معرفی و دانلود کتاب هنر اقناع: برنده شدن بدون تهدید | باب برگ | انتشارات دیموند بلورین

یکی از ویژگی‌های مهم کتاب هنر اقناع توجه دقیق باب برگ به جزئیات است. در این کتاب بسیاری از شرایطی که ممکن است در یک گفت‌وگو اتفاق بیفتد با مثال‌های مختلف توضیح داده شده است. از لحظه‌ی آغاز یک گفت‌وگو تا بهترین شیوه‌های پایان دادن به یک مکالمه نیاز به ترفندهایی دارد که با آموزش فراگرفته می‌شوند. حتی یک تغییر کوچک در بیان عبارت‌ها و جمله‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر انتقال ایده‌های ما به دیگران داشته باشد. همین واقعیت باعث توجه عمیق باب برگ به مسائل مربوط به گفت‌وگو شده است. او در کتاب هنر اقناع شیوه‌های مناسب گوش کردن را نیز مطرح کرده است. پذیرفتن این مسئله که مکالمه یک رابطه‌ی دوطرفه است و باید به گفته‌های طرفین اهمیت داده شود از نکات مهمی است که در سرتاسر کتاب بر آن تأکید می‌شود.

باب برگ مشاور، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است که در سال 1958 متولد شده است. او با شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فراوانی در زمینه‌های مربوط به شبکه‌های تجاری و متقاعدسازی مثبت همکاری کرده است. کتاب «بلندپرواز: پنج قانون موفقیت نجومی» از آثار مهم باب برگ و از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز است. انجمن مدیریت آمریکا او را به‌عنوان یکی از 30 رهبر برتر در کسب‌وکار معرفی کرده است. باب برگ یکی از 200 نویسنده‌ی برتر از نظر وب‌سایت ریچتوپیا است. «تبدیل دشمن به دوست: چگونه دیگران را با خودمان همراه کنیم» از دیگر کتاب‌های باب برگ است که مورد استقبال جهانی قرار گرفته‌اند.

در بخشی از کتاب هنر اقناع: برنده شدن بدون تهدید می‌خوانیم

باب برگ در کتاب هنر اقناع شیوه‌های متقاعدسازی مثبت را با ما در میان می‌گذارد. او راهکارها و توصیه‌هایی کاربردی را برای بهبود کیفیت گفت‌وگو، مکالمه و مذاکره در زندگی شخصی و کاری، با استفاده از مثال‌هایی ملموس و زبانی قابل‌فهم ارائه می‌کند. توانایی قانع کردن دیگران از نظر او برای برنده بودن ضروری است.

درباره‌ی کتاب هنر اقناع

کتاب هنر اقناع بسیار لذت‌بخش و سرشار از نکاتی است که برای تسلط بر هنر متقاعدسازی مثبت نیاز دارید. (داتی والترز – نویسنده کتاب «بگو و پولدار شو (Speak & Grow Rich)»

  • شما می‌توانید به روشی منطقی او را قانع کنید که محصول شما نه‌تنها توانایی انتقال داده‌ها به درجه‌ی صد و دو مگا را دارد، بلکه می‌تواند این کار را با سرعت نور انجام دهد، اما نتیجه مشخص نیست و باز مشتری شاید نه بگوید. او راهی برای نه گفتن و محافظت کردن از منیّت خود پیدا خواهد کرد. چون وظیفه‌ی او است، چون احساس می‌کند منیّت او خدشه‌دار شده‌ است. آیا شما با این مسئله موافق هستید؟ دیده‌ایم که از هر ده بار، نُه بار این اتفاق افتاده است.

