معرفی و دانلود کتاب گرایش مصرف کننده به محصولی خاص، مزیت رقابتی سازمان‌های عصر جدید | سعید مدیحی | انتشارات نمای علم

معرفی کتاب گرایش مصرف کننده به محصولی خاص، مزیت رقابتی سازمان‌های عصر جدید

در دنیای امروز، شناخت بازار، مشتری و ارتباط این دو با یکدیگر و علم به مفهوم اعتباربخشی به نام تجاری کسب‌وکار، امری ضروری به شمار می‌رود. ایجاد و حفظ جایگاه مناسب نام یک شرکت در ذهن مشتریان خود، از مهم‌ترین اهداف یک کسب‌وکار در طولانی مدت است. در کتاب گرایش مصرف‌کننده به محصولی خاص، مزیت رقابتی سازمان‌های عصر جدید از انتشارات نمای علم، راه و شیوه‌ی صحیح این رقابت را می‌آموزیم. حتی اگر نمی‌دانید «برند» به تنهایی چه معنایی دارد و تازه به تحقیق و مطالعه در این عرصه پا گذاشته‌اید، این کتاب انتخاب مناسبی برای شروع می‌باشد. سعید مدیحی با نگارشی روان و زبانی ساده، گام به گام این مسیر را از ساده‌ترین تعریفات تا استراتژی‌های پیچیده تجاری، به روی کاغذ آورده است. چنانچه به رمز موفقیت پشت پرده‌ی تجارت‌های بزرگ علاقمندید، این کتاب مناسب شماست تا نه تنها از این رمز و راز سر در بیاورید، بلکه آن را به شیوه‌ای اصولی بیاموزید.

کتاب گرایش مصرف‌کننده به محصولی خاص، مزیت رقابتی سازمان‌های عصر جدید برای چه کسانی مناسب است؟

کسب‌وکار مانند هر کار دیگری علاوه بر مهارت به دانش بسیاری نیاز دارد و شناخت راه‌های صحیح و شیوه‌ی موثر تبلیغات، رقابت در دنیای پیشرفته و تحولات امروزه را ممکن می‌کند. یکی از مسائلی که موفقیت یک کسب‌وکار را تضمین می‌کند، شناخت نیاز مصرف‌کننده و در مرحله‌ی بعد، حفظ مشتریان دائم می‌باشد. سعید مدیحی، دارای دکترای مدیریت کسب‌وکار از دانشگاه تهران، از این ارزش‌گذاری می‌نویسد. با مطالعه‌ی کتاب گرایش مصرف‌کننده به محصولی خاص، مزیت رقابتی سازمان‌های عصر جدید متوجه می‌شویم آگاهی و قوه‌ی تشخیص برای جذب مشتریان جدید از اهمیت والایی برخوردار است اما مسئله‌ی مهم‌تر، تداوم رابطه با نام تجاری است. در واقع این برندها هستند که جای پای محصول شرکت را در بازارهای روبه‌گسترش امروزی محکم می‌کنند و این موضوع در تحقیقات بازاریابی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب حاضر به علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌‌های مارکتینگ،‌ برندینگ و تبلیغات پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب گرایش مصرف کننده به محصولی خاص، مزیت رقابتی سازمان‌های عصر جدید می‌خوانیم

تا به‌حال به این موضوع توجه کرده‌اید که چگونه بسیاری از برندهای تجاری موفق، با یک یا دو محصول پرفروش خود شناخته می‌شوند؟ در واقع امروزه شنیدن نام برند معروف یک کالا برای مشتریان و مصرف‌کنندگان کافی است تا اقدام به خریداری محصول کنند. سرمایه‌ی اصلی بسیاری از کسب‌وکارها، ارزشمندی نام تجاری و برند آن‌هاست که سعید مدیحی این موضوع را در کتاب گرایش مصرف‌کننده به محصولی خاص، مزیت رقابتی سازمان‌های عصر جدید زیر ذره‌بین قرار داده و از آن به عنوان یک مزیت و امتیاز برای رقابت در بازار امروز یاد می‌کند.

