معرفی و دانلود کتاب من مضطرب: با دلشوره و نگرانی‌های روزمره‌مان چه کنیم؟ | استفانی برتولون

یادداشت ناشر

مقدمه

بخش نخست: تغییرات اجتماعی و تأثیر آن بر فرد

فصل اول: تغییر با ایجاد نظم در اشیا به‌ وجود می آید

تغییر اجتماعی به چه معناست؟

گذر از تغییر اجتماعی به تغییر فردی

فصل دوم: تغییر و اضطراب

تغییر چگونه و چرا می‌تواند موجب نگرانی ‌ما شود؟

اضطراب همچون واکنش رفتاری مفید

استرس مثبت و استرس منفی

کیفیت تغییرات

سرعت تغییرات

بی فایده بودن برخی از تغییرات

تأثیر گروه در تصمیم‌گیری‌های فردی

فصل سوم: از اضطراب تا دلهره

تشدید دلهره: گرگ در کمد

قسمت دوم: رفتارهای جدید: عصر قدرت مطلق

فصل چهارم: ملاقات ‌ها و دوستی ‌های مجازی

چرا ارتباط با دیگران بسیار حیاتی است؟

آیا تو مرا دوست داری؟

عزت نفس اجتماعی (دیگران چگونه مرا قضاوت می‌کنند)

آیا پس از فیس‌بوک، زندگی وجود دارد؟

عواقب خطرهای احتمالی بالقوه

پیامدهای بنیادین

عواقب روحی و روانی

احساس وابستگی به نظر و قضاوت دیگران

عشق‌های اینترنتی

فصل پنجم: ارتباط همه‌ جانبه

عصر تلفن همراه

عزیز دلم را یافتم!

نامه در حال پست!

نتایج استفاده از ایمیل بر شیوه ارتباطات ما

نتایج بر عملکرد ما

پیام کوتاه: سلاح فرار و گریز

فصل ششم: اطلاعات نامحدود

فهمیدن و باخبر شدن از همه چیز!

فهمیدن همه چیز

شناسایی آشفتگی‌های شناختی برای عملکرد بهتر

در واقع جستجوی چرایی مسائل بازتاب همان شخصی‌سازی است.

تلویزیون واقع‌نما

اطلاع‌رسانی‌های اینترنتی و شبکه‌بازی‌های شناختی

امتناع از خستگی

فصل هفتم: اَبَرقهرمان در محیط کاری

جهانی‌سازی، رقابت اقتصادی و بحران

نیاز به محافظت

از اعتماد تا بدگمانی

نکات مهم در محیط مدرسه

تأثیر نمره بر روان کودکان

جایگاه نمره و عزت نفس

تأثیر چنین سیستمی بر معلمان

انگیزه‌های اصلی در انتخاب شغل

فصل هشتم: آینده ‌ات را خودت کنترل کن!

دوست من لکسومیل یا نابودی حس‌های ناخوشایند

احساسات به چه معنا هستند؟ و به چه‌کار می‌آیند؟

خوشبختی در جهت و در خلاف همه‌چیز

بخش سوم: چگونه در این دنیای پرتنش و پر اضطراب راحت‌تر و بهتر زندگی کنیم؟

فصل نهم: چگونه می ‌توانیم بر احساسات خود مسلط شویم؟

تأثیرگذاری بر رفتارهای خود

آزاد ماندن از بند فناوری‌های جدید اطلاعات و ارتباطات (NTCI)

برای اطمینان اما نه افراطی

رضایت ناشی از سعی و تلاش

تأثیر عملکرد ما بر رفتارمان

فصل دهم: چرا به آنچه فکر می‌کنیم، محقق نمی‌شود؟

تمرکز بر افکار

روش AIC

روش چرا و چگونه

اصول اجرایی

نباید تمامی افکار خود را باور داشته باشیم!

روش آواتار (الگوی ذهنی)

به حافظه سپردن وقایع خوشایند

با توجه به این تعاریف، نقش حافظه ما چیست؟

فصل یازدهم: پذیرش احساسات

یادگیری روش‌های تحمل احساسات: دست از مبارزه بردار!

مرحله اول: کسب اطلاعاتی درباره احساسات

تمرکز بر زمان حال

لحظه آزاردهنده!

تبسم کنید… و از ته دل بخندید!

نتایج تمرین بر احساسات

فصل دوازدهم: چگونه می‌ توان ارتباط اجتماعی برقرار کرد؟

هنر تقویت ارتباطات اجتماعی

حفظ کردن ارتباطات اجتماعی غیر مجازی

نوع‌دوستی و حق‌شناسی

نوع‌دوستی و قدردانی به چه معناست؟ این دو ویژگی چه تأثیری در زندگی ما دارند؟

ساختن زندگی عاطفی و احساسی

فرمول شنیدن

درگیر شدن با مسئله به منظور برقراری ارتباط با آن

نتایج حاصل از تمرین برقراری ارتباط با دیگری

فصل سیزدهم: فاصله بگیر!

