معرفی و دانلود کتاب قلب تجارت: اصول مدیریت در دوران جدید سرمایه‌داری | هیوبرت جولی

هیوبرت جولی با تعریف کردن قصه‌ی خود و درس‌هایی که از طریق تجربیاتش به دست آورده، از ما می‌خواهد تا در مورد اهداف سازمان بیشتر فکر کرده و اصول و نکاتی عملی در اختیارمان می‌گذارد تا این تصور را به واقعیت تبدیل کنیم. (ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت)

  • اگر می‌خواهید با اصول رهبری یکی از قدرتمندترین و موفق‌ترین رهبران تجاری دنیا آشنا شوید، این کتاب را حتماً مطالعه کنید. همچنین چنانچه قصد دارید شیوه‌های مدیریت کسب‌وکار خودتان را بهبود ببخشید و عملکردتان را به سمت مثبت هدایت کنید، از آموزه‌های این اثر کمک بگیرید.

    با هیوبرت جولی و کارولاین لامبرت بیشتر آشنا شویم

    تشویق و تنبیه یا هویج و چماق محرک‌ها یا انگیزش‌گرهایی فراگیر و قانع‌کننده هستند. اما اگر با افراد مثل الاغ رفتار کنید، آن‌ها مثل الاغ عمل خواهند کرد. (جان ویتمور)

  • در بخشی از کتاب قلب تجارت می‌خوانیم

    معرفی کتاب قلب تجارت: اصول مدیریت در دوران جدید سرمایه‌داری

    کار کردن توفیقی اجباری است که از آن فراری هستیم. (مارک تواین)

  • کارولاین لامبرت، کوچ، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی در سایه است. او از دانشگاه جانز هاپکینز در رشته‌ی روابط بین‌الملل فارغ‌التحصیل شده و در نگارش کتاب‌های زیادی به‌عنوان نویسنده‌ی همکار حضور داشته است.

    جملات برگزیده کتاب قلب تجارت

    • هیوبرت جولی در کتابش اشاره می‌کند در دوران مدیریت بست بای به این نکته پی برد که باید دیدگاه مدیریتی را تغییر داد. به نظر او ایده‌ی میلتون فریدمن مبنی بر اینکه هدف شرکت پول درآوردن است نمی‌تواند درست باشد. از دید جولی، مهم‌ترین رکن تجارت، ارتباط با آدم‌های مختلف و روابط انسانی است. عنوان کتاب قلب تجارت هم به همین نکته اشاره دارد. برای احیای یک کسب‌وکار باید رابطه‌های انسانی را در اولویت قرار داد. این شامل رابطه با کارکنان، مشتریان و حتی سهامداران می‌شود. جولی مدیر یا رهبر را قهرمان سازمان نمی‌داند و تصور نمی‌کند که همه باید مطیع او باشند. بلکه هنر مدیریت در کار کردن با افراد مختلف، همراهی، هدایت و ایجاد انگیزه در آن‌هاست. با همین ایده بود که او بست بای را نجات داد. او ایده‌ها، تجربیات و آموخته‌هایش را که حاصل در سال‌های مدیریتش است، در این کتاب خلاصه کرده و در اختیار دیگر مدیران و رهبران قرار داده است تا با این اثر آشنا شوند و شیوه‌ی مدیریت خود را تغییر دهند.

      کار بخشی از جست‌وجوی انسان برای معنای زندگی است.

    • کتاب هیوبرت جولی، چکیده‌ی یک عمر درس تجاری، رهبری و زندگی اوست. کتابی کاربردی، قانع‌کننده و به‌جا از رهبری شجاع. (آلن مولالی، مدیرعامل سابق فورد و بوئینگ)

    کتاب قلب تجارت برای چه کسانی مناسب است؟

    این داستان یا ماجرا را در ذهن خود تصور کنید: جردن یک کودک سه ساله است و پدر و مادرش به عنوان هدیه روز کریسمس برای او اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش که نام آن «تی. رکس» است را خریده‌اند. متأسفانه، سر «تی. رکس» می‌شکند و جردن به خاطر این موضوع خیلی ناراحت و غمگین است. او گریه می‌کند و مادرش او را به فروشگاه بزرگی که در نزدیکی خانه‌شان است می‌برد. البته، این پسر کوچک تا به حال این فروشگاه که نامش «سانتا کلاز» است را ندیده است. مادر جردن برای دو فروشنده‌ای که آن‌جا حضور دارند توضیح می‌دهد که چه اتفاقی افتاده است.

