پرش به محتوا
در اینجا دو آگهی برای یک نظافتچی دفتر کار وجود دارد. کدام یک برای شما جذابتر است؟ اینها در قسمت تبلیغات مشاغل نیمه وقت دیده میشوند.
فهرست مطالب کتاب
قیمت نسخه الکترونیک
منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%AA%D9%86-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C/book/63545
آگهیهای استخدامی، نسبت به دستمزد پیشنهادی یا درجه ارشدیت، عموماً بهصورت طبقهبندی شده یا بلوکی هستند. همچنین درست است بگوییم که مقام ارشدتر، بیشتر در مقیاس ملی تبلیغ میشود، درصورتیکه کمتر در روزنامههای محلی در معرض دید عموم قرار میگیرند.
با درسگفتارهای جامع کتاب متن نویسی تجاری مهارت نوشتاری خود در دنیای تبلیغات را بالا ببرید و به یک متخصص حرفهای در زمینهی تولید محتوای متنی و تجاری تبدیل شوید. رابرت اشتون نویسندهی این کتاب و راهنمای اصلی شماست و در این مسیر به شما خواهد آموخت تا چگونه در خیل عظیمی از رقبای تجاری و محتواهای تولیدی گوناگو، نگاه مخاطب را به محتوایی تبلیغی خود جلب کنید.
دربارهی کتاب متننویسی تجاری
اگر از فعالان دنیای تبلیغات و یا از علاقهمندان به تولید محتوا در شبکههای اجتماعی هستید، یا آنکه میخواهید با یک تبلیغات موفق به کسبوکار خود رونق بیشتری ببخشید، پیشنهاد میکنیم خواندن این کتاب مفید و کامل را از دست ندهید.
در بخشی از کتاب متن نویسی تجاری: راهنمای کاربردی تولید محتوای تبلیغاتی در کسب و کار میخوانیم
با ورود ابزارهای ارتباطی جدید و شبکههای اجتماعی به زندگی روزمرهی ما، جهان تبلیغات نیز بهکلی دگرگون شده و حالا بیش از هر زمانی خلاقیت در تولید محتوا، به رکن اصلی این صنعت خوشآبورنگ بدل گشته است. از طرف دیگر، در چنین بازاری رقابت و تولید طرح و محتوا هرروز رنگ تازهای بهخود میگیرد و در اینجاست که اهمیت یادگیری ارکان و مهارتهای تولید محتوا به چشم میآید. رابرت اشتون (Robert Ashton) که خود یکی از حرفهایترینها در جهان تبلیغات است، حال در کتاب متننویسی تجاری (Copywriting In A Week) چکیدهای از دانش و تجربهی خود در این سالها را در اختیار خوانندگان مشتاق قرار میدهد.
این کتاب اولینبار در سال 2012 منتشر شد و نسخهی فارسی آن با تلاش شرکت چاپ و نشر بازرگانی و ترجمهی سپهر رحیمیان به دست علاقهمندان رسید.
کتاب متننویسی تجاری برای چه کسانی مناسب است؟

سخن مترجم
مقدمه
جمعه: شفافسازی پیام
تمرکز بر نتایج
ساختاری برای موفقیت
استفاده از ساختار: یک مثال
برخی تکنیکهای مفید
استفاده از این تکنیکها در نوشته شما
خواننده را قلاب کنید
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخها در انتها}
شنبه: کاربرد صفحهبندی، تصویر و رنگ برای به یادماندنی کردن کلمات
مردم چگونه میخوانند؟
استفاده از تصاویر
یافتن تصاویر خوب
استفاده از جداول
استفاده از رنگ
مهارتهای خود را با تصاویر تمرین کنید.
ارایه کلمات
انتخاب فونت
نکات حروفچینی
انتخاب کلمات
ساختن کلمات جدید
واقعیت را بگویید
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخها در انتها}
یکشنبه: نوشتن نامههای تأثیرگذار
ایمیل یا نامه: انتخاب درست
چرا مردم آنچه که شما مینویسید را خواهند خواند
چهطور یک نامه بنویسید
مصرف کننده یا همکار
استفاده از پایگاههای اطلاعات
چند نکته مهم در مورد ایمیل
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخها در انتها}
دوشنبه: استفاده از تبلیغات بهنفع خود
چرا تبلیغ میکنیم؟
خلاصه اطلاعات
سبک نگارش
آگهیهای بخش نیازمندیها
آگهی استخدامی
مدیر فروش – خودرو دست دوم
نوشتن آگهی شغلی را تمرین کنید
کتاب راهنما
کاتالوگهای نمایشگاهی
آگهیهای بلوکی
نوشتن آگهی بلوکی را تمرین کنید
تبلیغات غیرمعمول
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخها در انتها}
سهشنبه: ارتباط برقرار کردن شفاف با رسانهها
روزنامهنگاران چهطور کار میکنند؟
چهطور اطلاعیههای خبری برای نشریات انتخاب میشوند؟
نوشتن اطلاعیه خبری
عکسها
سرتیتر
پاراگراف اول
پاراگرافهای بعدی
تبدیل شدن به یک گزارشگر
اظهارنظر در مورد یک داستان: مثال
بلاگها
مواجه شدن با غیرمنتظرهها
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخها در انتها}
چهارشنبه: آمادهسازی تبلیغات چاپی
اصول اولیه
نوشتن متون تبلیغاتی
فواید در مقابل ویژگیها
توقف و حرکت
زیرنویس عکس
سلاست بروشور
جلد توضیحی
برانگیختن پاسخ
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخها در انتها}
پنجشنبه: نوشتن طرحنامه و ارایه جزئیات بصری
طرحنامهها
ساختار
زبان
ارایه پاورپوینت
نشانه
پرورش مهارتهای شما
خلاصه
پرسش و پاسخ {پاسخها در انتها}
7×7
پاسخها