
بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1404
معرفی و دانلود PDF کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ | نیما شفیع زاده | انتشارات برآیند
آژانس دیجیتال مارکتینگ یک آژانس بازاریابی سنتی نیست. آژانس دیجیتال مارکتینگ بر اعداد و ارقام متمرکز است؛ اما بازاریابی سنتی چندان به اعداد و ارقام پایبند نیست، گویی اعداد و ارقام برای آن ها در اولویت نیستند و این موضوع یکی از بزرگترین تفاوت های بارز بین آژانس های دیجیتال مارکتینگ با آژانس های بازاریابی سنتی است. آژانس دیجیتال مارکتینگ با گذشت زمان به جای استفاده از رادیو، تلویزیون یا تبلیغات در مجله، تیمی از استراتژیست ها، مشاوران، طراحان و توسعه دهندگان و... را برای خود جذب می کند تا بتواند به کمک آن ها برنامه و بازدهی بهتری را برای کسب و کارها داشته باشد. آژانس دیجیتال مارکتینگ در واقع نوعی موتور توسعه برای کسب و کارهاست.
این کتاب به مدیرهای کسب وکارهای نوین، و کارآفرین هایی که قصد دارند در بازار دیجیتال فعالیت کنند، پیشنهاد می شود.
با نیما شفیع زاده بیشتر آشنا شویم
با فراگیری تجارت آنلاین، آژانس های دیجیتال مارکتینگ نیز به سرعت در حال رشد هستند. اگر تا همین چند سال پیش، حضور در فضای آنلاین یک انتخاب بود و مدیرهای کسب وکارها بررسی می کردند که آیا نیازی به حضور در این فضا هست یا خیر؛ امروز این انتخاب به یک الزام تبدیل شده است. حتی پیش از همه گیری کرونا ویروس، بسیاری از کسب وکارها دریافته بودند که دنیای تجارت، به طور کامل تغییر کرده و بدون حضور مؤثر در فضای دیجیتال نمی توان فرآیندهای بازاریابی را به سرانجام رساند. در همه ی این سال ها، شرکت های پیشگام در این فضا، توانسته اند به تدریج و با آزمون و خطا، و صرف هزینه های بالا، فرآیندهای حضور خود را نهادینه کنند و گروه های بازاریابی دیجیتال را تشکیل دهند. بااین همه، شرکت های نوپا که قصد حضور در بازار دیجیتال را دارند، معمولاً در اجرا با مشکل مواجه می شوند. در این شرایط، استفاده از خدمات تخصصی آژانس های بازاریابی دیجیتال اهمیت پیدا می کند. بااین حال، انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب، بسیار پیچیده است؛ چرا که آنها، به نوعی حتی شریک تجاری کسب وکارها به حساب می آیند، و اگر این آژانس ها به درستی عمل نکنند، منبع های مالی و از آن مهم تر زمان را از دست داده اند؛ آن هم در شرایطی که سیر تحول های جهانی چنان سریع است که در صورت اشتباه، فرصت جبران برای کسب وکارها وجود نخواهد داشت. ازآن سو، اگر هم کارها به درستی پیش رود، می تواند مثل یک سکوی پرش برای کسب وکار باشد.
نیما شفیع زاده در کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ تصویری واقع گرایانه از جایگاه کنونی آژانس های بازاریابی دیجیتال در فضای کسب وکارهای کشور ارائه و تلاش می کند تا بینش مخاطب را نسبت به تغییرهای صورت گرفته ی زبان و فرهنگ در دنیای ارتباط های دیجیتال ارتقا دهد. او همچنین برای علاقه مندان این حوزه ی تجارت، ایده هایی را فراهم می کند تا همکاری بهتر و ثمربخش تری میان آژانس های بازاریابی دیجیتال، فریلنسرها، پلت فرم ها، رسانه ها و کسب وکارها شکل بگیرد.
درباره ی کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
نیما شفیع زاده متولد 1374 است و به عنوان یکی از بلاگرهای شناخته شده در حوزه ی محتوا معرفی می شود. او تاکنون کتاب هایی در زمینه ی شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در فضای وب منتشر کرده که از جمله بهترین آن ها می توان به «نکات زیرپوستی درباره ی لینکدین»، «نکات زیرپوستی درباره ی توییتر»، «اصول تولید محتوای متنی» و کتاب حاضر اشاره کرد.
در بخشی از کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه وظایفی بر عهده دارد؟ می خوانیم
نویسنده در ادامه مزیت ها و عیب های همکاری با آژانس های دیجیتال مارکتینگ را به صورت چندجانبه، و از نگاه کارمند، ناشر و مشتری توضیح می دهد تا کارمندهایی که به دنبال استخدام در آژانس های دیجیتال مارکتینگ هستند، ناشرهایی که می خواهند رسانه های خود را در اختیار این آژانس ها قرار دهند و مشتری هایی که قصد دارند برای کسب وکارشان با آژانس دیجیتال مارکتینگ همکاری کنند، از ویژگی ها و شرایط همکاری با آنها آگاه شوند. کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ نوشته ی نیما شفیع زاده را انتشارات برآیند منتشر کرده است.
در نکوداشت کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
- یکی از نقطه های قوت کتاب های نیما شفیع زاده، اتفاقی است که در فرم روایتش رخ می دهد. او همواره تلاش می کند با پرهیز از تک صدایی و فراخوانی آواهای متنوع به متن، در قالب مصاحبه ها، نقل قول ها و انتخاب منظرهای متفاوت نسبت به موضوع، فضایی برای گفت وگو و مفاهمه خلق شود. (شهرام احمدی، پژوهشگر تبلیغات و استراتژیست ارتباطات برند)
کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مناسب چه کسانی است؟
قیمت نسخه الکترونیک