تقویت معنویت

تمرین برای داشتن اولویت‌ها و معنا بخشیدن به زندگی

تعیین فلسفه زندگی

نتایج تمرین بر روح و روان

نتیجه‌گیری


منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D9%86-%D9%85%D8%B6%D8%B7%D8%B1%D8%A8/book/71098

کتاب من مضطرب نوشته استفانی برتولون به مسأله‌ی مهم و فراگیر اضطراب مدرن و راه‌های مواجهه با آن می‌پردازد. در دنیای تکنولوژیک و مجازی امروز که همه به‌شدت در معرض تأثیر شبکه‌های اجتماعی هستیم، ممکن است ناخودآگاه و ناخواسته دچار استرس شویم. این کتاب به ما می‌آموزد که چطور بین فناوری و زندگی تعادل برقرار کنیم واز تأثیر سوء فناوری بر زندگی و روابط‌مان جلوگیری کنیم.

درباره‌ی کتاب من مضطرب

گاهی ممکن است برخی نمایه‌ها هک ‌شوند. به این ترتیب که هکرها هویت یکی از اعضا را غصب می‌کنند تا پیام‌های مخرب به دوستان فرد قربانی ارسال کنند. این فرد از جمع دیگران رانده می‌شود و با دزدی هویت مجازی‌اش احساس می‌کند که واقعاً مورد سرقت قرار گرفته ‌است.

فهرست مطالب کتاب

به این منظور، یک سرویس ویرایشگر به اسم فیسمود (Facemoods)، مخصوص نوجوانان ایجاد شده ‌است تا از سوء‌استفاده‌های احتمالی جلوگیری و به آن‌ها در نحوه استفاده از شبکه‌ اجتماعی کمک کند.

هر چند همه ما به‌خوبی می‌دانیم، اما لازم به یادآوری است که همه افرادی که از صفحه کاربری ما (نمایه‌) بازدید می‌کنند لزوماً نیتشان دوستی نیست. فراموش نکنید که نخستین گزینه موردعلاقه افرادی که معمولاً دارای انحراف‌های جنسی هستند، شبکه‌های اجتماعی است.

این کتاب به همه‌ی کسانی دچار اضطراب مداوم هستند و همه‌ی آن‌هایی که بی‌دلیل استرس دارند توصیه می‌شود. با کتاب من مضطرب تا حد زیادی می‌آموزند که منشأ دلشوره‌هایشان چیست و چطور باید با آن مقابله کنند.

با استفانی برتولون بیشتر آشنا شویم

مجموعه‌‌کتاب‌های زندگی بهتر تلاش دارد اطلاعات روان‌شناسانه و پزشکی مفیدی را به‌نحوی در اختیار خواننده قرار دهد که درک بهتری از روان و بدن خود به دست آورد و بتواند به شکلی صحیح‌تر خود را مدیریت کند. این مجموعه سه هدف اساسی را دنبال می‌کند: معتبر بودن در حوزه‌های خاص خود، ارائه‌ی تمرین و شیوه‌ی درمان متناسب با معیارهای انسانی و عاطفی، و انتقال صریح دانش.

کتاب من مضطرب برای چه کسانی مناسب است؟

روش کار این سرویس این‌گونه است که به نوجوانان کمک می‌کند دعوت هر فرد غریبه‌ای را قبول نکنند و حساب کاربری‌شان را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که فقط دوستانشان بتوانند به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند. ویدئویی در فیس‌مود پخش می‌شود که مدام داستان شنل قرمزی را تعریف می‌کند تا بر ذهن جوانان اثر بگذارد. نکته اخلاقی داستان این است که «وقتی شما دعوت دوستی را در فیس‌بوک می‌پذیرید، در واقع او را وارد زندگی خود کرده‌اید. بنابراین، فقط درخواست کسانی را که می‌شناسید قبول کنید.»

شاید برای برخی از جوانان این سؤال پیش آمده باشد که چه تأثیری بر دوستان خود یا دوستانِ دوستانشان و در حالت وسیع‌تر کل دنیا می‌گذارند!

دکتر استفانی برتولون روان‌شناس بالینی، درمان‌گر، مدرس و نویسنده‌ی فرانسوی است. او در رشته‌ی درمان‌های رفتاری و شناختی در دانشگاه کلود برنارد (لیون 1) تحصیل کرده. استفانی برتولون در روان‌شناسی استرس و مدیریت اضطراب تخصص دارد و به‌همراه چند تن دیگر از همکارانش مرکز درمان استرس و اضطراب (CTSA) را در شهر لیون تأسیس کرده‌اند که به‌طور تخصصی بر روی انواع این اختلال و درمان آن متمرکز است. استفانی برتولون در مدرسه‌ی روان‌شناسان متخصص و همینطور مرکز DIU TCC لیون تدریس می‌کند.

جملات برگزیده‌ی کتاب من مضطرب

  • استرس ماندگار می‌تواند نگاه ما را نسبت به وقایع تغییر دهد.
  • هر آنچه در محیط اطراف ما رخ می‌دهد باعث برانگیختگی سیستم مغزی ‌ما می‌شود.
  • ما در عصر مثبت‌اندیشی زندگی می‌کنیم؛ در نتیجه باید نهایت احتمال هر واقعه‌ای را پیش‌بینی کنیم.
  • اگر برای مواجهه با ترس‌هایمان با روش کنترل‌گری مبارزه کنیم، در واقع باعث حفظ و شدت گرفتن ترسمان خواهیم شد.

