معرفی و دانلود PDF کتاب مدیریت فروش حرفهای متناسب با بازار ایران | محمدرضا طائی | موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
مدیریت فروش، یکی از مشاغل کلیدی در سازمانهای حال حاضر به حساب میآید که بهبود و بهروزرسانی عملکرد اعضای آن برای ادامهی حیات کسبوکار ضروری است. بدین صورت که اگر مدیر فروش یک سازمان بتواند در فضای رقابتی این دوران، بهترین استفاده را از منابع داشته باشد، بیتردید موفقتر از رقبایش خواهد بود. ازاینرو محمدرضا طائی، کتاب مدیریت فروش حرفهای متناسب با بازار ایران را به رشتهی تحریر درآورد تا فعالان این حوزه را با راهنماییهای ارزشمند خود، به سمت موفقیتهای روزافزون سوق دهد.
کسانی که در زمینهی فروش مشغول به کارند، به تقویت مهارتهای مدیریتی اهمیت میدهند و خواهان افزایش تعداد مشتری و درآمد بیشتر هستند، از مطالعهی این کتاب سود خواهند برد.
در بخشی از کتاب مدیریت فروش حرفهای متناسب با بازار ایران میخوانیم
در فصل دوم، وارد بحث رهبری اعضای گروه میشود و ضمن معرفی روشهای ایجاد انگیزه در کارمندان، مهارتهای سرپرستی تیم را بهصورت اختصاصی در بخش فروش، شرح میدهد. سومین فصل کتاب به هدفگذاری سازمانی اختصاص دارد و به اصول هدفگذاری، موانع احتمالی، روشهای ارزیابی و دریافت گزارش از کارمندان و بررسی رشد یا افول میزان فروش میپردازد. معرفی مهارتهای مدیریت زمان و انرژی، موضوع فصل چهارم کتاب است که از خلال آن، خواننده با کارآمدترین شیوههای برنامهریزی آشنا میشود.
برخی از مدیران به جهت اینکه ترس دارند نکند نیرویهایی را استخدام کنند که آنها قوی تر باشند و روزی جای آنها را بگیرند، سعی میکنند همواره نیرویهای ضعیف را استخدام کنند، از آنها حرف شنوی داشته باشند و به نوعی بله قربانگو باشند. وقتی خود مدیر ضعیف باشد و نیروهای ضعیف را برای مهمترین بخش سازمان انتخاب کند ببینید چه آسیبهایی را میتواند افراد ضعیف به سازمان وارد کند.
فصل اول: خصوصیات و ویژگیهای مدیران فروش حرفهای و مهارتهای استخدام حرفهای
فصل دوم: رهبری تیمهای فروش و ایجاد انگیزه
فصل سوم: چگونگی هدفگذاری درونسازمانی
فصل چهارم: مهارتهای مدیریت زمان و انرژی مدیر فروش
فصل پنجم: مهارتهای مذاکره حرفهای
فصل ششم: مهارتهای فروش حرفهای و اعتبارسنجی و دستهبندی مشتریان
فصل هفتم: روشهای گزارشگیری و بررسی عملکرد تیم فروش
فصل هشتم: اصول و روشهای مدیریت در فروشگاه
فصل نهم: مهارتهای ارتباط با مشتریان
فصل دهم: مدیریت مشتریمدار
مشخصات کتاب الکترونیک
کتاب پیش رو، تمام نکاتی را که مدیران فروش باید بدانند، گامبهگام معرفی میکند و تأکید دارد که 90% از موفقیت بخش فروش، به عملکرد تیمی آنها بستگی دارد. بنابراین یک مدیر موفق باید برای انتخاب اعضای تیم، ارتباط میان آنها و مدیریت عملکرد، حساسیت بالایی به خرج دهد. کتاب مدیریت فروش حرفهای متناسب با بازار تهران، متشکل از ده فصل است که با ذکر ویژگیهای حرفهای مدیران فروش آغاز میشود. نویسنده در این فصل دربارهی تکنیکهای شخصیتشناسی صحبت میکند که در فرآیند جذب و استخدام کاربرد دارند. همچنین به روشهای جستوجو برای نیروی جدید، سؤالاتی که نیاز است در مصاحبه مطرح شود و مهارتهای اخراج کارمندان میپردازد.
شایان ذکر است که محمدرضا طائی، کتاب را بهنحوی نوشته که امکان پیادهسازی توصیهها، فراهم باشد. ازاینرو با ارائهی راهکارهایی اجرایی در تلاش است مطالب را در اندیشهی متخصصان فروش نهادینه کند. نکتهی دیگر کتاب مدیریت فروش حرفهی متناسب با بازار ایران، که در عنوان آن هم ذکر شده، همخوانی مباحث با شرایط کسبوکار در ایران است. بنابراین تمام فعالان این عرصه میتوانند با مطالعهی کتاب، پیشرفتهایی در مقیاس بزرگ ایجاد کنند.
این کتاب را نشر مؤسسهی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.
کتاب مدیریت فروش حرفهای متناسب با بازار ایران برای چه کسانی مناسب است؟
در انتخاب افراد دقت کنید. به کسانی که سابقه خوبی در گذشته داشتهاند بیشتر توجه کنید، چراکه آنها میتوانند به شما کمک بیشتری در رسیدن به اهدافی که دارید کنند.
فهرست مطالب کتاب
از آنجا که تقویت مهارتهای مذاکره، نقش قابل توجهی در افزایش میزان فروش ایفا میکند، پنجمین فصل کتاب را به خود اختصاص داده تا روشهای مذاکره، تکنیکهای چانهزنی، توانایی نه گفتن و روشهای تأثیرگذاری بر مخاطب را پوشش دهد.
کتاب مدیریت فروش حرفهای متناسب با بازار ایران، منبعی جامع و کاربردی برای کسانی است که در حوزهی فروش فعالیت میکنند و میخواهند با ارتقای عملکرد خود، جذب بیشتر مشتری، افزایش درآمد و موفقیت روزافزون در بازار رقابتی امروز را رقم بزنند. محمدرضا طائی، نویسندهی کتاب، گامبهگام مراحل تقویت مهارتهای فروش را آموزش میدهد و در این میان تأکید زیادی بر اهمیت کار تیمی و چگونگی رهبری گروه میورزد.
دربارهی کتاب مدیریت فروش حرفهای متناسب با بازار ایران
معرفی کتاب مدیریت فروش حرفهای متناسب با بازار ایران
فصول شش تا ده کتاب هم بهترتیب دربارهی اعتبارسنجی و دستهبندی مشتریان، بررسی عملکرد تیم، روشهای مدیریت در فروشگاه، مهارتهای ارتباط با مشتری و مدیریت مشتریمدار صحبت میکند.