کتاب گرایش مصرف کننده به محصولی خاص، مزیت رقابتی سازمان‌های عصر جدید به قلم سعید مدیحی، با رویکردی علمی به ارائه‌ی راهکارهایی جهت توسعه‌ی کسب‌وکار با تکیه بر برندمحوری می‌پردازد. کتابراه نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب را هم‌اینک در دسترس مخاطبان و دوست‌داران این حوزه قرار داده است.

درباره‌ی کتاب گرایش مصرف‌کننده به محصولی خاص، مزیت رقابتی سازمان‌های عصر جدید

قیمت نسخه الکترونیک


منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B5-%D9%85%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/book/77732

در واقع، رقیب محوری تلاشی برای جمع آوری و انتشار اطلاعات در مورد رقبای شرکت‌های بازار محور می‌باشد. به عبارتی این رویکرد بر ارزیابی‌های عمیق مجموعه رقبای انتخاب شده تمرکز دارد.

فهرست مطالب کتاب

رقیب محوری به معنای درک مداوم قابلیت‌ها و راهبردهای رقبای عمده بالقوه و فعلی که نیازهای مشتریان هدف سازمان هدف سازمان را تأمین می‌کند و استفاده از آن دانش (دانش شناخت رقبا) در راستای ایجاد ارزش برتر مشتری است. این اصطلاح، شناسایی نقاط قوت و ضعف، توانایی‌ها و استراتژی‌های رقباست، به نحوی که بتوان در مقابل فعالیت‌های آن‌ها واکنش نشان داد.

فصل اول: تمایل به برندمحوری

مقدمه

برند در معنا

مفهوم نام تجاری

تصمیم درباره برچسب‌زنی و بسته‌بندی

خصوصیت ویژه برند

تحریک احساسات توسط برند

تصویر شخصی از برند

ارزش کارمزد ادراک شده

عملیات و فعالیت خدماتی

محیط

ابعاد نام تجاری

مفاهیم تصویر محصول

تصمیم درباره نام تجاری

ارزش برند

جمع‌بندی

فصل دوم: نقش مؤثر تبلیغات

مقدمه

تبلیغات

روش‌های موثر در تبلیغات

1) درج آگهی در روزنامه

2) دفتر راهنمای تلفن مشاغل

3) کارت ویزیت و وسایل تبلیغاتی

4) آژانس‌های تبلیغاتی

5) آگهی‌های تلویزیونی

6) وب‌سایت شخصی

ارتباط بین تبلیغات و ارزش ویژه برند

ارتباط بین ترفیع قیمت و ارزش ویژه برند

مدل‌های تبلیغات

تبلیغات اینترنتی

جمع‌بندی

فصل سوم: رقابت در دنیای تحولات

مقدمه

رقابت

مزیت رقابتی

تئوری سازمان صنعتی

مدل پنج نیروی رقابتی پورتر

بحث و انتقاد در مورد مدل پنج نیروی رقابتی پورتر

تئوری مبتنی بر منابع

طبقه بندی منابع

ویژگی‌های منابع در تئوری مبتنی بر منابع

تفاوت بین منابع و قابلیت‌ها

برخی از مباحث و تئوری‌های مرتبط با تئوری مبتنی بر منابع

شدت رقابت

رقیب محوری

پویایی‌های رقابتی

جمع‌بندی

فصل چهارم: قصد خرید مشتریان

مقدمه

مفهوم وفاداری به برند

نقش برند در وفاداری مشتریان

طبقه‌بندی مقیاس‌های وفاداری به نام تجاری

نقش اعتبار و پرستیژ در تصمیم‌گیری‌خرید

رضایت مشتری

اهداف سنجش رضایت مشتری

1- مسئولیت مدیریت

2- خواسته‌های مشتریان

بررسی عوامل مؤثر بر قصد خرید مشتری

پشتیبانی فکری

جمع‌بندی

فصل پنجم: نگرش به برند در بازارهای رقابتی

مقدمه

ارزش اجتماعی نام تجاری

ارزش مالی نام تجاری

ارزش ویژه برند در بازار رقابتی

ارزش ویژه برند و رابطه مشتری

ارزش از نگاه مشتری

تشخیص شخصیت برند

ابعاد کارکردی برند

کارکرد گارانتی

کارکرد هویت فردی

کارکرد هویت تجاری

تصویر برند و باورهای مصرف‌کننده

جمع‌بندی

جمع‌بندی مطالب

فهرست منابع