در بخشی از کتاب من مضطرب می‌خوانیم

کتاب من مضطرب از سه بخش و دوازده فصل تشکیل شده است. برتولون از تغییرات اجتماعی و تأثیر آن بر فرد شروع می‌کند، اینکه اساساً تغییر به چه معناست و چطور به اضطراب منتهی می‌شود. او تفاوت بین اضطراب، دلهره و ترس را توضیح می‌دهد و در ادامه انواع تکنولوژی‌ها، از گوشی همراه تا اینترنت و تحولاتی همچون شبکه‌های اجتماعی، را تفسیر می‌کند و تأثیر آن‌ها بر روی اضطراب را نشان می‌دهد. برتولون در بخش بعدی مسأله‌ی مهم ارتباط اجتماعی که مشکل امروز دنیاست را پیش می‌کشد و از ارتباط در عصر مجازی می‌گوید. و در پایان، تمریناتی را در اختیار خواننده می‌گذارد. برتولون نمی‌خواهد که از ابزارهای تکنولوژیک فرار کنیم یا آن‌ها را کنار بگذاریم، بلکه می‌خواهد به تعادلی برسیم که در کنار این وسایل، و با استفاده از آن‌ها، آرام و خوب زندگی کنیم.

کتاب من مضطرب را مائده هروی ترجمه و نشر شمعدونی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب‌های زندگی بهتر

عصر دیجیتال تحول بزرگی در زندگی انسان‌ها به وجود آورد و همه‌چیز را زیرورو کرد. فناوری‌های مدرن امکانات جدیدی را در اختیار فرد گذاشته و اتفاقات مثبتی برای همه رقم زده‌اند. فرآیندها سریع‌تر، جریان امور شفاف‌تر و ارتباطات تسهیل شده‌اند. پیشرفت فناوری همینطور شیوه‌های کسب‌وکار جدیدی به وجود آورده و سطح درآمدها را افزایش داده است. این امر باعث شده اخبار در کسری از ثانیه در سرتاسر دنیا منتقل شود و تقریباً هیچ خبری پنهان نماند. همه‌ی این‌ها وجوه مثبت فناوری هستند، اما فناوری سویه‌های منفی هم دارد که عموماً پیش‌ِپاافتاده تلقی می‌شوند و در برابر فواید آن، به چشم نمی‌آیند. در حالیکه اینطور نیست. تکنولوژی می‌تواند تأثیرات مخربی هم داشته باشد. تأثیراتی که اتفاقاً همه‌ی ما تجربه‌اش کرده‌ایم و کم و بیش با آن مواجه شده‌ایم: اضطراب… استرس و اضطراب مهم‌ترین و گسترده‌ترین اثر سویی است که فناوری مدرن و دیجیتال به همراه داشته و هیچ‌کس از آن در امان نیست.

معرفی کتاب من مضطرب: با دلشوره و نگرانی‌های روزمره‌مان چه کنیم؟

هر چند شبکه‌های اجتماعی برای نوجوانان کم‌تر از 13 سال ممنوع شده‌ است، اما به‌تازگی شاهد حذف شدن حساب 20 هزار نوجوان بودیم.

استفانی برتولون (Stéphanie Bertholon)، روان‌شناس فرانسوی که در حوزه‌ی استرس و اضطراب تخصص دارد، بهترین کسی است که می‌تواند این مفهوم را برای ما شرح دهد. او در کتاب من مضطرب (Vivre mieux dans un monde stressant) به خوبی ایده‌هایش را در این مورد و همینطور نحوه‌ی کنترل و کاهش آن را توضیح می‌دهد. کتاب از انواع تغییرات تکنولوژیک چند دهه‌ی اخیر و پیامدهای نادیده‌گرفته‌شده‌ی آن می‌گوید. از اینکه وفور ابزارهایی مثل موبایل و کامپیوتر، اینترنت، رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، علاوه بر مفید بودن باعث شده با نوع جدیدی از دلهره، دلشوره و نگرانی مواجه شویم که پیش‌تر آن را تجربه نکرده بودیم، مثل استرس حضور در شبکه‌های اجتماعی و تأیید و طرد شدن از سوی کاربران آن.

اما اشتباه نکنید. برتولون کتاب منِ مضطرب را در نفی تکنولوژی یا رسانه ننوشته، بلکه هدفش این بوده که ما به‌عنوان خواننده در وهله‌ی اول منشأ استرس‌ها را درک کنیم، و سپس بیاموزیم چگونه باید در برابر این وضعیت از خود واکنش نشان دهیم، منفعل نمانیم و سعی کنیم با شرایط مقابله کنیم. او در کتابش با آموزش و تمرین به ما کمک می‌کند که سلامت روان و ذهن‌مان را در عصر موبایل هوشمند و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی حفظ کنیم.