معرفی و دانلود کتاب صوتی گاو بنفش: متمایز باشید تا کسب و کارتان متحول شود | ست گودین | رادیو مثبت

کمتر کسی است که در حوزه‌ تبلیغات و بازاریابی نام ست گودین (Seth Godin) را نشنیده باشد. او در این موضوع نوزده کتاب بسیار پرفروش در سطح بین‌المللی نوشته است و گاو بنفش پرفروش‌ترین کتاب حوزه‌ بازاریابی در یک دهه‌ گذشته است.

اگر همیشه از خود پرسیده‌اید چه چیزی شرکت‌هایی مانند اپل، تسلا و نایکی را از رقبای آن‌ها متمایز می‌کند، پاسخ خود را در کتاب صوتی گاو بنفش از نویسنده بسیار‌ معروف حوزه بازاریابی ست گودین خواهید یافت. رمز متمایز شدن این است: در هرچه می‌سازید یک گاو بنفش قرار دهید! گفتنی‌ست این کتاب از پرفروش‌ترین آثار در حوزه بازاریابی‌ست.

درباره‌ کتاب صوتی گاو بنفش

افرادی که مایلند محصول خود را در بازار رقابتی امروزی متمایز کنند و همچنین افرادی که به آشنایی با نظریه‌های جدید بازاریابی علاقه‌مندند از کتاب گاو بنفش بسیار خواهند آموخت.

با ست گودین بیشتر آشنا شویم

مسئله‌ای که با بودجه‌های کم داریم اینه که باید کاری کنیم که تبلیغات به سرعت نتیجه بده. اگه نتونید راه خودتون رو توی این آشفته بازار حفظ کنید، اگه نتونید جلب توجه کنید، اگه نتونید فروشگاه‌ها رو برانگیخته کنید که محصول‌تون رو عرضه کنند و اگه نتونید کاری کنید که کارخونه موجودی انبار رو به فروش برسونه، اون وقت دیگه کارتون تمومه. شما دیگه فرصت‌تون رو از دست دادید!


منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D9%88-%D8%A8%D9%86%D9%81%D8%B4/book/68288

ست گودین عضو فهرست تالار افتخارات بازاریابی و نیز تالار افتخارات بازاریابی مستقیم و پارتیزانی است. او نوزده کتاب در حوزه بازاریابی تالیف کرده است که همگی پرفروش بوده و به سی‌وپنج زبان دنیا ترجمه شده‌اند. بلاگ او (که با جستجوی نام او seth در گوگل قابل یافتن است) محبوب‌ترین بلاگ بازاریابی است. وی پیش از اشتغال به تالیف کتاب در حوزه بازاریابی، در سمت معاون بازاریابی مستقیم در یاهو! فعالیت می‌کرده است. گودین پیش از هرچیز خود را یک معلم می‌داند.

اوضاع در کسب‌وکارها نیز به همین شکل است. امروزه، تعداد شرکت‌های حوزه‌ فناوری، ساخت‌وساز، تولید خودرو و غیره آن‌چنان زیاد شده است که دیگر حتی نام بسیاری از آن‌ها به گوشمان هم نخورده است. به همین دلیل برای موفقیت در رقابت در دنیای امروزی نیاز به ایجاد تمایز یا آن‌طور که ست گودین می‌گوید قرار دادن گاو بنفش در هر محصولی که تولید می‌کنیم داریم.

– پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ مدیریت بازاریابی در دهه گذشته

– رتبه‌ دوم پرفروش‌ترین کتاب در حوزه تحقیقات فروش و بازاریابی

– رتبه سوم پرفروش‌ترین کتاب در حوزه تحقیقات بازار

نکوداشت‌های کتاب صوتی گاو بنفش

برخی از مهم‌ترین کتاب‌های ست گودین که در وبسایت کتابراه نیز موجود است عبارتند از: «شیب، مهره حیاتی، دره موفقیت، قبایل»

در بخشی از کتاب صوتی گاو بنفش می‌شنویم

– آیا می‌توانید محصولی ارائه کنید که نیاز مشتریانتان را بهتر از محصولات رقیب برآورده سازد؟

پس شنیدن این کتاب صوتی به شما کمک می‌کند محصولات شرکت خود را ارتقا داده و در بازار شلوغ عصر حاضر، آن‌ها را متمایز و به‌یادماندنی سازید، درست مانند گاوی بنفش میان گله‌ای از گاوهای قهوه‌ای.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی گاو بنفش

– با نگاه به فهرست رقبایی که محصولاتی تک‌کاربرد اما پرمصرف ارائه می‌دهند، آیا می‌توانید به کاربردی مشخص برای محصول خود فکر کنید که تاکنون به‌اندازه‌ کافی و با محصولات موجود در بازار برآورده نشده باشد؟

اما کتاب تنها به شرح این ایده نمی‌پردازد، بلکه توصیه‌هایی عملی برای ایجاد چنین تمایزی مطرح می‌کند. به‌عنوان مثال، در بخشی از کتاب از شما خواسته می‌شود پیش از طراحی محصول خود پرسش‌هایی مانند این‌ها از خود بپرسید:

برای اینکه محصولی رو برای عموم مردم وارد بازار کنید، باید پول زیادی خرج کنید. تعجبی نداره که یک میلیون دلار خرج کنید تا محصولی رو وارد بازار محلی کنید و صد برابر خرج کنید تا اون محصول رو به درستی توی کل کشور عرضه کنید. استدیوهای هالیوود هرسال حدود سیصد فیلم مهم اکران می‌کنند که برای هر فیلم بیشتر از بیست میلیون دلار خرج تبلیغات میشه.

در دورانی که تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها تاثیر خود را تاحدزیادی از دست داده‌اند، بهترین ابزار معرفی محصولات شما تبلیغات شفاهی توسط مشتریان شما است. کتاب گاو بنفش (Purple Cow) به شما می‌‌آموزد که چگونه محصولتان را آن‌چنان از محصولات رقیبان خود متمایز کنید که مشتریان هرکجا می‌روند محصول شما را به دیگران معرفی کنند.

معرفی کتاب صوتی گاو بنفش: متمایز باشید تا کسب و کارتان متحول شود

– کتاب الهام‌بخش دیگری از ست گودین! (فابریزیو پُلی)

– این اولین کتابی بود که در حوزه‌ بازاریابی مطالعه کردم و کاملا ارزشش را داشت. (ای. موریسون)

– بدون شک یکی از بهترین کتاب‌های بازاریابی که خوانده‌ام. (لوری ویلیامز)

– بسیار ساده و بسیار تاثیرگذار. استفاده‌ عالی از مثال‌های واقعی. (اسماعیل فرِیزر)

کتاب صوتی گاو بنفش برای چه کسانی مناسب است؟

اما ایده پشت نگارش این کتاب به‌ظاهر بسیار ساده است. فرض کنید در یک روز تابستانی از جاده‌ای ییلاقی عبور می‌کنید. حتما دیدن گاوهایی قهوه‌ای‌رنگ برایتان جالب خواهد بود. اما پس از دیدن پنجاه گاو قهوه‌ای دیگر توجه ویژه‌ای به تک‌تک آن‌ها نمی‌کنید. حال تصور کنید ناگهان با گاوی بنفش روبه‌رو می‌شوید. نه‌تنها این گاو توجه شما را جلب می‌کند و شاید حتی برای بهتر دیدن آن در کنار جاده توقف کنید، بلکه تا روزها هریک از دوستان و آشنایان خود را که ببینید ماجرای مشاهده گاوی بنفش‌رنگ را برای او تعریف خواهید کرد.

– محصول خوب در برابر محصول متمایز قرار دارد. چگونه می‌توانید محصول خوب خود را متمایز کنید؟