    من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم انتخاب کنیم که چه دیدگاه و نگرشی به مقوله‌ی کار کردن داشته باشیم: عنصر اساسی وجود ما، کلیدی برای جست‌وجوی معنا و راهی برای دستیابی به رضایت در زندگی‌مان است.

  • فهرست مطالب کتاب

    آن دو فروشنده که علاقه‌ای هم به شغل خود ندارند مادر جردن را به قفسه‌های اسباب‌بازی هدایت می‌کنند و به او اجازه می‌دهند تا یک اسباب‌بازی دیگری را به جای اسباب‌بازی‌ای که خراب شده است بردارد. در بهترین حالت، جردن می‌تواند همان اسباب‌بازی «تی. رکس» خود را دوباره از آن‌جا بخرد، اما باید اسباب‌بازی قدیمی مورد علاقه‌اش را به سطل زباله بیاندازد. وقتی جردن اسباب‌بازی‌اش را می‌خرد و از فروشگاه خارج می‌شود فروشنده‌ها نفس راحتی می‌کشند و بی‌صبرانه منتظرند تا آن روز کاری تمام شود.

    تحول شرکت بست بای تحت رهبری هیوبرت جولی فوق‌العاده بود. موردی که باید در دانشکده‌های تجاری دنیا تدریس شود و خواهد شد. جسورانه و قابل‌تأمل. او چیزهای زیادی برای یاددادن دارد. (جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون)

  • کتاب قلب تجارت با فروش و تحسین زیادی روبه‌رو شده و نقدهای مثبت بسیاری گرفته است. این اثر را علیرضا ابراهیم‌پور و مهدی آقاجانی برای انتشارات دیموند بلورین ترجمه کرده‌اند.

    جوایز و افتخارات کتاب قلب تجارت

    • در لیست پرفروش‌ترین آثار وال‌استریت ژورنال
    • از کتاب‌های منتخب فایننشال تایمز
    • یکی از بهترین کتاب‌های سال به انتخاب بلومبرگ

    نکوداشت‌های کتاب قلب تجارت

    • بیشتر افراد چنین نگرشی را به کار کردن دارند، اما اگر ما نگرش متفاوتی به کار کردن داشته باشیم و اگر ما کار کردن را خسته‌کننده و طاقت‌فرسا ندانیم و نگاه متفاوتی نسبت به آن داشته باشیم یا اگر انتخابی که بین این دو دیدگاه انجام می‌دهیم بر نحوه‌ی تعامل ما با کار تأثیر بسزایی بگذارد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

      ما کارهای خیلی بیشتری می‌توانیم انجام دهیم. ما می‌توانیم این جهان را با مدیریت و رهبری درست نجات دهیم. (آدریان ویدت)

    • سال 2012 فروشگاه محصولات الکترونیکی بست بای در آستانه ورشکستگی بود. این شرکت در سال 1966 تأسیس شده بود و از فروشگاه‌های موفق و معروف آمریکای شمالی محسوب می‌شد. ولی ظهور اینترنت و فروشگاه‌های اینترنتی مثل آمازون آن را در آستانه فروپاشی قرار داده بودند. در این سال، هیئت‌مدیره مدیرعامل را اخراج کرد و تصمیم گرفت، رهبری را به کس دیگری بسپارد. انتخاب آن‌ها، هیوبرت جولی (Hubert Joly) بود؛ از مدیران سابق شرکت کارلسون و جانسون اند جانسون. این انتخاب برای جولی ریسک بزرگی بود. با این وجود او آن را پذیرفت. او در همان ابتدا متوجه شد که تهدید اصلی از سوی آمازون نیست بلکه مشکل بیشتر به خاطر رویکردهای مدیریتی است. با تغییر نگرش او، طی کمتر از هفت سال این شرکت از ورشکستگی کامل نجات پیدا کرد و به شرکتی سودده و قدرتمند تبدیل شد. او به همراه کارولاین لامبرت (Caroline Lambert) کتاب قلب تجارت (The Heart of Business) را نوشت تا ایده‌های رهبری‌اش را در شرکت بست بای و فلسفه‌ی مدیریتی‌اش را در متحول کردن آنجا توضیح دهد. کتابی تحسین‌شده که به‌نوعی الگوی مدیریتی مدرن محسوب می‌شود.