  • فهرست مطالب کتاب

    مهارت‌های اقناع مسائلی هستند که با آموزش و تجربه فراگرفته می‌شوند. ما با توانایی اقناع به دنیا نمی‌آییم. باب برگ با اقناع مانند دوچرخه‌سواری، رانندگی و ماهیگیری برخورد می‌کند. او در کتاب هنر اقناع تمرین و آموزش را مهم‌ترین نکته برای افزایش توانایی قانع کردن می‌داند. اهمیت دادن به دیگران و نشان دادن این اهمیت به افراد یکی از تمرین‌های مهمی است که در کتاب هنر اقناع به آن پرداخته می‌شود. باب برگ به‌خوبی نشان می‌دهد که این تنها آغاز راه است و برای حرفه‌ای شدن در شیوه‌های اقناع دیگران باید مراحل دیگری را نیز پشت سر گذاشت. شیوه‌های مذاکره و حفظ ادب بدون نشان دادن ضعف یکی از اصول مهم اقناع در روابط حرفه‌ای است. افراد باید راه‌های مطرح کردن درخواست‌های خود را با توجه به زمینه‌ی گفت‌وگو انتخاب کنند. از نظر باب برگ چگونگی مطرح کردن بسیار مهم‌تر از چیستی درخواست است. او معتقد است که آنچه گفته می‌شود مهم نیست بلکه شیوه‌ی بیان اهمیت دارد.

    مقدمه

    فصل 1: برنده شدن بدون تهدید

    فصل 2: یادگیری هنر اقناع

    فصل 3: تو را بشناسم، دوستت خواهم داشت و به تو اعتماد خواهم کرد

    فصل 4: هنر اینکه باعث شویم افراد حس کنند مهم هستند

    فصل 5: بر سر هر چیزی می‌شود مذاکره کرد

    فصل 6: چطور با افراد بد رفتار مواجه شویم؟

    فصل 7: استفاده از هنر اقناع

    فصل 8: چه چیزی شما را از بقیه متمایز می‌سازد؟

    فصل 9: تکه‌هایی از خرد که در طول راه یاد گرفتم

    فصل 10: فراتر از کار


    منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D9%86%D8%B1-%D8%A7%D9%82%D9%86%D8%A7%D8%B9/book/75605

    هنر اقناع به شما می‌آموزد که چگونه زمانی که می‌خواهید به آنچه می‌خواهید برسید. (بانرز اند نوبلز)

    کتاب هنر اقناع برای چه کسانی مناسب است؟

    توصیه‌های این کتاب مناسب کسانی که دوست دارند نتیجه‌ی بهتری از مکالمات شخصی و حرفه‌ای خود گرفته و نیازهای خود را با گفت‌وگو حل کنند. اگر به دنبال یافتن راه بهتری برای مذاکره و رسیدن به اهداف خود هستید، با خواندن این کتاب نکات جالبی را خواهید آموخت.

    با باب برگ بیشتر آشنا شویم

    اقناع، گفت‌وگو، مذاکره و ارتباط با افرادی خوش‌اخلاق و خوش‌رفتار بسیار ساده‌تر از مباحثه با کسانی است که رفتاری تهاجمی یا عدم اعتماد شدید دارند. باب برگ از افرادی سخن می‌گوید که امکان توافق با آن‌ها وجود ندارد یا نگرش منفی آن‌ها آن‌قدر زیاد است که هزینه‌ی اقناع آن‌ها بسیار بیشتر از دستاوردی است که از گفت‌وگو حاصل می‌کنیم. از نظر او پذیرفتن این واقعیت که افرادی وجود دارند که به هر دلیلی قادر به کنار آمدن با ما و تفکراتمان نیستند بسیار ضروری است. کسانی که فکر می‌کنند تمام پاسخ‌های جهان را یافته‌اند یا از دیگران بیشتر می‌فهمند نه‌تنها قانع نخواهند شد بلکه آسایش روانی دیگران را به مخاطره می‌اندازند. توصیه‌ی مهم کتاب هنر اقناع، رها کردن چنین افرادی است. این بهترین راه برای جلوگیری از کلافگی ناشی از یک مباحثه‌ی طولانی است.

    هیچ‌کس مایل نیست خطایش تصحیح شود، حتی وقتی چیزی بگوید که کاملاً اشتباه باشد. مشتری به شما می‌گوید که محصولتان را نخواهد خرید، چون ظرفیت انتقال داده‌ها به درجه‌ی صد و دو مگا را ندارد. شما می‌دانید این درست نیست و محصول شما این توانایی را دارد، اگر بلافاصله به او بگویید که اشتباه می‌کند، از شما خواهد رنجید.

