آژانس دیجیتال مارکتینگ یک آژانس بازاریابی سنتی نیست. آژانس دیجیتال مارکتینگ بر اعداد و ارقام متمرکز است؛ اما بازاریابی سنتی چندان به اعداد و ارقام پایبند نیست، گویی اعداد و ارقام برای آنها در اولویت نیستند و این موضوع یکی از بزرگترین تفاوتهای بارز بین آژانسهای دیجیتال مارکتینگ با آژانسهای بازاریابی سنتی است. آژانس دیجیتال مارکتینگ با گذشت زمان به جای استفاده از رادیو، تلویزیون یا تبلیغات در مجله، تیمی از استراتژیستها، مشاوران، طراحان و توسعه دهندگان و… را برای خود جذب میکند تا بتواند به کمک آنها برنامه و بازدهی بهتری را برای کسب و کارها داشته باشد. آژانس دیجیتال مارکتینگ در واقع نوعی موتور توسعه برای کسب و کارهاست.
این کتاب به مدیرهای کسبوکارهای نوین، و کارآفرینهایی که قصد دارند در بازار دیجیتال فعالیت کنند، پیشنهاد میشود.
با نیما شفیعزاده بیشتر آشنا شویم
با فراگیری تجارت آنلاین، آژانسهای دیجیتال مارکتینگ نیز به سرعت در حال رشد هستند. اگر تا همین چند سال پیش، حضور در فضای آنلاین یک انتخاب بود و مدیرهای کسبوکارها بررسی میکردند که آیا نیازی به حضور در این فضا هست یا خیر؛ امروز این انتخاب به یک الزام تبدیل شده است. حتی پیش از همهگیری کرونا ویروس، بسیاری از کسبوکارها دریافته بودند که دنیای تجارت، به طور کامل تغییر کرده و بدون حضور مؤثر در فضای دیجیتال نمیتوان فرآیندهای بازاریابی را به سرانجام رساند. در همهی این سالها، شرکتهای پیشگام در این فضا، توانستهاند بهتدریج و با آزمون و خطا، و صرف هزینههای بالا، فرآیندهای حضور خود را نهادینه کنند و گروههای بازاریابی دیجیتال را تشکیل دهند. بااینهمه، شرکتهای نوپا که قصد حضور در بازار دیجیتال را دارند، معمولاً در اجرا با مشکل مواجه میشوند. در این شرایط، استفاده از خدمات تخصصی آژانسهای بازاریابی دیجیتال اهمیت پیدا میکند. بااینحال، انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب، بسیار پیچیده است؛ چرا که آنها، بهنوعی حتی شریک تجاری کسبوکارها به حساب میآیند، و اگر این آژانسها بهدرستی عمل نکنند، منبعهای مالی و از آن مهمتر زمان را از دست دادهاند؛ آن هم در شرایطی که سیر تحولهای جهانی چنان سریع است که در صورت اشتباه، فرصت جبران برای کسبوکارها وجود نخواهد داشت. ازآنسو، اگر هم کارها بهدرستی پیش رود، میتواند مثل یک سکوی پرش برای کسبوکار باشد.
نیما شفیع زاده در کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ تصویری واقعگرایانه از جایگاه کنونی آژانسهای بازاریابی دیجیتال در فضای کسبوکارهای کشور ارائه و تلاش میکند تا بینش مخاطب را نسبت به تغییرهای صورتگرفتهی زبان و فرهنگ در دنیای ارتباطهای دیجیتال ارتقا دهد. او همچنین برای علاقهمندان این حوزهی تجارت، ایدههایی را فراهم میکند تا همکاری بهتر و ثمربخشتری میان آژانسهای بازاریابی دیجیتال، فریلنسرها، پلتفرمها، رسانهها و کسبوکارها شکل بگیرد.
دربارهی کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
نیما شفیعزاده متولد 1374 است و بهعنوان یکی از بلاگرهای شناختهشده در حوزهی محتوا معرفی میشود. او تاکنون کتابهایی در زمینهی شبکههای اجتماعی و تولید محتوا در فضای وب منتشر کرده که از جمله بهترین آنها میتوان به «نکات زیرپوستی دربارهی لینکدین»، «نکات زیرپوستی دربارهی توییتر»، «اصول تولید محتوای متنی» و کتاب حاضر اشاره کرد.
در بخشی از کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه وظایفی بر عهده دارد؟ میخوانیم
نویسنده در ادامه مزیتها و عیبهای همکاری با آژانسهای دیجیتال مارکتینگ را بهصورت چندجانبه، و از نگاه کارمند، ناشر و مشتری توضیح میدهد تا کارمندهایی که بهدنبال استخدام در آژانسهای دیجیتال مارکتینگ هستند، ناشرهایی که میخواهند رسانههای خود را در اختیار این آژانسها قرار دهند و مشتریهایی که قصد دارند برای کسبوکارشان با آژانس دیجیتال مارکتینگ همکاری کنند، از ویژگیها و شرایط همکاری با آنها آگاه شوند. کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ نوشتهی نیما شفیعزاده را انتشارات برآیند منتشر کرده است.
در نکوداشت کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
- یکی از نقطههای قوت کتابهای نیما شفیعزاده، اتفاقی است که در فرم روایتش رخ میدهد. او همواره تلاش میکند با پرهیز از تکصدایی و فراخوانی آواهای متنوع به متن، در قالب مصاحبهها، نقلقولها و انتخاب منظرهای متفاوت نسبت به موضوع، فضایی برای گفتوگو و مفاهمه خلق شود. (شهرام احمدی، پژوهشگر تبلیغات و استراتژیست ارتباطات برند)
کتاب آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مناسب چه کسانی است؟
قیمت نسخه الکترونیک