پیشنویس سوم طرح، باید شامل پیشبینیهای مالی واقعبینانه بر اساس برنامههای مشخصشده در طرح باشد. بهعنوان بخشی از این تمرین باید پیشبینی میکردید که برای راهاندازی کسبوکار و اجرای آن در پنج سال اول، چه مبلغی نیاز دارید. این مرحله از توسعه بر وظایف زیر متمرکز است.
کتاب چگونه کسب و کار خود را توسعه دهیم پس از معرفی و نشان دادن ویژگیهای یک طرح کسبوکار مناسب، به اهمیت تحقیقات مقدماتی و مدلهای کسبوکار میپردازد. نویسندگان کتاب در ادامه، با بررسی مثالهای فراوان، نحوهی نوشتن و ارائهی یک طرح کسبوکار مناسب را ارائه میکنند و نشان میدهند چگونه میتوان یک طرح را برای ذینفعان، جذاب، و برای کارآفرینان، مطلوب کرد.
معرفی کتاب صوتی چگونه کسب و کار خود را توسعه دهیم
4 دقیقه
فصل هشتم: ارائهی طرح کسبوکار
مشخصات کتاب صوتی
5 دقیقه
فصل پنجم: واقعبینانه ساختن طرح کسبوکار
شهاب بیرانوند، ماهان مندگاری شریف آباد و فاطمه عینعلی در کتاب صوتی چگونه کسب و کار خود را توسعه دهیم، مفهوم طرح کسبوکار را معرفی میکنند و نشان میدهند چگونه با تدوین یک طرح مناسب میتوان کسبوکار را توسعه بخشید. دستورالعملها و ابزارهای متعددی که در این کتاب آورده شدهاند، کمک زیادی به رونق دادن کسبوکار شما خواهند کرد.
دربارهی کتاب صوتی چگونه کسب و کار خود را توسعه دهیم
بر اساس اهدافی که برای کسبوکار خود در نظر گرفتهاید و میزان تأمین مالی مورد نیاز خود، مطلوبترین منابع تأمین مالی برای سرمایهگذاری خود را شناسایی کنید: یک طرح کسبوکار ایدهآل، از این نظر واقعبینانه است که میتواند اجرا شود. برنامههایی را ارائه میدهد که نتایج کسبوکار پیشبینیشده را برای کارآفرین مطلوب کند.
فهرست مطالب کتاب صوتی
9 دقیقه
فصل سوم: مدلهای کسبوکار
27 دقیقه
فصل چهارم: پیشنویس اولیهی طرح کسبوکار – قسمت اول
بسیاری از سازمانها یا شرکتهای اقتصادی کوچک و بزرگ، برای فعالیتهای تولیدی، تجاری و خدماتی خود دست به تدوین یک طرح کسبوکار میزنند تا بتوانند میزان موفقیت خود در گذشته را ارزیابی کنند و تصمیمگیریهای بهتر و دقیقتری در آینده داشته باشند. طرح کسبوکار، با در نظر گرفتن ظرفیتهای شرکت در تأمین نیروی انسانی، تجهیزات، سرمایه و منابع مالی نوشته میشود تا بتواند راهنمای شرکت برای رسیدن به اهدافش باشد. کتاب چگونه کسب و کار خود را توسعه دهیم که توسط شهاب بیرانوند، ماهان مندگاری شریف آباد و فاطمه عینعلی نوشته شده، با معرفی این مفهوم، اصول و مراحل تدوین یک طرح کسبوکار مناسب و جذاب را معرفی میکند.
17 دقیقه
فصل اول: تدوین طرح کسبوکار
اهداف میانمدت و بلندمدت کسبوکارتان را تعیین کنید: زیرا با آنچه میخواهید از آن به دست آورید، مرتبط هستند. کارآفرینان باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنند تا سرمایهگذاریهایشان برای آنها مطلوب باشد. این کار، شامل انتخاب انواع مناسب گزینههای تأمین مالی است.
25 دقیقه
فصل دوم: تحقیقات مقدماتی
9 دقیقه
فصل ششم: جذاب کردن برای ذینفعان و مطلوب کردن آن برای کارآفرینان
26 دقیقه
فصل چهارم: پیشنویس اولیهی طرح کسبوکار – قسمت دوم
در مواردی که شرکتی بهدنبال متقاعد ساختن سرمایهگذاران و وامدهندگان برای تأمین مالی است یا میخواهد شرکا و افراد کلیدی را به خود جذب کند، به نوشتن طرح کسبوکاری میپردازد که در عین سادگی و جذاب بودن، جامعیت مناسب را نیز داشته باشد و نقشهی راهی برای راهاندازی و رشد کسبوکار ارائه دهد. از طرف دیگر، تدوین یک طرح کسبوکار، بهترین فرصت برای پی بردن به نقاط ضعف و قوت ایدهها و برنامههای آیندهی شرکت است و یک طرح کسبوکار مناسب میتواند فرصتها و چالشهای نادیدهگرفتهشدهی احتمالی را برای شرکت ترسیم کند.