معرفی و دانلود کتاب کانال های بازاریابی (روش های پخش) | آن کولان | انتشارات دیموند بلورین
انتشار: فروردین 08، 1402
بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1404

معرفی و دانلود کتاب کانال های بازاریابی (روش های پخش) | آن کولان | انتشارات دیموند بلورین

در این کتاب سامانه های توزیع و بازاریابی به شکل دارایی قابل ارزش سازمان در نظر گرفته و بخش های مختلف آن ارزیابی می شوند؛ همچنین به گروه های بازاریابی در سازمان ها نشان داده می شود که چگونه یک سامانه ی قوی ایجاد و از آن حفاظت کنند تا این سامانه ها به مزیت اصلی رقابتی شان تبدیل شود و از آنجا که مزیت های رقابتی در این طیف قابل نسخه برداری توسط رقبا و شرکت های مشابه نیست، می توان از این فرآیند به عنوان کلیدی ترین مزیت رقابتی سازمان ها بهره برداری کرد.

در این کتاب، مجموعه ی راهبردها و خط مشی بازاریابی یک شرکت به عنوان بخش عمده ی فرآیند فروش درنظر گرفته شده است؛ نویسندگان کتاب معتقدند محصول تنها بخشی از کل مجموعه ی خرید برای مصرف کننده ی نهایی به حساب می آید و نقشی که بازاریابان و فعالیت آن ها در مسیر فروش دارد به مراتب دارای اهمیت و نقشی بیشتر و پررنگ تر است؛ به عبارت دیگر، تصمیم نهایی مصرف کننده برای این که چه محصول یا خدماتی را باید خریداری کند به خدمات ارائه شده توسط اعضای کانال بازاریابی یک سازمان بستگی مستقیم دارد.

کتاب کانال های بازاریابی از منظر نظری و علمی به روز هستند. ما این اثر را محرک و چالش برانگیز دیده ایم. (هیأت داوری دانشگاه ایلینوی جنوبی)

  • معرفی کتاب کانال های بازاریابی (روش های پخش)

    کتاب کانال های بازاریابی توضیح می دهد که اغلب شرکت ها و کسب وکارها در زمینه ی اهمیت کانال های بازاریابی و موقعیت آن به عنوان یکی از ارزشمندترین دارایی های یک سازمان دانش اندکی دارند؛ بر همین اساس فرآیند پخش یا توزیع تنها به عنوان یک کار پردردسر ولی ضروری نگریسته می شود که محصول یا خدمات را به دست مصرف کننده ی نهایی می رساند؛ بنابراین تولیدکننده ای که بتواند ارزش مکان یا کانال های توزیع را به درستی درک و روی آن سرمایه گذاری کند، قادر می شود که به راحتی رقبای خود را کنار بزند و در بازار رهبری کند؛ همچنین این دست از شرکت ها خواهند توانست برای حفظ شرایط بازاریابی و کانال های آن گام های مؤثرتری بردارند و زمینه را برای جهش خود فراهم کنند.

    من نوشته های این کتاب را بسیار واضح و خوب یافتم. این کتاب برای دانشجویان مناسب است و نمونه هایی که آورده شده نیز جالب و مناسب هستند. (داور دانشگاه کوئینیپیاک)

  • آن کولان (متولد 1955) نویسنده، پژوهشگر و استاد رشته ی بازاریابی اهل ایالات متحده ی آمریکا است. او از سال 1985 ابتدا به عنوان دانشجو و سپس استاد بازاریابی در دانشکده ی مدیریت کلوگ در دانشگاه نورث وسترن مشغول به کار است. کولان یکی از نظریه پردازان حوزه ی بازاریابی مدرن در آکادمی آمریکا شناخته می شود و بیش از سی مقاله ی علمی و چند کتاب در این زمینه منتشر کرده است.

    در بخشی از کتاب کانال های بازاریابی می خوانیم

    به نظر من سبک نگارش نویسندگان این کتاب بسیار خواندنی، قابلِ فهم و در سطح مناسبی برای شاگردانم در دانشگاه است. (دکتر جان فراست، منتقد دانشگاه آریزونای شمالی)

  • فصل 1. کانال های بازاریابی: ساختار و عملکرد
    فصل 2. تقسیم بندی جهت طرح کانال بازاریابی: خروجی خدمات
    فصل 3. تحلیل کانال از دید عرضه: تحلیل جریان ها و بهره وری کانال
    فصل 4. تحلیل کانال از دید عرضه: ساختار و قدرت کانال
    فصل 5. مقایسه بین عملکرد واقعی و عملکرد مطلوب
    فصل 6. دریافت، استفاده و حفظ کانال
    فصل 7. اتحاد راهبردی در پخش
    فصل 8. ادغام طولی در پخش
    فصل 9. خرده فروشی
    فصل 10. عمده فروشی
    فصل 11. اعطای حق امتیاز (فرانشیز)
    فصل 12. مدیریت لجستیک و زنجیره ی تأمین
    فصل 13. محدودیت های قانونی در سیاست های کانال بازاریابی



  • منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%AE%D8%B4/book/74239

    عملکرد کانال پخش معمولاً بر فعالیت های تبلیغاتی و ریسکی تمرکز دارد: اچ اند آر بلاک، خدمات خود را در آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلستان، به نمایندگی از طرف خود و امتیازدهنده اش ارتقا می بخشد و ضمانت می کند که حداکثر بازپرداخت مالیاتی که از نظر قانونی مجاز است یا اظهارنامه مالیاتی رایگان مشتریان را عرضه کند. در مورد شرکت بیمه نیز، از آن جا که محصول فیزیکی مسئله اساسی نیست، برخی از جریان های کلیدی کانال عبارت اند از: ارتقا (به نیابت از کارگزاران مستقل آن در بازارها) و ریسک کردن (به دلیل طبیعت ویژه محصول، مدیریت ریسک در مرکز تجارت بیمه قرار دارد). غیبت یک محصول فیزیکی برای حرکت در مسیر کانال به این معنا نیست که شرکت خدماتی هیچ گونه طراحی یا مدیریت کانال ندارد!

