معرفی و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 11: شگردهای مغفول | فرانک ای. دیکسون | رادیو گوشه
انتشار: خرداد 29، 1402
بروزرسانی: 17 آبان 1404

معرفی و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 11: شگردهای مغفول | فرانک ای. دیکسون | رادیو گوشه


معرفی کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 11: شگردهای مغفول

داستان نویسی صرفاً به معنای روایت کردن یک ماجرا و داستان نیست. پس از گوش سپردن به کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 11: شگردهای مغفول که مجموعه مقالاتی به ویرایش فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت است، متوجه خواهیم شد که چه چیزی یک روایت را تبدیل به داستان می کند. در این کتاب صوتی، شگردهای مغفول داستان نویسی را خواهیم آموخت.

درباره ی کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 11: شگردهای مغفول

شیوه ی داستان نویسی، مسئله ای حساس و حیاتی در هر داستان است. دلیل اینکه کتابی می خوانیم و به آن داستان می گوییم این نیست که ماجرای زندگی افرادی یا حادثه و اتفاقی در آن روایت شده است. دلیل داستان خواندن یک کتاب این است که نویسنده، آن محتوا و دست مایه را به شکل داستان نوشته است. فرانک ای. دیکسون (Frank A. Dickson) و ساندرا اسمیت (Sandra Smythe) در کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 11: شگردهای مغفول، مقالاتی را جمع آوری کرده اند که به ما گوشزد می کنند گردآمدن چه نکاتی در کنار هم، یک داستان را می سازد. این کتاب صوتی، ترجمه ی بخشی از کتاب (The Writer\'s Digest Handbook of Short Story Writing) است.

هر مقاله از کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 11: شگردهای مغفول، در ارتباط با یکی از تکنیک های نویسندگی و داستان نویسی است. فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت مقالاتی را برگزیده اند که هر داستان نویسی بتواند با آموختن یا مرور آن ها، عمق و جذابیت داستان های خود را چند پله بالاتر ببرد و حرفه ای تر بنویسد. برای مثال یک داستان نویس باید یاد بگیرد حذف کند. امور زیادی هستند که حضورشان در یک داستان ناپخته، بی دلیل و اضافی است. داستان نویس باید این مهارت ها را بیاموزد که بتواند چنین مواردی را کنار بگذارد.

در مقاله ای دیگر از کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 11: شگردهای مغفول، با تکنیک هایی برای ملموس تر کردن داستان آشنا می شویم. یکی از مهارت های ضروری برای داستان نویس، توانایی او در تصویرسازی ملموس و واقعی برای مخاطبان است. داستان نویس اگر نتواند اثر خلق شده ی خود را برای مخاطبش طوری به تصویر بکشد که مخاطب خود را در میانه ی داستان احساس کند، یعنی شکست خورده است. به همین ترتیب فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت در هر بخش از کتاب، مقاله هایی برای ارتقای مهارت داستان نویسی را در اختیار مخاطبان قرار داده اند.

کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 11: شگردهای مغفول را نشر صوتی رادیو گوشه با صدای کاوه فولادی نسب و براساس ترجمه ای از مریم کهنسال نودهی و کاوه فولادی نسب منتشر کرده است. نسخه ی متنی این کتاب را انتشارات چشمه به چاپ رسانده است.

درباره ی مجموعه کتاب های حرفه: داستان نویس

مجموعه کتاب های حرفه: داستان نویس ترجمه ی تعدادی از مقالات مجله ی آمریکایی رایترز دایجست (Writer\'s Digest) هستند. مخاطبان این مجله، نویسنده های مبتدی و حرفه ای هستند. محتوای این نشریه شامل مصاحبه، آمار فروش و وضعیت بازار کتاب، فراخوان های داستان نویسی و آموزش داستان نویسی است. ساندرا اسمیت و فرانک ای. دیکسون با گردآوری و ویرایش تعدادی از مقالات آموزشی این مجله، مجموعه ای تحت عنوان «Handbook of Short Story Writing (کتاب راهنمای داستان نویسی)» تهیه کرده اند که هر جلد از مجموعه کتاب های حرفه: داستان نویس، ترجمه ی تعدادی از مقالات این کتاب است. مجموعه کتاب های حرفه: داستان نویس را اولین بار نشر چشمه در چهار جلد در اختیار خوانندگان قرار داد و سپس با همکاری نشر صوتی رادیو گوشه هر مبحث از این مجموعه را در قالب یک جلد کتاب صوتی به مخاطبان ارائه داد. «حرفه: داستان نویس 4: پی رنگ»، «حرفه: داستان نویس 5: شخصیت پردازی»، «حرفه: داستان نویس 6: زاویه دید» و «حرفه: داستان نویس 7: صحنه پردازی» بخشی از جلدهای این مجموعه هستند.

کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 11: شگردهای مغفول برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 11: شگردهای مغفول، برای تمام نویسندگان حرفه ای یا مبتدی و تمام علاقه مندان به داستان نویسی و نقد ادبی مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 11: شگردهای مغفول می شنویم

وقتی استیون اسپسلبرگ فیلم ای.تی رو ساخت، شرکت شکلات سازی ریس برای اینکه بالای نشان تجاری ش از تصویر موجودات فضایی استفاده کنه، پول زیادی پرداخت. گمان ما اینه که اسپیلبرگ حتی بی اونکه پولی دریافت کنه حاضر بود از نام تجاری اون شکلات در فیلمش استفاده کنه. چون وقتی ای.تی چیزی رو می جوید که همه ی تماشاگرها هم در اون زمان مشغول جویدنش بودن، هم شخصیت خودش و هم تمام داستانش ملموس تر و واقعی تر می شد.

اشاره ی ویژه به مکان، محصول یا هر چیز دیگه ای تو داستان، همین نتیجه رو به دنبال داره؛ ملموس و واقعی شدن. اسم این شگرد، واقع گرایی به کمک نام و نشان تجاری و عناصر وابسته به اون هاست. و نویسنده های مختلف، از استفن کینگ گرفته تا بابی ان میسن از اون استفاده کردن. به عنوان مثال داستان تحسین شده ی شیلو، نوشته ی میسن پره از چسب پاپسیکل، داروخونه های زنجیره ای رِکسال و پپسی رژیمی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

21 دقیقه

بخش اول: چطور می توان به داستان وجوه بیشتری داد؟

12 دقیقه

بخش دوم: نماد، ابزاری برای ارائه ی معنا

13 دقیقه

بخش سوم: ذکر نام ها؛ چگونه داستانتان را واقعی و ملموس کنید

25 دقیقه

بخش چهارم: چه چیزی را از داستان کنار بگذاریم و چه چیزی را نگه داریم؟

23 دقیقه

بخش پنجم: سبک؛ شیوه ی گفتن داستان

مشخصات کتاب صوتی

قیمت نسخه صوتی



منبع: https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3-11-%D8%B4%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%BA%D9%81%D9%88%D9%84/book/77466