این کتاب برای کسانی که به شغل مسئول دفتری علاقهمندند و میخواهند بهعنوان مسئول دفتر مراکز گردشگری فعالیت کنند و مهارتهای کاربردی و آموزشی این جایگاه را بیاموزند، منبع مناسبی است.
با سمیرا ملایی بیشتر آشنا شویم
معرفی کتاب آموزش منشی و مسئول دفتری مراکز گردشگری و تفریحی
سمیرا ملایی در کتاب آموزش منشی و مسئول دفتری مراکز گردشگری و تفریحی شما را با شرح وظایف یک مسئول دفترِ موفق در زمینهی جهانگردی آشنا میکند. این کتاب به شما کمک خواهد کرد با منابع سازمانی و جایگاه یک منشی در این فضاها آشنا شوید.
دربارهی کتاب آموزش منشی و مسئول دفتری مراکز گردشگری و تفریحی
این گروه شامل جهانگردان و نیز کسانی میشود که به گشتهای کوتاه تفریحی میروند. جهانگردان کسانی هستند که حداقل یک شب و بیش از یک شبانهروز را در کشور مقصد میگذرانند و هدفشان سرگرمی و تفریح، سلامتی و کسب آرامش، مطالعه، زیارت و… است. مسافران گشتهای تفریحی کوتاه نیز کسانی هستند که کمتر از یک شبانهروز را با هدف سرگرمی و تفریح صرف سفر میکنند. جهانگردی مجموعه و منظومهای متشکل از جهانگرد و عرضهکنندهی خدمات و کالا، دولت و جامعهی میزبان است که با یکدیگر در تعامل و ارتباط بوده و هدف جذب و جلب جهانگردان را دنبال میکنند.
فهرست مطالب کتاب
سمیرا ملایی متولد سال 1363 است و مدرک کارشناسی روابط عمومی دارد. از دیگر آثار او در این حوزه باید ابه کتاب «آموزش منشی و مسئول دفتری مراکز آموزشی» اشاره کرد.
در بخشی از کتاب آموزش منشی و مسئول دفتری مراکز گردشگری و تفریحی میخوانیم
در کتاب آموزش منشی و مسئول دفتری مراکز گردشگری و تفریحی، نوشتهی سمیرا ملایی، با انواع مهارتها و اصطلاحات رایج در صنعت گردشگری و نحوهی ارتباطگیری موفق با دیگران در این فضا آشنا میشوید و علاوهبراین مهمترین وبسایتهای گردشگری به شما معرفی خواهد شد.
فصل اول: آنچه لازم است در ابتدا بدانید
فصل دوم: برنامهریزی و ایجاد هماهنگی فعالیتهای دفتر در مراکز گردشگری
فصل سوم: تنظیم جلسات و امور کاری مدیر در مراکز گردشگری توسط مسئول دفتر
فصل چهارم: انجام مکاتبات اداری و گزارشنویسی مسئولان دفتر مراکز گردشگری
فصل پنجم: استفاده از ماشینهای اداری توسط مسئولان دفتر مراکز گردشگری
فصل ششم: اصطلاحات تخصصی که لازم است یک مسئول (منشی) مراکز گردشگری بداند
فصل هفتم: برقراری ارتباطات مؤثر در محیط کار برای مسئولان دفتری (منشی)
فصل هشتم: معرفی وبسایتهای مهم در زمینهی گردشگری
مشخصات کتاب الکترونیک
کتاب آموزش منشی و مسئول دفتری مراکز گردشگری و تفریحی را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در دسترس علاقهمندان قرار داده است.
کتاب آموزش منشی و مسئول دفتری مراکز گردشگری و تفریحی مناسب چه کسانی است؟
درمجموع، این کتاب با ترسیم دورنمای دقیق از ابعاد وسیع کار شما کمکتان میکند تا با وظایف یک مسئول دفتر از نگاه تازهای آشنا شوید و جزئیترین وظایف خود را در این موقعیت شغلی ویژه بدانید. این وظایف میتواند شامل تعیین یک قرار ملاقات ساده تا تهیهی گزارشهای ادواری و مکاتبات مهم اداری شود.
اگر فردی منظم و مسلط در انجام کارهای دفتری هستید و در عین حال فعالیت در زمینهی گردشگری برایتان جذاب است، شغل منشیگری یا مسئول دفتر مراکز تفریحی برای شما مناسب خواهد بود.
در این اثر ابتدا تعاریف جامعی را دربارهی مفهوم جهانگردی و از دیدگاههای مختلف میخوانید و سپس دربارهی تاریخچهی مختصر آن در ایران و جهان مطالبی را میآموزید. اما تمرکز اصلی کتاب بر فضای سازمانی و فعالیت شما بهعنوان منشی در این محیطهاست.
جهانگردی به سفری موقتی و کوتاه اطلاق شده که ضمن آن جهانگرد به منطقهای خارج از محل سکونت و کار خود بهمنظور سیر و سیاحت سفر میکند. صنعت جهانگردی، گردشگری عبارت است از گروهی از فعالیتهای اقتصادی که در مجموع بزرگترین صنعت جهانی را تشکیل میدهد و برای سرمایهگذاری و رشد یکی از عواملی است که بیشترین انگیزه را به وجود میآورد. جهانگردی (Tourism) یا گردشگری کارهایی است که فرد در مسافرت و در مکانی خارج از محیط عادی خود انجام میدهد. این مسافرت بیش از یک سال طول نمیکشد و هدف تفریح، تجارت یا فعالیتهای دیگر است. سازمان جهانی جهانگردی (o. t. w) جهانگردی را در قالب بازدیدکننده، جهانگرد و کسی که به گشتهای کوتاه تفریحی میرود تعریف کرده است. بازدیدکنندگان (Visitors) کسانی هستند که به کشور دیگری غیر از کشور محل اقامت خود وارد میشوند و مقصودی به غیر از آنچه در کشور خود داشتهاند پیگیری میکنند.
قیمت نسخه الکترونیک
منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D9%86%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B2-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AD%DB%8C/book/73296