معرفی و دانلود کتاب صوتی هر برند یک قصه است | دانلد میلر | آوانامه

برای کمک به توسعه‌ی کسب‌و‌کارتان می‌خواهم به شما یاد بدهم که پیام‌تان را با هفت نکته‌ی کوچک، ساده‌سازی کنید. با استفاده از این هفت نکته، هنگام صحبت درباره‌ی برندتان، تشویش نخواهید داشت و مشتری به آنچه عرضه می‌کنید علاقه‌ی بیشتری پیدا می‌کند. می‌خواهیم به قصه‌ی مشتری‌ها پی ببریم و خودمان را درست وسط ماجراهای‌شان قرار دهیم. قصه، بسیار مهم و بنیادی‌ست. قصه، انرژی پایان‌ناپذیری‌ست که می‌تواند شهر را روشن کند. قصه، تنها چیزی‌ست که می‌تواند حواس آدم‌ها را ساعت‌ها به خود مشغول کند.

کتاب هر برند یک قصه است، گنجینه‌ای برای یک بازاریاب است. (وب‌سایت Accessory To Success)

  • نشر اطراف در سال‌های اخیر، کتاب‌های زیادی در رابطه با روایت و روایت‌گری و نقش آن در جنبه‌های مختلف زندگی منتشر کرده است. این انتشارات با چاپ کتاب‌هایی که جستار‌هایی روایی را در بر دارند و حتی به مباحث نظری مرتبط با روایت می‌پردازند، تلاش می‌کند به این سؤال پاسخ دهد که: «قصه‌ها از کجا می‌آیند و چرا برای ما مهم هستند؟». مجموعه‌ی روایت در کسب‌و‌کار، به نقش قصه و روایت در زمینه‌ی بازاریابی و کسب‌و‌کار می‌پردازند و تاکنون چهار جلد از آن منتشر شده است که از آن بین می‌توان به کتاب‌های «بهترین قصه‌گو برنده است» و «روزی روزگاری سازمانی» اشاره کرد.

    نکوداشت‌های کتاب هر برند یک قصه است

    • معرفی کتاب صوتی هر برند یک قصه است

      پاسخ دانلد میلر به این دو سؤال، مهم‌ترین نکته‌ی بازاریابی است که اکثر ما آن را نمی‌دانستیم: آنچه ما تلاش می‌کنیم به مشتریان خود بگوییم و آنچه آن‌ها می‌شنوند دو چیز کاملاً متفاوت‌اند. برخلاف آنچه بسیاری فکر می‌کنند، دادن اطلاعات زیاد و بیش از اندازه به مشتریان، تصمیمات آن‌ها را تحت‌تأثیر نخواهد داد. بلکه آن‌ها تنها هسته و پیام اصلی یک تبلیغ را می‌شنوند و یک «قصه» بهترین سازمان‌دهنده و خلاصه‌کننده‌ی اطلاعات است که در برابر مشتریان قرار می‌گیرد. اساسِ برندسازی هم در حقیقت چیزی جز قصه‌سازی نیست. یک برند، تنها با ایجاد پیامی ساده، شفاف و مناسب صورت می‌گیرد که بتوان آن را بارها و بارها تکرار کرد؛ درست همانند یک قصه.

      تکنیک‌هایی که دانلد میلر برای اجرای استراتژی‌های بازاریابی و رساندن پیام در این کتاب ارائه می‌دهد بسیار نبوغ‌آمیزند. (وب‌سایت مدیوم)

    کتاب صوتی هر برند یک قصه است برای چه کسانی مناسب است؟

    کتاب صوتی هر برند یک قصه است نوشته‌ی دانلد میلر، به شما آموزش می‌دهد چطور از قصه و قصه‌سازی استفاده کنید تا بتوانید پیام خود را بهتر و مؤثرتر به مخاطب خود برسانید و از این راه برند جذاب‌تری ایجاد کنید. رویکرد ساده و منطقی دانلد میلر به قصه‌سازی و برندسازی، نشان خواهد داد چطور می‌توانید این دو را به هم مرتبط کنید و کسب‌و‌کارتان را رونق دهید.

    درباره‌ی کتاب صوتی هر برند یک قصه است

    اگر به دنبال این هستید که محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط شرکت یا کسب‌وکار شخصی‌تان را به شکلی جذاب‌تر و مؤثرتر به بازار معرفی کنید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

    در بخشی از کتاب صوتی هر برند یک قصه است می‌شنویم

    حال اگر شما محصول خود را به عنوان این راهنما معرفی کنید، مشتریان جذب محصول‌تان خواهند شد و آن را خواهند پسندید. اشتباهی که بسیاری از مدیران بازاریابی و تیم‌های مسئول تبلیغات انجام می‌دهند این است که آن‌ها به مشتریان محصول را به عنوان قهرمان ارائه می‌دهند؛ درحالی‌که این خریدار و مشتری شماست که باید قهرمان در نظر گرفته شود.