    نکته‌ی مهمی که در کتاب هنر اقناع بر آن تأکید می‌شود تفاوت قانع کردن دیگران با حیله و فریفتن است. از نظر باب برگ در یک رابطه‌ی انسانی نباید نفس طرفین آسیب ببیند. تفاوت قانع کردن و حیله در این است که اقناع هنر کسب رضایت طرفین است اما فریب و حیله از عدم صمیمیت و راستی شکل می‌گیرد. کتاب هنر اقناع نشان می‌دهد که وقتی ما شخصی را قانع می‌کنیم درواقع او را راضی کرده‌ایم که مطابق خواسته‌ی ما عمل کند. انسان سوءاستفاده‌گر به دنبال نفع و سود دیگران نیست اما شخصی که می‌خواهد کسی را قانع کند برعکس افراد سودجو، عزت‌نفس طرف دیگر مکالمه را بالا می‌برد. از نظر باب برگ اقناع به‌طور ذاتی مثبت است و نیازی نیست حتماً از ترکیب متقاعدسازی مثبت استفاده کنیم.

    معرفی کتاب هنر اقناع: برنده شدن بدون تهدید

    برنده شدن بدون تهدید چکیده‌ی توصیه‌ها و راهکارهای باب برگ در کتاب هنر اقناع است. انتشارات دیموند بلورین نسخه‌ی فارسی این کتاب را با ترجمه‌ی مهدی آقاجانی و امین استوار منتشر کرده است.

    نکوداشت‌های کتاب هنر اقناع

    • برای برنده بودن و کسب موفقیت در زندگی کارهای متفاوتی می‌توان انجام داد. راه‌های متنوعی وجود دارد که ممکن است باعث آزار دیگران یا ناراحتی آن‌ها شود. باب برگ وقتی از برنده شدن حرف می‌زند منظورش باخت طرف مقابل نیست بلکه برنده شدن از نظر او در ایجاد احساس خوب در دیگران نسبت به خودمان و دستاوردهایمان است. از نظر او کسی که بتواند دشمنان خود را به دوست تبدیل کند برنده‌ی واقعی است. کتاب هنر اقناع چنین ترفندهایی را به خوانندگان خود آموزش می‌دهد. باب برگ مهارت‌ها و روش‌هایی کاربردی معرفی می‌کند که کارکرد مناسب و مؤثری برای افزایش اثرگذاری روی افراد نزدیک و غریبه‌ها دارند. این مهارت‌ها و روش‌ها از مثال‌هایی استخراج شده است که باب برگ در زندگی شخصی و کاری خود با آن‌ها برخورد داشته است. از طرف دیگر او پژوهش‌های مهمی را که در زمینه‌ی اثرگذاری و اقناع انجام شده است مرور کرده و نکات مهم آن‌ها را در فصل‌های مختلف کتاب هنر اقناع بیان می‌کند.

      کتاب هنر اقناع که با زبانی ساده، واضح و اغلب طنزآمیز نوشته شده تأثیر عمیقی بر شما می‌گذارد. (آمازون)

    • مطالعه‌ی زندگی و آثار برخی از موفق‌ترین مردان و زنان تاریخ مدرن نشان می‌دهد که ویژگی‌های شخصیتی مشابهی بین آن‌ها وجود داشته است. باب برگ (Bob Burg) در کتاب هنر اقناع (The Art of Persuasion: Winning Without Intimidation) ویژگی‌های مهم افراد موفق را شناسایی و راه‌های به دست آوردن این ویژگی‌ها را شرح می‌دهد. یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها، توانایی افراد موفق در جذب دیگران و تأثیرگذاری بر طرز تفکرشان است. همه‌ی این افراد اعتقادی کامل و تزلزل‌ناپذیر به اهداف خود داشته و از نیروی باور به خود برای متقاعد کردن دیگران در راستای اهدافشان استفاده می‌کردند.