بااینحال کتاب آموزش منشی و مسئول دفتر مدیر عامل، بهقلم فریبا ورقایی، کاملاً تصور شما را نسبت به شغل منشیگری تغییر خواهد داد. شما با مطالعهی این کتاب درمییابید که یک مسئول دفتر موفق و کارآزموده علاوه بر انجام کارهای روتین، چطور به ایجاد پیوند میان اعضای یک سازمان و ارتباط سازندهی مدیر سازمان با مراجعهکنندگان کمک میکند.
فصل اول: مسئول دفتر و وظایف او
فصل دوم: برقراری ارتباط
فصل سوم: مدیریت زمان و هماهنگی کارها
فصل چهارم: ساماندهی و آراستگی محیط کار
فصل پنجم: زبان بدن (LANGUAGE BODY) و آداب معاشرت
فصل ششم: استرس مصاحبه شغلی و راههای مقابله با آن
فصل هفتم: تنظیم جلسات و امور کاری مدیر
فصل هشتم: آشنایی با مکاتبات اداری و انواع آن
فصل نهم: اتوماسیون اداری
فصل دهم: نحوهی استفاده از ماشینهای اداری
فصل یازدهم: تقویت حافظه و راههای مقابله با فراموشی
فصل دوازدهم آشنایی با تنخواهگردان
منابع و مآخذ
مشخصات کتاب الکترونیک
متأسفانه بیشتر افراد گمان میکنند کار یک مسئول دفتر یا منشی نیاز به تخصص چندانی ندارد و به برقراری تماس تلفنی، تنظیم وقت و کارهایی از این قبیل محدود میشود. این تلقی نادرست سبب شده افراد توانمند، انتخاب این شغل را کسر شأن خود بدانند و سازمانها نیز برای این شغل مهم، دستمزد قابلِتوجهی پرداخت نکنند.
معرفی کتاب آموزش منشی و مسئول دفتر مدیر عامل
قیمت نسخه الکترونیک
منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D9%86%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84/book/73294
1- یادداشت نام و نام خانوادگی و عنوان سازمانی (در صورت امکان) و تعیین تاریخ، ساعت و موضوع ملاقات و ثبت آن در فرم فهرست ملاقاتکنندگان.
2- ارائهی لیست، برای نظرخواهی مدیر و موافقت با ملاقاتکننده.
3- در صورت موافقت مدیر، اطلاع به درخواستکنندهی ملاقات و یادآوری مجدد تاریخ و ساعت ملاقات به وی.
4- ارائهی اطلاعات لازم درباره موضوع مورد بحث ملاقاتکننده و تهیهی اطلاعات مورد نیاز مدیر در این زمینه.
5- حداکثر مدت ملاقات معمولاً 15دقیقه است. مگر اینکه مدیر تمایل به ادامه مدت ملاقات داشته باشد.
6- مدیر یا مسئول دفتر موظف است پس از پایان ساعت تعیینشده بهنحوی مراتب را به ملاقاتکننده اطلاع دهد (شیوهی این کار بستگی به مهارت مدیر با مسئول دفتر خواهد داشت).
7- در صورت لغو ملاقات از طرفین، مراتب باید بلافاصله به اطلاع ملاقاتکننده یا مدیر برسد.
8- ملاقات کارکنان حوزهی مدیریت برای انجام کارهای جاری، نیاز به وقت قبلی ندارد.
فهرست مطالب کتاب
اگر مایلید در جایگاه شغلی مسئول دفتر یا منشی مدیرعامل فعالیت کنید، این کتاب کمکتان میکند از هر نظر مهارتهای لازم در این زمینه را کسب نمایید.
در بخشی از کتاب آموزش منشی و مسئول دفتر مدیر عامل میخوانیم
یکی از مهمترین وظایف مسئول دفتر مدیر، تعیین وقت ملاقات با مدیر است. نکاتی که مسئول دفتر در این خصوص باید مورد توجه قرار دهد عبارتاند از:
کتاب آموزش منشی و مسئول دفتر مدیر عامل را مؤسسهی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده و عموم علاقهمندان میتوانند از آموزشهای تخصصی و مفید این اثر استفاده کنند.
کتاب آموزش منشی و مسئول دفتر مدیر عامل مناسب چه کسانی است؟
فریبا ورقایی در کتاب آموزش منشی و مسئول دفتر مدیر عامل هرآنچه را که برای کار در دفتر مدیرعامل نیاز دارید، به شما میآموزد. با خواندن این کتاب یاد میگیرید چطور برنامههای روزانهی مدیرعامل را سازماندهی کنید و با درک نیازها و اهداف سایر اعضای گروه اجرایی، به پیشرفت یک سازمان کمک نمایید.
دربارهی کتاب آموزش منشی و مسئول دفتر مدیر عامل
در فصلهای گوناگون کتاب آموزش منشی و مسئول دفتر مدیر عامل، با مفهوم آراستگی محیط کار آشنا شده و نحوهی صحیح برخورد با اعضای سازمان و مراجعان، نحوهی پاسخگویی در مصاحبهی شغلی، چگونگی تنظیم صورتجلسه و بسیاری مهارت دیگر را میآموزید.
در این کتاب میآموزید مسئول دفتر، براساس اولویتهای مدیر، قرار ملاقاتها را تنظیم میکند و اگر برنامهی زمانبندی جلسات مدیر به خاطر یک مشکل ناگهانی به هم بخورد، میتواند دوباره زمانبندی جدید را تنظیم و اعلام کند. علاوه بر اینها او میتواند مشاور خوبی برای مدیر خود باشد. یک منشی خوب نیز بیش از هر ویژگی دیگری باید دارای قوهی تشخیص بالا و توان تصمیمگیری لحظهای باشد.