معرفی و دانلود کتاب صوتی روزی روزگاری سازمانی: چگونه با قصه‌ها سازمان خودتان را از نو بسازید | ژاک کوپچیک | آوانامه

کتاب صوتی روزی روزگاری سازمانی، مجموعه‌ای از هشت مقاله است که توسط ژاک کوپچیک و کریستین ارلاخ گردآوری شده است و به شاخه‌ی در حال ظهور سازمان‌های روایی می‌پردازد. این شاخه‌ی جدید، ظرفیت‌های کار با روایت‌ها را در محیط سازمان مورد بررسی قرار می‌دهد و نشان می‌دهد داستان‌ها و قصه‌ها چگونه ما را قادر به ایجاد تغییر و تحول در سازمان می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی روزی روزگاری سازمانی

معرفی کتاب صوتی روزی روزگاری سازمانی: چگونه با قصه‌ها سازمان خودتان را از نو بسازید

البته این دسته‌بندی‌های نسلی، انعطاف‌پذیرند. این نسل‌ها، با وجود تفاوت‌شان با یکدیگر، همگی نوعی از کار گروهی را توقع دارند که در آن همکاری، از مرز‌های سلسله‌مراتب سازمانی فراتر می‌رود. چنین چیزی، هم برای بخش منابع انسان چالش‌برانگیز است که باید استعدادها را پیدا کند و در سازمان نگه‌شان دارد و هم برای رهبران که باید خود را با شیوه‌های تازه‌ی ارتباط و همکاری منطبق کنند.


منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C/book/78625

تحول دیجیتال در حال حاضر، از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین اهداف شرکت‌ها در سراسر جهان است. پیشرفت‌های فناوری مانند انقلاب صنعتی چهارم، اینترنتی شدن کارها، رایانش ابری و هوش مصنوعی، پیوسته شکل کار ما را تغییر داده‌اند. مواجهه‌ی شرکت‌ها با تغییر محیط کارشان، هم در بخش تولید روی می‌دهد و هم در شیوه‌های نوین کار تیمی و رهبری نسل‌های X، Y و Z که نسبت به نسل‌های پیش از خود رویکرد متفاوتی به رهبر و به کارشان دارند. نسل‌های X، Y و Z به ترتیب متولدان سال‌های 1965 تا 1980، نسل ایکس، 1980 تا 1995، نسل وای و 1995 تا 2010، نسل زد را تشکیل می‌دهند.

در سال‌های اخیر توجه و تأکید ویژه‌ای بر قصه‌گویی و روایت‌گری انسان شده است. چه در بازاریابی دیجیتال، چه در مدیریت و رهبری سازمان، همه به دنبال این هستند که با ایجاد و گفتن یک داستان، همهمه‌ی موجود در جهان را کمتر کنند و به شکلی بهتر پیام‌شان را چشم‌ها، گوش‌ها و قلب دیگران برسانند. ژاک کوپچیک (Jacques Chlopczyk) و کریستین ارلاخ (Christine Erlach) در مجموعه مقاله‌ی روزی روزگاری سازمانی، با استفاده از همین رویکرد روایی، ظرفیت انسان را برای برداشت داستان‌گون از جهان و تفکر قصه‌محور نشان می‌دهند و ابزار‌ها و روش‌های متعددی را به رهبران و مدیران سازمانی ارائه می‌دهند تا بهتر بتوانند شرکت خود را با تغییرات تکنولوژیک وفق دهند.

اگر به مباحث روان‌شناسی سازمانی علاقه‌مندید و یا کنجکاو هستید بدانید که چگونه می‌توان با استفاده از قصه‌ها و روایت‌ها در سازمان و شرکت تغییر و تحول ایجاد کرد، شنیدن کتاب صوتی روزی روزگاری سازمانی را به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی روزی روزگاری سازمانی: چگونه با قصه‌ها سازمان خودتان را از نو بسازید می‌شنویم

کتاب روزی روزگاری سازمانی توسط انتشارات اطراف و با ترجمه‌ی پرهام طباطبایی منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی آوانامه به گویندگی سلمان ظاهری و مریم محبوب تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی روایت در کسب‌و‌کار

نشر اطراف در سال‌های اخیر، کتاب‌های زیادی در رابطه با روایت و روایت‌گری و نقش آن در جنبه‌های مختلف زندگی منتشر کرده است. این انتشارات با چاپ کتاب‌هایی که جستار‌هایی روایی را در بر دارند و حتی به مباحث نظری مرتبط با روایت می‌پردازند، تلاش می‌کند به این سؤال پاسخ دهد که: «قصه‌ها از کجا می‌آیند و چرا برای ما مهم هستند؟». مجموعه‌ی روایت در کسب‌و‌کار، به نقش قصه و روایت در زمینه‌ی بازاریابی و کسب‌و‌کار می‌پردازد و تاکنون چهار جلد از آن منتشر شده است که از آن بین می‌توان به کتاب‌های «بهترین قصه‌گو برنده است» و «هر برند یک قصه است» اشاره کرد.

کتاب صوتی روزی روزگاری سازمانی برای چه کسانی مناسب است؟

در سال‌ها و دهه‌های اخیر، تغییرات بنیادینی در جهان رخ داده‌اند. این تغییرات، که عموماً ناشی از پیشرفت‌های تکنولوژیک هستند، جوامع، اقتصاد و سازمان‌هایی را که افراد در آن‌ها مشغول به کار هستند، شدیداً تحت‌تأثیر قرار خواهند داد و به انقلاب صنعتی دیگری شبیه هستند. البته سازمان‌ها همیشه با تغییرات جدید و نویی روبه‌رو بوده‌اند و خود را با آن‌ها وفق می‌داده‌اند؛ ولی به نظر می‌رسد این‌بار، سرعت تغییرات شتاب بیشتری دارد و اگر سازمان‌ها خود را برای آن آماده نکنند، شکست خواهند خورد. رویکرد روایی پیشِ رو که در مقالات کتاب صوتی روزی روزگاری سازمانی (Transforming Organizations) به آن پرداخته می‌شود، هدفی جز همین آماده‌سازی شرکت‌ها و سازمان‌ها برای تغییرات آینده ندارد.

هسته و اصلِ اساسی این رویکرد این است که افکار، اعمال و احساسات انسان‌ها به بهترین شکل در داستان‌ها نمود پیدا می‌کند و تغییرات سازمانی را به بهترین شکل می‌توان در تغییر داستان‌هایی که درون و بیرون یک سازمان روایت می‌شود مشاهده کرد. این داستان‌ها می‌توانند هدف، مسیر، تاریخچه و شکل تغییر و تحولات درون یک شرکت را نشان دهند.

اغراق نخواهد بود اگر بگوییم انسان‌ها به کمک داستان‌ها و قصه‌ها فکر می‌کنند و دست به انجام کاری می‌زنند. اگر از هر کس درباره‌ی زندگی‌اش بپرسید، پاسخ او بسیار به یک داستان با یک شروع، یک وسط و یک پایان شبیه خواهد بود. انسان، موجودی قصه‌گوست.