
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404
معرفی و دانلود کتاب چگونه یک درونگرای تاثیرگذار باشیم | دیوید اینگلم
در حقیقت دیوید اینگلم نیز خود نویسنده ی درون گرایی است که اگر نامش را در اینترنت جست وجو کنید، فقط نام کتاب چگونه یک درون گرای تاثیرگذار باشیم می آید و کتاب «شما متمرکز نیستید» و دیگر هیچ! شاید اگر او مانند بقیه ی نویسنده های موفقیت برون گرا بود، کتاب خود را در شبکه های اجتماعی مختلف مانند توئیتر، اینستاگرام، فیس بوک و... تبلیغ می کرد و به سرعت یک صفحه ی ویکی پدیا و لینکدین برای خودش می ساخت! اما او مانند دیگران نیست و فقط می خواهد با نوشتن یک کتاب علمی برای افراد درون گرا، به موفقیت آن ها بیشتر کمک کند.
دیوید اینگلم کتاب چگونه یک درونگرای تاثیرگذار باشیم را برای کسانی نوشته است که دیگر نمی خواهند درون گرایی بر روابطشان با افراد دیگر تأثیر بگذارد! اگر فکر می کنید در زمان اشتباهی به دنیا آمده اید و می خواهید به دورانی برگردید که خلوت گزینی و گوشه نشینی یک فضیلت محسوب می شد، این کتاب را بخوانید. شاید به این نتیجه برسید که در دنیای امروز هم می توان درون گرای محبوب و موفقی بود.
درباره ی کتاب چگونه یک درونگرای تاثیرگذار باشیم
دیوید اینگلم در فصل اول کتاب چگونه یک درونگرای تاثیرگذار باشیم، به نظریه های روان شناختی و یافته های علمی درباره ی شخصیت درون گرا می پردازد و ویژگی های بارز این تیپ شخصیتی را به شما معرفی می کند. در فصل دوم تصورات رایج غلط پیرامون درون گرایی و مزایا و معایب درون گرایی بررسی می شود. در فصل سوم مبحث مهمی مطرح می شود که سؤال بسیاری از افراد درون گراست: چرا برون گرایی در فرهنگ امروزی رفتاری ایدئال است و افراد درون گرا غالباً برای رسیدن به موفقیت باید خود را متفاوت جلوه دهند؟ شما در فصل سوم با این حقیقت مواجه می شوید که چه بخواهید و چه نخواهید، برون گرایان در دنیای امروز موفق و مؤثر هستند و محبوبیت بیشتری دارند. حال شما که شخصیتی درون گرا دارید، چگونه می خواهید در این دنیایی که با دیدگاه های شما متفاوت است، به موفقیت دست یابید؟
آیا فکر می کنید که جهان مدرن برای برون گراها ساخته شده است؟ آیا با دیدن موفقیت افراد برون گرا با خود فکر می کنید که کاش شبیه آن ها بودید؟ موضوع وقتی بدتر می شود که نزدیک ترین افراد خانواده تان مانند پدر، مادر، خواهر یا برادر با شما تفاوت داشته باشند و شما را به خاطر درون گرا بودنتان سرزنش کنند. شاید هر روز به این فکر کنید که کاش متفاوت بودید و برای ساده ترین کارها مانند باز کردن سر صحبت با دیگران، این قدر فکر نمی کردید و دستپاچه نمی شدید. یا ممکن است به روزهایی فکر کنید که در مدرسه یا دانشگاه دیگران را می دیدید که به راحتی در کلاس فعالیت می کنند و شما برای پرسیدن یک سؤال آن قدر فکر می کردید که وقت کلاس تمام می شد! به راستی چرا این گونه است؟ دیوید اینگلم (David Inglem) در کتاب چگونه یک درونگرای تاثیرگذار باشیم، شما را با دلایل درون گرایی و علت ترجیح برون گرایی در عصر حاضر، بیشتر آشنا می کند.
اگر به شما بگویند که باراک اوباما، آبراهم لینکلن، مهاتما گاندی، بیل گیتس، اپرا وینفری، اما واتسون، تام هنکس و خیلی از شخصیت های معروف درون گرا هستند، با خود چه فکر می کنید؟ شاید بپذیرید که بعضی از این افراد درون گرا هستند و به اقتضای کاری که انجام می دهند، کمی با جامعه منطبق شده اند؛ اما اپرا وینفری شخصی است که هیچ کس تصورش را نمی کند درون گرا باشد. او با اشخاص مختلفی مصاحبه می کند، روابط اجتماعی گسترده ای دارد و به موفقیت سازمان ها و افراد زیادی کمک کرده است. اما او همان کسی است که اعتراف کرده در مهمانی ها نیاز دارد که برای به دست آوردن انرژی دوباره، به دستشویی پناه ببرد! اپرا وینفری یکی از مثال های بارز درون گرایان تأثیرگذار است. کتاب چگونه یک درونگرای تاثیرگذار باشیم (How To Be Highly Effective As An Introvert) برای افرادی است که می خواهند به عنوان یک درون گرا در دنیای امروز موفق باشند.
مقدمه
فصل اول: درون گرا بودن به چه معناست
فصل دوم: مزایا، معایب و تصورات غلط در مورد درون گرایی
فصل سوم: دنیای پر از تظاهر
فصل چهارم: چالش های پیش روی درون گرایان دنیای مدرن
فصل پنجم: الگوهای موفقیت
فصل ششم: برقراری ارتباط مؤثر
فصل هفتم: در ساعات کاری چطور رفتار کنیم
فصل هشتم: مدیریت از نوع درون گرا
فصل نهم: موفقیت در روابط اجتماعی
فصل دهم: دوست یابی
فصل یازدهم: کجاها و چطور برون گرا باشم
فصل دوازدهم: طبیعت و ذات خود را باور داشته باشید
سخن پایانی
منابع
منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85/book/78331
درون گرایی شاید هیچ کجا مثل کتاب های خودیاری مورد بی مهری قرار نگرفته باشد. کل ادبیاتی که در این کتاب ها وجود دارد پر از مواردی است که به شخص کمک می کند چطور با اعتمادبه نفس تر و تأثیرگذارتر باشد و چطور بیشتر دیده شود. دیل کارنگی فردی است که در این صنعت پیشرو به حساب می آید. به عنوان یک مرد جوان، در رشته ها و زمینه های مختلفی با شکست مواجه شده بود و همین امر موجب شد تا به ایده ی موفقیت و روش های کسب آن علاقه مند شود. امروزه نام او در کشورهای مختلف شناخته شده است و کتاب او تحت عنوان «چگونه دوست پیدا کنید و روی دیگران تأثیر بگذارید»، از زمان اولین انتشارش در سال 1936، تاکنون بیش از 50 میلیون نسخه فروخته است. موضوع اصلی این کتاب، رشد و پیشرفت شخصی است، اما روش آن طوری طراحی شده که دستیابی به هر نوع موفقیت را تنها از این طریق میسر می داند: رشد و گسترش مهارت های بین فردی، توانایی صحبت در مقابل عموم و داشتن شخصیت مشارکتی باهوش. کارنگی موسسه ای تأسیس کرد که امروزه هنوز هم بسیاری از روش های او در آن تدریس می شوند و اولویت آن ها تمرکز بر برقراری ارتباط مؤثر است.