    کتاب هر برند یک قصه است در ادامه، ویژگی‌های یک قصه‌ی خوب را بر می‌شمرد و نشان می‌دهد این ویژگی‌ها از قرن‌ها پیش تاکنون تغییر نکرده‌اند. در تمامی قصه‌ها، یک شخصیت که به دنبال چیزی است، برای رسیدن به آن دچار مشکل می‌شود. در اوجِ ناامیدی و درماندگی او ولی، یک راهنما از راه می‌رسد و به آن‌ها نقشه‌ای ارائه می‌دهد و آن‌ها را به اقدامی فرا می‌خواند. این اقدام، منجر به پیروزی و موفقیت او خواهد شد و شخصیت را به هدفش خواهد رساند.

    دانلد میلر در کتاب صوتی هر برند یک قصه است، پیش از هر چیز بزرگ‌ترین اشتباهات بازاریابان و برندسازان را معرفی می‌کند و سپس نشان می‌دهد چرا اکثر پولی که صرف بازاریابی و تبلیغات می‌شود، هیچ فایده‌ای برای برند نخواهد داشت و اتلاف منابع شرکت است. بسیاری از برنامه‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی، بیش از حد پیچیده هستند و بدون در نظر گرفتن خواسته‌های مشتریان ایجاد می‌شوند. سؤالی که برندها کمتر از خود می‌پرسند این است: «ما کدام مشکل از مشتریان خود را حل می‌کنیم؟ زندگی آنان با استفاده از محصولات ما چگونه خواهد شد؟».

    کسی نمی‌تواند از قصه‌ی خوب دل بکند. دانشمندان علوم اعصاب، معتقدند انسان‌ها بیش از 30 درصد از زمان‌شان را صرف خیال‌پردازی می‌کنند. مگر اینکه قصه‌ای بخوانند، بشنوند یا تماشا کنند. چرا؟ چون وقتی درگیر قصه‌ای می‌شویم، قصه برای ما خیال‌پردازی می‌کند. قصه، بهترین سلاحی‌ست که برای مبارزه با همهمه در اختیار داریم؛ چون قصه اطلاعات را طوری سامان می‌دهد که آدم‌ها جذب شنیدنش می‌شوند.


  • منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D8%B5%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/book/78526

    دانلد میلر، نویسنده‌ی کتاب صوتی هر برند یک قصه است، از قصه‌ها و روایت‌ها نه فقط در کسب‌و‌کار، که در زندگی شخصی نیز استفاده می‌کند تا بهتر بتواند هدف زندگی‌اش را پیدا کند و در مسیر رسیدن به آن هدف بماند. این کتاب در ایران توسط رسول بابایی ترجمه شده و انتشارات اطراف آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط نشر صوتی آوانامه و به گویندگی سلمان ظاهری تهیه شده است.

    درباره‌ی مجموعه‌ی روایت در کسب‌و‌کار

    حتی اگر شما بهترین محصول و خدمت را در بازار داشته باشید ولی رقبای‌تان بهتر بتوانند به مخاطبین و مشتریان پیام خود را برسانند، فروش آن‌ها از شما پیشی خواهد گرفت. اولین و بزرگ‌ترین اشتباهی که برندها مرتکب آن می‌شوند این است که تأکید چندانی بر جنبه‌هایی از محصول‌شان که منجر به رشد مردم خواهد شد، نمی‌کنند. همین مسئله باعث خواهد شد محصولات و خدمات ارائه شده، اقبال کمتری پیدا کنند و فروش کمتری داشته باشند. در حالی که تنها با تأکید بر رشد مشتریان است که می‌توان به یک برند، قصه‌ای را ضمیمه کرد و تنها با ضمیمه کردن یک قصه به برند است که می‌توان آن را در دل مشتری جا کرد. دانلد میلر (Donald Miller) در کتاب صوتی هر برند یک قصه است (Building a StoryBrand) همین مسئله را به شما یاد می‌دهد؛ اینکه چطور قصه‌ی برند خود را بسازید و از این راه برندتان را جذاب‌تر و خواستنی‌تر کنید.

    کتاب هر برند یک قصه است، یکی از آن کتاب‌های نادر بازاریابی‌ست که استراتژی‌های مناسب را به شکلی عمیق توضیح می‌دهد و توصیه‌های بسیار مناسبی برای اجرا به شما ارائه می‌دهد. (مت تیلوتسُن، استاد دانشگاه ساسکس)