معرفی و دانلود کتاب کنترل خشم | جودی دایر | انتشارات یوشیتا

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به حدی خشمگین و عصبانی شوید که احساس کنید هر لحظه ممکن است از شدت عصبانیت منفجر شوید؟ خشم و عصبانیت شما، علاوه بر زندگی خودتان، زندگی دیگران را نیز با چالش‌هایی مواجه می‌سازد؛ پس دیگر وقت آن رسیده که تغییراتی در خود ایجاد کنید. اگر در این خصوص کاری نکنید، خشمتان روابط خانوادگی، شغلی، اجتماعی و حتی سلامتی‌تان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در کتاب کنترل خشم (Anger management) نوشته‌ی جودی دایر، یاد خواهید گرفت که چگونه خشم خود را مدیریت کنید.

پیشگفتار مترجم

مقدمه

فصل اول. آیا از خشم و پرخاشگری رنج می‌برید؟

فصل دوم. چرا برخی افراد بیشتر عصبانی می‌شوند؟

فصل سوم. شکستن چرخه‌ی خشم

فصل چهارم. درک، کنترل و مدیریت خشم در روابط

فصل پنجم. چگونه هوش عاطفی یا هوش هیجانی خود را افزایش دهیم

فصل ششم. ذهن‌آگاهی برای کنترل و مدیریت خشم

فصل هفتم. بخشش دیگران و رها کردن کینه

فصل هشتم. کنترل و مدیریت خشم والدین

فصل نهم. خشم و حسادت

فصل دهم. کنترل خشم در محل کار

فصل یازدهم. چگونه با افراد دشوار یا بدقلق تعامل کنیم

فصل دوازدهم. تغییر سبک زندگی و کنترل و مدیریت خشم

سپاسگزارم که این کتاب را برای خواندن انتخاب کردید!

مشخصات کتاب الکترونیک

معرفی و دانلود کتاب کنترل خشم

قیمت نسخه الکترونیک


منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D8%AE%D8%B4%D9%85/book/79269

جودی دایر در کتاب کنترل خشم به شما می‌آموزد که چطور در شرایط مختلف، خشم خود را مدیریت و کنترل کنید و انرژی مدفون‌شده در درونتان را برای پیشبرد اعمال مثبت به کار گیرید. کتاب حاضر یکی از آثار خواندنی حوزه‌ی روانشناسیِ عملگراست.

درباره کتاب کنترل خشم

جودی دایر (Judy Dyer) از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ هاروارد در رشته‌ی روانشناسی است که از همان نخستین روزهای فارغ‌التحصیلی شوق بسیاری برای نگارش کتاب‌های خودیاری از خود نشان داد. وی در آثار خود تجربیات و نتایج پژوهش‌هایش درخصوص احساسات و رفتارهای گوناگون افراد را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد.

کتاب کنترل خشم با عناین دیگری که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود نیز منتشر شده است: کتاب مدیریت خشم، کتاب عصب‌های خشم، کتاب چگونه احساسات خود را کنترلکنید و زندگی شادی داشته باشید.

کتاب کنترل خشم برای چه کسانی مناسب است؟

خشم واکنشی طبیعی است که همه‌ی انسان‌ها آن را تجربه می‌کنند. حتی اگر شما فردی خونسرد و خوددار باشید ممکن است خشم دیگران بر زندگی شما تأثیرات منفی برجای بگذارد؛ بنابراین می‌توان گفت همه‌ی مردم با این مشکل به‌نوعی درگیر هستند. خشم اصولاً واکنش‌های فیزیولوژیکی نظیر تنفس شدید، افزایش فشار خون، افزایش تپش قلب، تعریق و… را در پی دارد و می‌تواند منجر به بیماری‌های مختلفی شود. این احساس ممکن است به‌صورت کاملاً ناگهانی ابراز شود؛ بنابراین ترسناک به نظر می‌رسد.

معرفی کتاب کنترل خشم

به گفته‌ی روانشناسی به نام آندریا برانت، خشم می‌تواند مرهم و تسکین‌دهنده‌ی احساس شرمساری باشد. بیشتر اوقات احساس شرمساری و احساس گناه یکی شمرده می‌شوند، اما آن‌ها یکسان نیستند. احساس گناه، احساسی است که آن را هنگام انجام کار اشتباهی تجربه می‌کنید، درحالی‌که شرم بدان معناست که شما فرد بدی هستید. برای مثال، اگر به‌طور اتفاقی لیوان موردعلاقه‌ی همسرتان را بشکنید و برای فرار از پذیرفتن مسئولیت انجام این کار، تکه‌های آن را پنهان نمایید، ممکن است احساس گناه کنید. اگر همسرتان متوجه این موضوع شود و فریادزنان بگوید که شما یک دروغ‌گوی پست‌فطرت هستید و باید از خودتان خجالت بکشید، در این وضعیت ممکن است احساس شرمساری کنید.

شرمساری احساسی تلخ و دردناک است؛ به‌خصوص اگر احساسات دیگری نیز با آن آمیخته شود، این تلخی و دردناکی می‌تواند به‌مراتب شدیدتر شود. در این شرایط ممکن است در کنار احساس تنفر، اندوه و حتی لذت، احساس شرمساری کنید. شرم، احساسی فراگیر است و اثرات آن می‌تواند تا درازمدت در ذهن باقی بماند. برخی از افراد ممکن است از رفتار زشت و بد گذشته‌ی خود شرمسار باشند، اما شاید زمانی که شخص دیگری چنین رفتاری با آن‌ها دارد و موجب درد و رنجشان می‌شود، آن‌ها احساس شرمندگی کنند. برای مثال، کودکانی که مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند، حتی اگر خود هیچ تقصیری هم در این خصوص نداشته باشند اغلب با احساس شرمساری بزرگ می‌شوند. وقتی از خود خجالت می‌کشید، نسبت به انتقاد دیگران بسیار حساس هستید، زیرا از قبل خود را ضعیف‌تر، پست‌تر یا بی‌ارزش‌تر از دیگران می‌دانید. شرم می‌تواند محرک اصلی خشم باشد، زیرا عصبانی شدن از نقاط ضعف و ترس‌های خود می‌تواند احساس امنیت بیشتری به انسان بدهد.

فهرست مطالب کتاب

لازم نیست حتماً مشکل حادی در رابطه با خشم خود داشته باشید تا این کتاب را مطالعه کنید، هر فردی ممکن است به هر دلیلی از کوره در برود؛ بنابراین مطالعه‌ی این کتاب را برای یادگیری روش‌های کنترل خشم به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کنترل خشم می‌خوانیم

کتاب کنترل خشم یکی از مهترین‌ کتاب‌های روانشناسی در حوزه‌ی مدیریت و کنترل خشم است که در آن راه‌کارهایی مؤثر، آسان و دارای اثرات بلندمدت ارائه می‌شود. در این کتاب مثال‌های متعدد و مختلفی در موقعیت‌های گوناگون و همچنین تکنیک‌های مفیدی برای مواجهه با آن‌ها گردآوری شده است. با مطالعه‌ی این اثر از جودی دایر یاد می‌گیرید که هیچ وقت برای ایجاد تغییر در رفتارتان دیر نیست و شما می‌توانید شخصیت تازه‌ای از خود بسازید تا به مقبولیت بیشتری در میان اطرافیان خود دست یابید.