؟
4. آیا شما به خاطر حجم کاری نامنظم گیر کرده اید؟
5. آیا شما به خاطر شکست در استراتژی سازی گیر کرده اید؟
6. آیا شما به خاطر استفاده تمام سودتان بابت هزینه ها گیر کرده اید؟
7. آیا شما به خاطر انجام کارهایی که دیگر جواب نمی دهند، گیر کرده اید؟
8. آیا شما به خاطر در حاشیه قرار گرفتن توسط بازار گیر کرده اید؟
9. آیا شما به خاطر بازاریابی متوسط و یا ضعیف گیر کرده اید؟
10. آیا شما به خاطر جمله "من خودم می توانم این کار را انجام دهم!" گیر کرده اید؟
11. چگونه در بحران اقتصادی رشد کنید و به حرکت خود ادامه دهید
نتیجه گیری. تبریک می گویم! شما از رکود خارج شدید!
منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C/book/73878
این نُه راهکار در طی یازده فصل به مخاطبان ارائه می شوند. نویسنده در فصل اول ابتدا فضای گرفتار شدن در رکود اقتصادی را شرح می دهد؛ زیرا عده ی بسیاری حتی متوجه قرارگرفتن در شرایط رکود نیستند. فصل دوم با یک پرسش آغاز می شود: آیا شما به دلیل شکست در رقابت گیر کرده اید؟ در این فصل، یاد خواهید گرفت که حتی باوجود شکست، چگونه کسب وکار خود را به سمت جلو هدایت کنید. در فصل سوم از فروش ناکافی به عنوان یکی از عوامل گرفتار شدن در شرایط بحران یاد می شود و راهکارهایی برای تغییر آن ارائه می گردد. به همین ترتیب در هر فصل دلایلی که ممکن است شما را وارد شرایط رکود اقتصادی کند، یادشده و سپس راه حل های کنترل آن بیان می شود.
به نظر من، این ها منابع بی شماری هستند که دیگران می توانند در اختیارتان قرار دهند: تبلیغات، مشاوره، نمایندگی ها، دارایی ها، همکاران، انجمن ها، باورها، پاداش ها، قدرت خرید، پول نقد، وثیقه، ارتباطات، اعتبار، داده ها، پایگاه های اطلاعاتی، اشتیاق، برابری، حسن نیت، دارایی های مشهود، منابع انسانی، ایده ها، تخیل، نفوذ، دارایی های نامشهود، سرمایه گذاری، دانش، سرنخ ها، فهرست ها، مدیریت، بازارها، گروه های مغز متفکر، پول، فرصت ها، امتیازها، افراد، محصولات، تحقیق و توسعه، روابط، قوت نسبی، نیروی فروش، مهارت ها، سیستم ها، توصیه ها، ارزش ها، عمده فروشان، و این لیست ادامه دارد. فقط با دید شما محدود می شود. بنابراین از اهرمی استفاده کنید که از همکاری خلاقانه با کسانی که بخش هایی از دانش، مهارت، نفوذ، دسترسی یا پازل رابطه خود را در اختیارتان قرار می دهند، عایدتان می شود.