    یک تولیدکننده می تواند علاوه بر تولید محصول، ارائه دهنده ی خدمات نیز باشد. برای مثال، خدمات آماده سازی مالیات، مانند اچ اند آر بلاک (به عنوان یک امتیازدهنده) یا شرکت های بیمه ای مانند استیت فارم یا آل استیت. در اینجا هیچ محصول فیزیکی به خریدار نهایی فروخته نمی شود. تولیدکننده در این موارد، مجموعه ای از خدمات فروش را ایجاد می کند (در مورد شرکت اچ اند آر بلاک این خدمات در قالب آماده سازی مالیات و مدیریت مالی بوده و در مورد شرکت های بیمه ای به شکل پوشش بیمه های عمر، سلامت، ازکارافتادگی، پزشکی و... است).

    این مثال ها همچنین نشان می دهند که نیازی نیست تولیدکننده، رهبر کانال باشد. برای محصولات برند و کالاهای تولیدی مانند مرسدس بنز، تولیدکننده رهبر کانال است؛ قابلیت و اشتیاق او برای مدیریت فعالانه، تلاش های کانال برای محصولش، به سرمایه گذاری آن در تساوی برند، برای آن محصولات، وابسته است، اما در یک جنس برچسب خصوصی یا تولیدکننده مواد غذایی، مانند آن ها که تا به حال توصیف شد، نام برند نزد خریدار نهایی مشخص نیست.

    فهرست مطالب کتاب

    این کتاب برای علاقه مندان به کتاب های حوزه ی بازاریابی و فروش مناسب است؛ همچنین همه ی کسانی که در زمینه ی توزیع محصول یا خدمات فعالیت می کنند، به ویژه صاحبان کسب وکارهای کوچک هم می توانند از مباحث کتاب بیاموزند.

    با آن کولان بیشتر آشنا شویم

    کانال های بازاریابی به عنوان مسیرهایی به سمت بازار شناخته می شوند که برای فروش کالا یا خدماتی که مصرف کنندگان و کسب وکارها در سراسر گستره ی بازار خریداری می کنند، مورد استفاده ی شرکت ها و سازمان ها قرار می گیرند. بع عبارت دقیق تر، کانال های بازاریابی به عنوان واسطه میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عمل می کنند؛ بنابراین فهم ناقص یا عدم درک اهمیت آن می تواند به کل فرآیند فروش آسیب برساند و کسب وکارها را با مشکل مواجه کند. از سوی دیگر، کانال های بازاریابی به عنوان یک دارایی ارزشمند برای مجموعه ی بازاریابی سازمان شناخته می شوند که اغلب به صورت وجه تمایز اصلی یک شرکت یا سازمان نسبت به رقبا عمل می کند؛ به این ترتیب درمی یابیم که کانال های بازاریابی از مؤثرترین مزیت های رقابتی در مجموعه ی کسب وکار شرکت ها و سازمان ها، صرف نظر از اندازه ی آن ها می باشند.

    کتاب کانال های بازاریابی (Marketing Channels) که توسط گروهی از نویسندگان، ازجمله آن کولان (Anne Coughlan)، ارین اندرسون (Erin M. Anderson)، لوئیس استرن (Louis W. Stern) و عادل الانصاری (Adel El-Ansary) نوشته شده است، می تواند راهنمای کاملی برای تعیین استراتژی های یک مجموعه ی اقتصادی برای تعیین و بهبود عملکرد کانال های بازاریابی آن باشد؛ در این کتاب همچنین به حفظ و تقویت کانال های بازاریابی به عنوان محرک بازاریابی کسب وکارها پرداخته و راهکارهای اساسی برای روزآمد کردن آن ها تشریح شده است.

    کتاب کانال های بازاریابی (روش های پخش) نوشته ی گروهی از نویسندگان به خوانندگان نشان می دهد که چگونه با استفاده از چارچوب های استراتژیک و مدیریتی، روابط مؤثر بین کانال های بازاریابی را برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار طراحی، توسعه، حفظ و مدیریت کنند. این کتاب ساختار کانال های بازاریابی و چارچوب های متنوع برای تجزیه و تحلیل آن را با بیانی ساده و اصولی به نمایش می گذارد.

    درباره ی کتاب کانال های بازاریابی

    کتاب کانال های بازاریابی با ترجمه ی علی آقاجانی و سید تیمور حسینی از سوی انتشارات دیموند بلورین منتشر و عرضه شده است.

    نکوداشت های کتاب کانال های بازاریابی

    • نقطه ی قوت کتاب این است که یک مرجع و منبع قطعی در مورد موضوع کانال های بازاریابی است. این اثر کامل ترین اطلاعات را نسبت به هر کتاب موجود در بازار ارائه می دهد. (داور دانشگاه ایالتی ایندیانا)

    کتاب کانال های بازاریابی برای چه کسانی مناسب است؟