      اصول رهبری از زبان استاد دانشگاه هاروارد… کتاب قلب تجارت نوشته‌ی هیوبرت جولی و کارولاین لامبرت، می‌کوشد اصول کلیدی و مهم مدیریت و رهبری و کاربردهای آن‌ها را در اختیارتان قرار دهد. جولی این کتاب تحسین‌شده را بر مبنای تجربیاتش در مدیریت شرکت بست بای و فلسفه‌ی مدیریتی خود در متحول کردن آن نوشته. کتاب پیش‌رو از بهترین کتاب‌های تجاری سال 2021 است و در لیست پرفروش‌های وال‌استریت ژورنال قرار داشته.

      درباره‌ی کتاب قلب تجارت

      رشد و پیشرفت کردن تنها دلیل برای زندگی کردن است. (کاردینال جان هنری نیومن)

    • هیوبرت جولی (متولد 1959) استاد دانشگاه و تاجر آمریکایی است. او سال‌ها در رأس شرکت‌های بزرگی همچون کارلسون، جانسون اَند جانسون، رالف لورن و بست بای بوده. کتاب «قلب تجاری» تنها کتاب او و حاصل دوران مدیریتش در بست بای است. او از سال 2019 در دانشکده‌ی تجاری هاروارد تدریس می‌کند. هیوبرت جولی از طرف نشریاتی مثل هاروارد بیزینس ریویو، بارون و گلسدور به‌عنوان یکی از بهترین مدیران دنیا انتخاب شده. او در سال 2017 نشان لژیون دونور را به دست آورده است.

      هیوبرت جولی رهبری است که عمیقاً به او احترام می‌گذارم و تحسینش می‌کنم. این کتاب استعداد او را در ارتباط برقرار کردن با کارمندان، مشتریان، تأمین‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و انجمن‌ها نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید چطور به بهترین شکل این کار را انجام داده، حتماً این کتاب را مطالعه کنید. (جان دوناهو، مدیرعامل نایکی)

    • مقدمه

      بخش اول: معنی کار

      فصل 1: نفرین آدم

      فصل 2: چرا کار می‌کنیم

      فصل 3: مشکل کمال‌گرایی

      بخش دوم: سازمان انسانی هدفمند

      فصل 4: ظلم و ستم در خصوص ارزش سهامداران

      فصل 5: تجارت ساختن کلیساهای جامع

      فصل 6: به کارگیری یک هدف عالی

      فصل 7: چگونه می‌توانید یک کسب‌وکار را متحول کنید بدون آنکه همه از شما متنفر شوند

      بخش سوم: رهاسازی جادوی انسانی

      فصل 8: پشت سر گذاشتن سیاست تشویق و تنبیه (چماق و هویج)

      فصل 9: مولفه‌ی اول: اتصال رؤیاها

      فصل 10: مولفه‌ی دوم: ایجاد و توسعه‌ی روابط انسانی

      فصل 11: مولفه‌ی سوم: ایجاد و ترویج استقلال

      فصل 12: مولفه‌ی چهارم: رسیدن به مهارت

      فصل 13: مولفه‌ی پنجم: استفاده از نیرویی که شما را به جلو می‌برد

      بخش چهارم: دلیلی برای مدیریت هدفمند

      فصل 14: نحوه‌ی مدیریت کارها

      فصل 15: یک مدیر هدفمند

      نتیجه‌گیری: دست به کار شدن

      منابع


  • منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%82%D9%84%D8%A8-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA/book/74305