فعالیتهای جی آبراهام موجب شده تا او بهعنوان یک نابغه بازاریابی در یواسای تودی، نیویورک تایمز، لسآنجلس تایمز، واشنگتن پست، سانفرانسیسکو کرونیکل، OTC Stock Journal، نشنال آندررایتر و بسیاری از نشریات دیگر مورد تحسین قرار گیرد. کتابهای «نبوغ بازاریابی خود را بهکار گیرید»، «شاهرگ ثروت موجود در کسبوکار خود را پیدا کنید»، «راهکارهای حیاتی» از جمله بهترین آثار ترجمهشدهی جی آبراهام به زبان فارسی محسوب میشوند.
جملات برگزیدهی کتاب راهکارهای حیاتی
- استراتژی خود را تغییر دهید تا نتایج خود را تغییر دهید.
- با دیگران به گونهای رفتار کنید که میخواهند با آنها رفتار شود.
- در حالی که رقبای شما مشغول تمرکز بر جایگاه باریک خود هستند، به بازارهای جدید نفوذ کنید.
- کسب و کار باید دائماً رشد کند. شما نباید تنها به زنده ماندن قانع باشید، بلکه باید متعهد به شکوفایی باشید.
- هر کاری که مرتبط نیست، توانایی انجامش را ندارید، یا به طور کامل مشتاق انجامش نیستید، باید به شخص دیگری واگذار شود.
در بخشی از کتاب راهکارهای حیاتی میخوانیم
کتاب راهکارهای حیاتی توسط ساسان جعفرنیا و بهاره قاسمی ترجمه و در انتشارات زمان تغییر منتشر شده است.
کتاب راهکارهای حیاتی برای چه کسانی مناسب است؟
جی آبراهام نویسنده و کارآفرین آمریکایی است که در لسآنجلس، کالیفرنیا، زندگی میکند. بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آبراهام گروپ، تنها به فکر شرکت خود نیست؛ بلکه او در زمینهی مشاوره دادن به بیش از ده هزار مشتری در بیش از چهارصد صنعت در سراسر جهان فعالیت کرده و درآمد آنها را بهطرز محسوسی افزایش داده است. این افراد از حق امتیاز کسبوکار گرفته تا صاحبان مشاغل کوچک، اذعان دارند که تلاشها و ایدههای آبراهام منجر به افزایش سود در محدودهی میلیونها دلار برای آنها شده است.
رابرت هارگرو، مربی شغلی، میگوید که ویژگی تعیینکننده بزرگترین کارآفرین در قرن بیستویکم، توانایی او برای همکاری خلاقانه با افراد دیگر است. شما خودتان هرگز تمام مهارتهای لازم را کسب نخواهید کرد.
خواندن این اثر به صاحبان کسبوکار و مشاغل و مدیران شرکتها پیشنهاد میشود.
با جی آبراهام بیشتر آشنا شویم
برخی از تاجران میخواهند خودشان به تنهایی همه کارها را انجام دهند. من به شما میگویم که این کار به ندرت، نتیجه مطلوب را میدهد. شاید این روش در گذشته ایدهآل بوده باشد، اما امروزه بیتأثیر است و به قیمت بهرهوری، سودآوری و تثبیت موقعیت شما تمام میشود. از سوی دیگر، اهرم قرار دادن دیگران مؤثر است.
ستایشهایی در وصف جی آبراهام
کتاب درست. زمان درست.
مقدمه. شرایط اقتصادی بد؟ چه خبر خوبی!
1. آیا کسبوکار شما گیر کرده است؟
2. آیا شما به خاطر شکست در رقابت گیر کردهاید؟
3. آیا شما به خاطر فروش ناکافی گیر کردهاید؟
4. آیا شما به خاطر حجم کاری نامنظم گیر کردهاید؟
5. آیا شما به خاطر شکست در استراتژیسازی گیر کردهاید؟
6. آیا شما به خاطر استفاده تمام سودتان بابت هزینهها گیر کردهاید؟
7. آیا شما به خاطر انجام کارهایی که دیگر جواب نمیدهند، گیر کردهاید؟
8. آیا شما به خاطر در حاشیه قرار گرفتن توسط بازار گیر کردهاید؟
9. آیا شما به خاطر بازاریابی متوسط و یا ضعیف گیر کردهاید؟
10. آیا شما به خاطر جمله “من خودم میتوانم این کار را انجام دهم!” گیر کردهاید؟
11. چگونه در بحران اقتصادی رشد کنید و به حرکت خود ادامه دهید
نتیجهگیری. تبریک میگویم! شما از رکود خارج شدید!