معرفی و دانلود کتاب صوتی قواعد استراتژی: پنج آموزه‌ی جودان از بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز | دیوید یوفی | انتشارات جیحون

دیوید یوفی و مایکل کوسومانو در کتاب صوتی قواعد استراتژی، می‌کوشند اصول، مهارت‌ها و استراتژی‌های سه مدیر قدرتمند و تأثیرگذار دنیای تکنولوژی را مرور کرده و به دلایل برتری آن‌ها پی ببرند. نویسندگان این کتاب موفق، تفکر استراتژیک بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز را در طول چند دهه بررسی و پنج نکته‌ی کاربردی و اساسی از آن‌ها استخراج می‌کنند که می‌تواند برای هر رهبری الهام‌بخش باشد.

درباره‌ی کتاب صوتی قواعد استراتژی

اولین قدم‌های شرکت شما به سمت مسیر جدید با توجه به میزان تغییری که در حال رخ دادن است، ممکن است لرزان و با شک‌وتردید همراه باشد. اولین نسخه‌های محصولات و خدمات جدید ممکن است احمقانه به نظر بیایند. انتقادات به سمت شما خیز برمی‌دارند و حتی حامیانتان به آنکه آیا می‌دانید چه می‌کنید شک خواهند کرد؛ اما اگر شما به چشم‌اندازتان ایمان داشته باشید باید محکم به کارتان بچسبید و نگذارید دست‌اندازهای جاده شما را از مسیر خارج کند.


منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D9%82%D9%88%D8%A7%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DA%98%DB%8C/book/76650

مایکل کوسومانو، نویسنده و استاد رشته‌ی مدیریت دانشگاه ام‌آی‌تی است. او در زمینه‌های استراتژی، توسعه‌ی محصول و کارآفرینی تحقیق می‌کند و تخصص دارد. کوسومانو مدرک دکتری خودش را از دانشگاه هاروارد دریافت و سال‌ها در دانشگاه‌های مختلف از ژاپن تا آلمان تدریس کرده است. «رهبری پلتفرم (Platform Leadership)» و «رازهای مایکروسافت (Microsoft Secrets)» ازجمله کتاب‌های او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی قواعد استراتژی: پنج آموزه‌ی جودان از بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز می‌شنویم

کتاب به شکلی درخشان و با دقت توضیح می‌دهد که این مدیران افسانه‌ای، چطور دنیای فعلی ما را شکل داده‌اند. رهبران بلندپرواز امروزی باید حتماً این اثر را بخوانند. (جان اسکالی، مدیر سابق اپل)

  • معرفی کتاب صوتی قواعد استراتژی: پنج آموزه‌ی جودان از بیل گیتس، اندی گرو و استیو جابز

    این کتاب به مدیران و رهبران سازمان‌ها توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید با افکار قدرتمندترین مدیران دنیا آشنا شوید، به این کتاب گویا گوش دهید.

    با دیوید یوفی و مایکل کوسومانو بیشتر آشنا شویم

    تقریباً از دهه‌ی 1970 بود که تکنولوژی کامپیوتری توسعه‌اش را آغاز کرد و به‌مرور به زندگی مردم وارد شد. در همین برهه شرکت‌های فناوری زیادی تأسیس شدند که سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌ساختند. اما از میان همه‌ی آن‌ها سه شرکت به‌شدت موفق شدند؛ مایکروسافت، اینتل و اپل. این شرکت‌ها روی هم بیش از 1/5 تریلیارد دلار ارزش دارند. در حقیقت می‌توان گفت این شرکت‌ها نه‌تنها به دنیای فعلی که به آینده هم شکل می‌دهند. این اتفاق قطعاً به‌خاطر قدرت مدیران آن‌هاست. دیوید یوفی و مایکل کوسومانو در کتاب صوتی قواعد استراتژی، می‌کوشند دلایل برتری این رهبران را نشان بدهند. نویسندگان، در کتاب حاضر، این سه نفر و شیوه‌ی رهبری آن‌ها را در طول سی سال مطالعه و بررسی می‌کنند تا بفهمند آن‌ها چه استراتژی‌هایی در پیش گرفته بودند و چطور آن‌ها را اجرا می‌کردند. یوفی و کوسومانو به این نتیجه می‌رسند که هر سه‌ی آن‌ها، از 5 قاعده‌ی مهم تبعیت می‌کردند که باعث شده از دیگر رهبران متمایز شوند:

    کتاب صوتی قواعد استراتژی، این رویکردهای پیچیده را خیلی ساده توضیح می‌دهد تا بتواند الهام‌بخش دیگران شود. این اثر تحسین‌شده را دردانه داوری ترجمه کرده و نشر صوتی جیحون نسخه‌ی گویای آن را در اختیار علاقه‌مندان به مباحث مدیریت و رهبری قرار داده است.

