علاوه بر آن، جی آبراهام اضافه میکند که هر کسبوکار برای رسیدن به موفقیت در بخش بازاریابی خود نیاز به تهیهی سه نقشهراه و برنامه است. برنامهای برای رسیدن به اهداف و پیشرفتهای تجاری در کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت که هرکدام شرایط مخصوص به خود را دارند و نیازمند توجه ویژه هستند. با توجه به امور شرکت و هدفگذاری در این سه بازه زمانی، شما در واقع باید همواره در حال رصد و مدیریت کسبوکار خود باشید تا میزان رشد خود را محاسبه کنید. اگر رشدتان متناسب با نقشهراهی که ترسیم کردهاید به پیش میرود، شما در مسیر درستی قرار دارید. نکتهی مهم اینکه محاسبهی دورهای میزان پیشرفت برای شما امکان بازگشت از خطا و اصلاح موارد نادرست را بهسرعت و پیش از به وجود آمدن ضرر هنگفت را فراهم میآورد.
معرفی کتاب نبوغ بازاریابی خود را به کار گیرید
شرکتهای فعال در حوزههای کاری مختلف از روشهای مختلفی برای پیشبرد فعالیت تجاری و اقتصادی خود استفاده میکنند. تعدادی از این شیوهها عبارتند از استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مختلف، مانند نامهی الکترونیک، شبکههای اجتماعی، آگهی در رسانههای مختلف و موارد دیگر. بسیاری از شیوههای کاری دیگر مثل شراکت با شرکتهای دیگر، تشکیل تیم فروش قدرتمند و حتی برگزاری سمینارها و کارگاههای مرتبط نیز در این حیطه مورد استفاده قرار میگیرند.
خوب اینکه یک مشتری تحت حمایت شما باشد به چه معنی است؟ این یعنی اینکه کار شما فقط این نیست که محصول یا سرویسی را به مشتری بفروشید و بدون اینکه نتیجه استفاده از محصول یا سرویس را ارزیابی کنید کار را رها کنید. زمانی که یک مشتری تحت حمایت شما است شما نسبت به درک نیازهای او مسئول هستید و لذا باید به گونهای به آنها راهکار ارائه دهید که به بهترین شکل نیاز آنها برآورده شود. اگر شما بتوانید وضعیت مشتری را به خوبی درک کنید و مشکل وی را متوجه شوید میتوانید محصول یا سرویسی را ارائه دهید که بتواند مشکل او را حل کرده و یا نیاز وی را برطرف نماید.
فصل اول: آیا کسبوکار برای شما کار میکند یا شما برای کسبوکارتان کار میکنید؟
قرار نیست وضعیت شما هم اینگونه باشد
فصل دوم: چگونه در بازار شکستناپذیر و غیرقابل رقابت باشید
پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را تعریف کنید
از پتانسیل پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود استفاده کنید
از مشتریان فعلی خود استفاده کنید
مشتریان غیرفعال خود را به مشتریان فعال تبدیل کنید
ایجاد ارتباط مالی
فصل سوم: مانند یک نابغه بازاریابی فکر کنید
استراتژی برتری
پنج جنبه از اشتیاق
کل بازاریابی در مورد چه چیزی است
9 مرحله برای تبدیل به یک متخصص بازاریابی
1. اعتماد بازار خود را جلب نمایید
2. ایجاد یک چشم انداز از بازار خود
3. داستان راه اندازی کسب و کار خود را بگویید
4. شخصیت برتر و برجسته خود را ایجاد کنید
5. تبدیل شدن به چهره ویژه
6. عبارات خاص خود را توسعه دهید
7. از یک کانال ارتباطی به عنوان امضای کسبوکار خود استفاده کنید
8. یک جامعه به هم تنیده ایجاد کنید
9. روند را با کمک مربیان تسریع کنید
فصل چهارم: با کسبوکار خود معاشرت کنید، اما عاشق مشتریان خود باشید
تفاوت اصلی بین خریدار و مشتری
یک نکته مهم
ارزش معامله و نه میزان حجم معامله است که اهمیت دارد
برتری این گونه است
فصل پنجم: کشف داراییهای پنهان در کسبوکار
مشتریان بهترین دوستان شما هستند
پیگیری دوستان
دوستان و آشنایان
ارزیابی دوستان
ملاقات مجدد دوستان قدیمی
کارمندان شما عمارت شما را میسازند
از تخصص کارمندان خود استفاده کنید
همکاری با دیگر کمپانیها
مالکیت معنوی
تامین کنندگان و فروشندگان میتوانند مانند یک معدن طلا باشند
داستان موفقیت یک دارایی پنهان
فصل ششم: فروش مشاورهای: کلید کسب درآمد میلیونی
فروش مشاورهای
آموزش بخشی کلیدی در فروش مشاورهای است
همترازی چرخههای خرید و فروش
روش کویید پرو کیو
روش فروش جنس توسط فروشنده را تغییر دهید
فصل هفتم: آیا ساختار قیمتگذاری برای شما هزینه بالایی دارد؟
قدرت حذف ریسک
محصول خود را به شکل بهتر و بدون ریسک ارائه دهید
چرا نباید خدمات تکمیلی را نادیده بگیرید
افزایش خدمات تکمیلی به کسبوکار خود
کاهش قیمت به معنی چانه زدن نیست
فصل هشتم: همه چیز را امتحان کنید، از تیتر تا ضربالاجل
فصل نهم: ارسال پیام به بازار
فصل دهم: چرایی قانون ارجاع دادن
فصل یازدهم: استفاده از شبکه خود
بهترین راه برای بهینهسازی: استفاده از دیگران
تفویض، تفویض، تفویض
نمیتوانید هزینه پرداخت کنید؟ معامله پایاپای انجام دهید
استفاده بهینه از اهرمهای دیگران
فصل دوازدهم: یافتن تاییدکنندههای درست
فصل سیزدهم: سرمایهگذاری مشترک در اقتصاد امروز
فصل چهاردهم: تبدیل شدن به یک مشاور
منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%86%D8%A8%D9%88%D8%BA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF/book/74009
ابتدا باید متوجه مشکل شوید و سپس راهکار مناسب برای حل مشکل را مشخص کنید و نتیجهای که حاصل میشود را برای مشتری توضیح دهید، و سپس با ارائه محصول یا سرویس به مشتری کمک کنید تا به نتیجهای که گفتهاید برسد. این کار فروش نیست بلکه ارائه خدمت است. شما در این مرحله دیگر فروشنده نیستید بلکه مشاور قابل اعتماد او هستید و به دلیل همین اعتماد، افراد بارها و بارها به شما مراجعه خواهند کرد.