    نکوداشت‌های کتاب صوتی قواعد استراتژی

    • شناسایی نقاط عطف استراتژیک برای موفقیت بلندمدت الزامیست؛ اما فقط قدم اول محسوب می‌شود، سپس باید به تعریف واکنش بپردازید و این کار را به‌سرعت انجام دهید. وقتی باور دارید یک نقطه‌ی عطف در افق دیدتان وجود دارد باید همین امروز به تغییر متعهد شوید. استراتژی پیشینِ همیشگی دیگر کارساز نخواهد بود. چالش‌های این کار ممکن است بسیار زیاد باشد؛ زیرا نقاط عطف به‌طور ذاتی بی‌اطمینانی زیادی به‌همراه دارند. واجب است همین الان وارد عمل شوید تا بر تهدید‌های آینده غلبه کنید و فرصت‌های آتی را قبل از آن که سایرین آن‌ها را ببیند، تصاحب کنید.

      دیوید بی. یوفی (David B. Yoffie) و مایکل کوسومانو (Michael Cusumano)، برای نوشتن کتابشان تز ساده‌ای داشتند؛ اگر قرار است بهترین باشید، باید از بهترین آدم‌ها یاد بگیرید. به همین دلیل آن‌ها سه غول دنیای فناوری را انتخاب و طرز فکر و استراتژی‌های عملی آن‌ها را بررسی می‌کنند. نویسندگان به سراغ استیو جابز، بیل گیتس و اندی گرو می‌روند که با محصولات و سازمانشان و از آن مهم‌تر، با شیوه‌ی رهبری‌شان دنیا را زیر و رو کرده‌اند. یوفی و کوسومانو رویکردهای رهبری استراتژیک این سه نفر را تحلیل می‌کنند و به مخاطب می‌آموزند که چطور آن‌ها را الگو قرار دهند تا به بهترین تبدیل شوند.

      آن‌ها نگاهی روبه‌جلو داشتند ولی سعی می‌کردند مشکلات و اشتباهات گذشته‌شان را بیابند. در عین اقدام به انجام ریسک‌های بزرگ، هیچ‌گاه روی سازمان ریسک نمی‌کردند، همچنین به خلق پلتفرم و اکوسیستم دست زدند و رقبایشان را وادار کردند از آن‌ها استفاده کنند، از اهرم‌های قدرتشان برای تضعیف رقبا بهره می‌بردند، و از همه مهم‌تر، این سه نفر محصولاتشان را حول کاراکتر منحصربه‌فرد خودشان شکل دادند.

      دیوید بی. یوفی (1954) نویسنده و استاد مدیریت تجارت بین‌الملل دانشگاه هاروارد است. او دکترایش را از دانشگاه استنفورد گرفت و برای سال‌های متمادی رئیس دپارتمان استراتژی دانشکده‌ی تجارت هاروارد بود. یوفی عموماً روی استراتژی رقابتی، تکنولوژی و رقابت بین‌الملل متمرکز است و مقالات متعددی در این زمینه‌ها نوشته است. ضمن اینکه سال‌ها عضو هیئت‌مدیره‌ی شرکت اینتل بوده. دیوید یوفی نویسنده یا ویراستار ده کتاب بوده که چند تا از آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین آثار سال قرار داشتند. «رقابت در عصر اینترنت (Competing on Internet Time)»، «تجارت پلتفرم‌ها (The Business of Platforms)» و «فراتر از تجارت آزاد (Beyond Free Trade)» ازجمله آثار او هستند.

      این کتاب برای جاه‌طلبانی است که می‌خواهند محدودیت‌های تجاری را از پیش‌رو بردارند. (جان براون، مدیر عامل سابق اینتل)

    کتاب صوتی قواعد استراتژی برای چه کسانی مناسب است؟

    هیچ‌کس مثل نویسندگان این کتاب نمی‌توانست سرگذشت این مدیران بزرگ و شرکت‌های تحول‌آفرینشان را به این خوبی خلاصه کند. هرکسی که در تجارت هست، چه کسب‌وکارهای بزرگ و چه کوچک، باید این کتاب را بخواند و به خاطر بسپارد. (رید هانت، مدیر)

  • این کتاب نشان می‌دهد که چطور سه رهبر بی‌همتا، دنیا را برای همیشه تغییر دادند و میلیاردها دلار ارزش به دست آوردند. (اسکات کوک، کارآفرین و مدیر)

  • خیلی‌ها آرزوی به راه انداختن کسب‌وکار خود را دارند. دوست دارند شرکتی بسازند که در حد و اندازه‌های بهترین شرکت‌های دنیا باشد و به‌اندازه‌ی آن‌ها به اعتبار و سود برسند. اما چرا برای اکثریت، این فقط در حد یک رؤیا می‌ماند و هرگز اتفاق نمی‌افتد؟ کتاب صوتی قواعد استراتژی (Strategy Rules)، دقیقاً برای پاسخ به همین پرسش تألیف شده و می‌خواهد بداند چرا فقط عده‌ی کمی موفق می‌شوند.